Gå til innhold

litt nysgjerrig bare

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

bare lurer litt på en ting jeg...gutten min er nå 7mnd o en uke og har "aket" seg fremover i snart en måneds tid...dvs han drar seg fremover med hendene og hjelper til med beina(mest med det ene)

men han har magen i gulvet.men det går i rasenede fart da og over hele stuegulvet..det jeg lurer på er om han snart da kommer til å begynne å krabbe på ordentlig? opp på alle fire om dere skjønner? kusina hans hadde ikke denne "fasen"..hun gikk fra å ligge, til å sitte og så til å krabbe.

Kanskje han ikke kommer til å krabbe på ordentlig før han går?

Noen som har barn med samme kommesegfrempå-metode?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillebror (på nå 1 1/2år) akte seg, for også ta bena opp i krabbestilling, og krabbe på ordentlig. tror ikke det er helt uvanlig at de først aker, også krabber.

jenta mi på 8mnder kommer seg fortsatt ikke frem, men aker seg til sidene og dytter seg bakover.

Skrevet

hehe, disse barna finner sine finurlige måter å komme seg fremover/bakover/til sidene på :-)

Lilletulla mi var nesten 7 mns før hun kom seg fremover liggende, 9 mnd da satte hun seg opp på knærne og 11 mnd før hun krabbet!

nå er hun 15 mnd og har så vidt tatt sine første skritt, går opp til 20 skritt alene, men balansen er ikke helt på plass..

Han finner vel sin måte, din lille prins!

• 2 måneder senere...
Skrevet

mange barn aker seg slik som gutten din. Ett av mine barn gjorde ogsaa det, helt til han begynte aa gaa. Tror ikke det er alle som krabber ordentlig, for de kommer seg fram alikevell. Jeg tror begge deler er like normalt :-/

Skrevet

Elste gutten min aket seg paa den maateen, helt til han begynte aa gaa. Tror det er normalt for de aa ikke krabbe , da de kommer seg fram.

Skrevet

Gutten min gjør også sånn som din. Det har han gjort siden han var ca 6,5-7 mnd gammel (9,5 nå). For en mnds tid siden begynte han å krabbe opp på knærne sånn smått, men det blir helst til at han åler seg frem heller, for det går mye raskere.

Skrevet

jepp, sara aker, starta da hun var 6 mnd, nå 8 og beina brukes mer og mer, kommer opp i krabbestilling, men da er det mer gøy å heve og senke armene, enn å prøve å krabbe..ser en smule rar ut der hun humper, men hun koser seg, da!

Skrevet

Småen vår er 8,5 mnd og har ålet seg rundt i 2 mnd nå. Det går superfort og han har igrunne ikke behov for å krabbe. Men han heiser seg opp på alle fire stadig vekk, men gidder ikke bruke det som framkomstmiddel. Enda ihvertfall.

Men, han setter seg ikke. Han reiser seg opp på kne og sitter sånn. Han har god balanse, men av en eller annen grunn prøver han ikke å sitte engang.

De er så forskjellige disse små og jeg tror nok det meste er normalt. Tror ikke du skal bekymre deg.. enda kan han begynne å krabbe.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Sønnen min gjorde det samme. Han dro seg fremover i en skikkelig racerfartfra han var 6 mnd. Vi trodde han kom til å hoppe over krabbestadiet, men det gjorde han ikke. Han begynte å krabbe når han var 10 mnd og gikk når han var 11 mnd når han holdt i lillefingen vår. Slapp seg når han var 13. mnd.

Når han begynte å krabbe og skulle hente noe på andre siden av rommet la han seg ned på magen igjen og dro seg over. Skjønner jeg godt. Det gikk jo mye fortere!!!!! :-)

Skrevet

Ian bunte å åle sæi på magen da han va ca 6 mnd.. 7,5 mnd bynte han å krabbe.. samtidig som han reiste sæi opp ved bord og d meste han kunne reise sæi opp etter... men han lærte sæi å sitte sjøl( komme sæi opp og ned i sittestilling sjøl) før han krabba.. bynte me å krabbe i krte avstander, når han skulle lengere va d magen som ga mest fart.. no e han strax 8 mnd å krabbe hele veien..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...