Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #26 Skrevet 18. mai 2008 Som sagt: det var ikke sånn ment i det hele tatt.. og jeg tror de fleste (som ikke lever av å være vanskelige) forstår det;)
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #28 Skrevet 18. mai 2008 Det er det jeg alltid har sagt - her i Norge regjerer den berømte JANTELOVEN!! Er ikke lov å skryte av deg og ditt i dette landet...... I Norge er INGEN spesielle, ingen unike på noen vis, ALLE ER HEEEEELT LIKE OG KAN PRESIS DE SAMME TINGENE!!! Du skal ikke tro du er noe!!! JEG S P Y Y Y R av janteloven, og folk som ikke kan gi andre anerkjennelse og la andre være stolte og glade for seg og sitt! Jeg synes datteren din virker langt fremme og dette sier jeg som tobarnsmor og eldste søster i en barneflokk på 7, og som pedagogisk leder i barnehage. Dette har sikkert HS påpekt for deg også - og du har god grunn til å være stolt. De som sier noe annet sitter fast i den dumme janteloven, og de skal du ikke bry deg om. Hilsen en halvt norsk og halvt utenlandsk 2barnsmor ))
Bunnies by night Skrevet 18. mai 2008 #29 Skrevet 18. mai 2008 Hehehehehe nå fikk jeg meg en god latter i kveld også - slike tråder er festlige - og for ikke snakke om hvor mange de engasjerer :D
ifie Skrevet 18. mai 2008 #30 Skrevet 18. mai 2008 uff, greier vist ikke holde meg unna likevel.. Beklager HI, leste for fort gjennom og så ikke at du hadde "omformulert" overskriften din. Så også at du skrev at du aldri skryter av jenta di til venner? Det syns jeg du skal begynne med!! Det er kjempeflott når man kan skryte av sine egne og venners unger uten å være redd for denne janteloven som så hissig ble nevnt over her
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #31 Skrevet 18. mai 2008 Jeg som nevnte janteloven over her er ikke hissig nei, men synes at mange nordmenn (IKKE ALLE) skal lære å gi hverandre ANERKJENNELSE og la folk være stolte av seg selv og sitt når de er det. Det er ikke et ukjent fenomen at janteloven regjerer i Norge?! Selv om jeg uthever skriften ved å skrive stort er det fordi mine utenlandske gestikulasjoner ikke får kommet til utrykk gjennom skjermen hahaha og derfor må jeg få uttrykke tydeligheten i det jeg vil påpeke med store bokstaver istedenfor........ Fortsatt ikke hissig ;-)))) Skal vi røyke fredspipe?? (ikke orntlig røyk, men bare billedlig talt) hehe
OhMyGod!!! Skrevet 18. mai 2008 #32 Skrevet 18. mai 2008 ååh så morro at hu gjør alt det der gleder meg til å se hvordan jenta vår blir ;D stolt skal du være ja er jo stas da!
2søtesmåh Skrevet 19. mai 2008 #33 Skrevet 19. mai 2008 Det er veldig spennende å følge opp de små, og ekstra moro når de er kommet "lenger" enn de andre vi kjenner ) Bra at du er stolt av jenta di, og at dere "leker" med det hun kan...Men en dag er hun kanksje ikke den flinkeste lenger og det er da det er viktig å likevel være stolt av henne, vise henne det og oppmuntre henne til å bruke og ha glede av det hun kan, og ikke det hun ikke kan... Jeg synes det er helt greit at andre "skryter" av at barna er flinke, men jeg er mer bekymret over hvordan de vil takle det om barnet plutselig er dårligere enn andre barn med noe...Klarer de da å være like stolt?? Førstemann til meg var tidlig med mye, mens nummer to er mer bedagelig. Men med begge to så prøver jeg å gi masse skryt og å bagatellisere ting de ikke kan, eler hjelpe (den eldste) med å "trene" på det hun gjerne vil lære, men ikke kan..(slå hjul, stå i bro, navnet på tallene osv...)
sarahrara Skrevet 19. mai 2008 #34 Skrevet 19. mai 2008 til venterpåringpåfingeren : Fint at du taklet det godt at ditt barn nr 2 ikke var like tidlig ute med ting som førstemann......... men da burde du jo egentlig tenke (på seg selv kjenner man andre) at de andre mødrene også takler dette like godt som deg?? Hvorfor få moren til å fokusere på noe negativt når hun kommer med et gledesutbrudd for noe barnet hennes mestrer? Tror hun takler og er like glad i barnet sitt om barnet hennes feiler som når det mestrer! Ærlig talt!! La folk sveve litt når de har lyst til det - det er mer enn nok dritt her nede som det er ;-))
Armendi Skrevet 30. mai 2008 #35 Skrevet 30. mai 2008 Så heldig dere er da !! Dattera mi blir 6 mnd 4 Juni, men har ikke sagt noe ord enda, ikke mamma engang men hun er veldig oppmerksom og føler med på alt, kan mye annet da.. Men hun har jo god tid på seg, og jeg nytter hvert eneste sekund sammen med henne
thomasjojo Skrevet 6. august 2008 #36 Skrevet 6. august 2008 jasså? Sønnen min er tre uker og i gang med alfabetet, nå er vi på C, tar en bokstav i uka. Tenkte å ta to i uka fra 4 uker. til jul skal vi begynne med matematikk. og lyrikk.
thomasjojo Skrevet 6. august 2008 #37 Skrevet 6. august 2008 smartere?? nope. sønnen min er tre uker gammel og vi er på bokstaven C, tar en i uka, om noen uker tar vi to bokstaver i uka, og til jul skal vi begynne med matematikk og lyrikk.
Tittiting Skrevet 19. november 2008 #38 Skrevet 19. november 2008 Så kult!!!! Sønnen min er 6mndr, og han leser Hamlet før han legger seg til og sove. Hvis sønnen din er interessert kan de starte en lyrikklubb? Han løser 2 grads ligninger med bind for øynene:) Lykke til alle begavede barn:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå