Sunniva78 har to små Skrevet 18. mai 2008 #1 Skrevet 18. mai 2008 Skal dit for første gang i morgen, og lurer på hva som er lurt å huske på... Noen som har vært på dette som kan gi meg noen tips?
Mitt vakre trekløver Skrevet 18. mai 2008 #2 Skrevet 18. mai 2008 Kjøp stripete frottetruse, i steden for disse Swimpantsene du får kjøpt - for da flyter bare rompa opp:) To håndkler til babyen - ett fra bassenget og opp i garderoben og ett til å tørke med etter en dusj (hvis du ikke dusjer hjemme da). Noe å legge babyen på i garderoben - på gulvet.... hvis det ikke er stellebenker e.l. der da? Sånn vi har gjort det i hvert fall:) God fornøyelse:)
Hildeks Skrevet 18. mai 2008 #3 Skrevet 18. mai 2008 jeg var suupernervøs før første gangen, mn gikk jo flott! er greit å ha med det vanlige som handklær, et til deg og et til baby(hadde med et flisteppe(jadda:p) som hun hadde over seg nedi leikegrinda som var der), badetøy, bleie, badebleie, noen leker til baby, kanskje en med musikk. Jeg stellte meg først, så baby, badet, så etterpå dusja jeg baby og la henne i lekegrinden med leker og teppe på, så dusja jeg selv og kledde på meg, og til slutt henne, så får hun lufttørke også=) Er nok maange måter å gjøre det på, ,men dette funka for oss! men hadde ikke klart meg uten den musikkleken hennes og noen rangler, men det kommer jo an på hvor liten baby er, mi er da 6 1/2 mnd, så hun er urolig=) Mate før og mate etter, de blir som regel kjempetrøtte etter en 15-20 min første gangen så mi har alltid sovet rett etterpå. Noen ganger dusjer vi henne ikke, da kler vi på henne og hjem og bader og rett i seng, da sover hun kjempegodt! Lykke til da! går sikkert flott!
Sunniva78 har to små Skrevet 18. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. mai 2008 Hvor finner jeg slike frottetruser da? Har kjøpt swimpants allerede.. Får vel bruke det i morgen da. Ellers takk for tips:-)
Mitt vakre trekløver Skrevet 18. mai 2008 #5 Skrevet 18. mai 2008 De fleste babybutikker har slike frottetruser med striper. Bor du i Oslo har de det i hvert fall på Babymagasinet på Grønland.
Gjest Skrevet 18. mai 2008 #6 Skrevet 18. mai 2008 Bogerud tekstil eller andre baby butikker har disse buksene, koster ikke mer enn ca 50 kr. Husk drikke. Ellers håndkle, bleie, såpe og gjerne en krem. Vi bader i veldig varmt og klorholdig vann og det er lurt å vske av dette så fort som mulig. Ellers gjør jeg som henne over ordner først meg selv og så lillemann. Lykke til, hilsen to som trives i vannet...
Gjest Orkideen Skrevet 19. mai 2008 #8 Skrevet 19. mai 2008 Jenta mi startet på babysvømming da hun var 9 uker, hun storkoser seg.
KineMichelle Skrevet 17. juli 2008 #9 Skrevet 17. juli 2008 Jeg har hørt at babysvømming og astma og allergi har en sammenheng pga klorvannet! Vet ikke om det stemmer, men mener det er bevist.
frk Nilsen Skrevet 17. juli 2008 #10 Skrevet 17. juli 2008 Hvis det er atsma og allergi i familien(du eller pappan) skal du være forsiktig med å ta med babyen i klorvann, da bør du finne noen som arrangerer i saltvannsbasseng. Hvis det ikke er noe astma-allergi går det som regel bra
Randine + 2 små Skrevet 17. juli 2008 #11 Skrevet 17. juli 2008 Vi fikk høre på kurset vi gikk at det ikke var lurt å amme rett før vi skulle i bassenget, pga av babyen kunne føle det som litt ubehagelig. Prøvde å amme en 20-30 minutter før vi skulle i bassenget, eller bare la han få litt rett før vi skulle ut i vannet. Jeg hadde med babyolje, og badet han i balje med litt olje oppi etter timen. Synes det var greiest siden han ikke er vant til å bli dusja hjemme, og oljen hjalp mot eventuell tørr hud etter klorvannet. De hadde baljer stående i garderoben. Kos dere!
Snøfnugg75 Skrevet 27. oktober 2008 #12 Skrevet 27. oktober 2008 Ta med bilstolen i dusjen dlik at du kan legge barnet trygt der når du dusjar.
Sunniva78 har to små Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter #13 Skrevet 28. oktober 2008 Takk for svar Snøfnugg, men vi har gått på svømming i 5 mnd nå, hehe... Vet ikke hvorfor dette innlegget plutselig dukket opp igjen..?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå