Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #1 Skrevet 18. mai 2008 Jenta mi har sagt mamma hver dag siden ho var 7-8 mnd, Hun begynte å si "er det"? da ho var 9 mnd og sier det 1000 ganger om dagen mens hun peker på en eller annen ting. Hun sier også nam nam og mmmmmmmmm hver gang hun får noe i munnen. Hun er mellom 10-11 mnd. Hun vinker, klapper, forstår veldig mye av det vi sier-- f.eks.. jeg spør: hvor er pappa? Da krabber hun gjennom leiligheten for å finne han. Og fryder seg stort da hun klarer det;) Vi kan også spørre om hun vil ha mat/om hun er sulten.. er hun det, så lager hun masse utålmodige lyder til svar. Hvis vi sier "kose" så legger hun hodet ned der hun befinner seg og gir en laaaang klem til gulvet/bamsen ol som er i nærheten! Hun ble i tillegg født 4 uker for tidlig!! Jeg har forstått at hun er veldig smart i forhold til andre babyer i samme alder, og det er stas. Håper hun fortsetter utviklingen fremover. Veldig spennende;)
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #2 Skrevet 18. mai 2008 kan ikke si at dette hører til her,legg det inn på begavede barn heller du;) men det mange som gjør det som du skriver at datteren din gjør,så så mye smartere enn andre barn er hun nok ikke desverre
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #3 Skrevet 18. mai 2008 så gøy! er så morsomt å følge med på utviklingen til disse små!
♥ Celines mamma ♥ Skrevet 18. mai 2008 #4 Skrevet 18. mai 2008 Det var en sterk påstand! Men, kjekt at hun kan så mye da. Har ei jente på 11 mnd selv, og ser hun kan en god del av det du remser opp, samt noe du ikke remser opp. Kos deg med å følge med på utviklingen. Det er en tid du ikke får tilbake
ruffen Skrevet 18. mai 2008 #5 Skrevet 18. mai 2008 Hehe..litt morsomt når mødre skryter av egne barn. I våre øyne vil jo de søte små ALLTID være flinkest, smartest og best. ) Spørst om intelligens kan måles så tidlig. Men mulig hun er litt tidlig ute. Koselig når de begynner å forstå mer av det som skjer rundt seg da. ) Vår sa ikke mamma så tidlig, men Pus. Hver gang han hørte et mjau, våknet han til...hehe..vet ikke helt hvordan vi skal tolke det. Lykke til videre med snuppa di, men bli nå ikke skuffa hvis det viser seg at hun er en normal unge med en gjennomsnittlig intelligens. )
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #6 Skrevet 18. mai 2008 pappa'n min er sterkere enn pappa'n din...
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #7 Skrevet 18. mai 2008 Jeg blir aldri skuffa når det gjelder jenta mi, bare stolt jeg!! Om det skulle vise se gat hun en dag henger etter i utv, så kommer jeg til å være like stolt som nå
slikkogingenting Skrevet 18. mai 2008 #8 Skrevet 18. mai 2008 jenta di er skuffende treg... Min er 3 mnd og kan hoppe tau, bake kake søte og klappe i hendene. Hun kan også\ mange lyder og kan si mamamamamama og papapapapapapa.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #9 Skrevet 18. mai 2008 Treg? Om du syns at hun ikke har utviklet seg normalt, så trenger du vel ikke å si det sånn.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #10 Skrevet 18. mai 2008 Hun er nok ikke smartere eller mer begavet enn andre små gitt.. Men som mamma skal du selvsagt være stolt av alt! Men jeg kan forsikre deg om at hun er hverken raskere eller tregere utviklet enn andre barn.
silje-Thea 010108;) Skrevet 18. mai 2008 #11 Skrevet 18. mai 2008 haha siste anonym her.skjønte du ikke at det var fleip liksom???
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #12 Skrevet 18. mai 2008 Jenta di er ganske raskt fremme må jeg si;) Hilsen en med 5 barn og en haug med venninder som også har barn!
mai mammaen til to Skrevet 18. mai 2008 #13 Skrevet 18. mai 2008 vil ikke si at hun er smartere enn andre babyer..iallefall ikke i forhold til min datter... hun begynte å si mamma da hun var litt over 4 mnd.. når hun var 9 mnd satt hun i vognen sin og vinket og sa hei til alle som gikk forbi.. men at dem begynner å prate tidlig betyr jo ikke at de er så mye smartere enn andre da.. i forhold til hvordan du beskriver datteren din så kan hun ikke noe mer enn datteren min kunne på den alderen iallefall.. og jeg har aldri gått rundt og sagt at hun er mye smartere enn andre
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #14 Skrevet 18. mai 2008 Alle syns at deres barn er det beste, smarteste osv fordi man er stolt og elsker den lille. Jeg skryter aldri av jenta mi til venninnene mine. Er utrolig forsiktig med det.. Liker ikke folk som hele tiden skryter selv.. det er nettopp derfor jeg skrev et anonymt innlegg på bim for å skryte litt for første gang!!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #15 Skrevet 18. mai 2008 Mistenker kanskje at dette er et fleipeinnlegg. Uansett: Hun høres egentlig helt normal ut.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #16 Skrevet 18. mai 2008 Alle jeg kjenner sier at hun forstår myyyyye mer enn det som er forventet. Snakker ikke bare om de ordene hun kan, men hennes forståelse av det vi sier!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #17 Skrevet 18. mai 2008 Selvfølgelig er det lov å være stolt av barna sine og skryte litt av dem - det skulle bare mangle, men overskriften din vekker selvfølgelig reaksjoner. Noe annet kan du nesten ikke forvente. Hvorfor er det så viktig å skrive "smartere enn"? Forøvrig sier ikke språklig og motorisk utvilking noe om intelligens når de er så små. Men kos deg med jenta di. Jeg er sikker på at hun er et sjarmtroll.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #18 Skrevet 18. mai 2008 Nei, det trenger ikke å bety noe at hun er lenger fremme i utv en normalt(legens utsagn)- Om 2 år kan hun veldig godt ligge etter... man vet aldri.. Men om så, skal jeg være der og skryte henne opp i skyene da også
Gjest Skrevet 18. mai 2008 #19 Skrevet 18. mai 2008 (vel vitende om at jeg kanskje blir lurt nå, må jeg likevel få det ut); AAA MYYY GOOOOD! *reiser seg opp og appluderer*
neutral Skrevet 18. mai 2008 #20 Skrevet 18. mai 2008 Oi, skal sin min lille gutt på 9mnd. henger etter her.....hehe:) Men, det er bare enda et tegn på at vi alle er forskjellige - små som store:) For meg og i mine øyner er min gutt nydelig, herlig og flink....og med det vakreste smil:-)
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 18. mai 2008 #21 Skrevet 18. mai 2008 Så gøy arttig når de begynner si sine første ord. Min tulla på 23 måneder sa pappa når hun var rundt 8 måneder. Men det er også det hun sier enda. Tror du hun sier mamma NEI =0(. Om tulla de lærer telle til 5 før 2 år lover det veeeldig godt sier de en venninne av meg har vært på kurs med. Det gjør min prinsesse men den kunneskapen har hun ikke fra meg =0). Jeg har aldri vært gla i tall.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #23 Skrevet 18. mai 2008 Det er poenget mitt også! Om det er smil, ord, å gå ol, så er det noe spesielt med alle små Men om man skryter av det... da får man jammen passet påskrevet fort!! Stakkars små barn som skal vokse opp i en verden hvor de ikke kan si noe positivt om seg selv... HI
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #24 Skrevet 18. mai 2008 Hehe... så flink hun er som sier pappa. det sier ikke min ennå!! HI
ifie Skrevet 18. mai 2008 #25 Skrevet 18. mai 2008 Bitteliten kommentar før jeg kryper til køys...: Det er én ting å skryte av ungen sin - som man selvfølgelig skal gjøre! Masse! - En annen ting er å si at "ungen min er flinkere enn din", som er indirekte det du har skrevet i overskriften... Ikke rart noen reagerer litt. NATTA alle sammen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå