Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #1 Del Skrevet 18. mai 2008 Jeg har nå vært dårlig siden jeg ble gravid, er straks halvveis. Hadde en litt bedre periode med det samme jeg begynte å jobbe noen halve dager i uka. Syntes egentlig det gikk greit å jobbe halve dager, følte at jeg hadde energi til å utføre jobben skikkelig. Men så kom arbeidsgiver for noen uker siden og "spurte" om jeg ikke kunne jobbe fulle dager siden det var så vanskelig å få vikar til den halvdelen av dagen jeg ikke er på jobb. Jeg sa ja, siden jeg vet hvilken belastning det er for kollegene mine når det ikke er vikar til å ta mine timer. Nå har jeg jobbet 2 fulle dager i uka, og syns det er for mye- trodde virkelig det skulle gå greit. Kjenner at jeg ikke har energi på slutten av dagen til å få gjort det jeg egentlig skal- blir omtrent bare sittende å stirre ut i lufta. Er lei av konstant å være så kvalm, svimmel, hodepine og sliten, samt å føle at jeg gjør en elendig jobb. Har ikke samvittighet til å kreve å få jobbe halve dager når jeg da belaster de andre siden de da ikke får vikar. Ei på jobb sa jeg bare burde sykmelde meg helt, og jeg begynner selv å tro at det er det eneste alternativet. Har egentlig ikke lyst til det, men kan nesten ikke gjøre annet når jeg ikke greier fulle dager på jobb.. I mine tidligere svangerskap har jeg ikke hatt problemer med å jobbe 100 % hele veien, så jeg er ganske frustrert,, Har ikke snakka med legen enda, skal til jordmor i morgen og skal da høre hva hun mener.. Hva ville dere ha gjort?? Føler meg ganske fortvila.. Ganske rotete dette her, men håper dere skjønner.. __________________ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137770375-f%C3%B8ler-meg-som-ei-pingle-litt-langt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2008 #2 Del Skrevet 22. mai 2008 Hei! Har akkurat det samme problemet. Var sykmeldt i 7 uker pga ekstrem kvalme og oppkast. Men hadde så lyst til å prøve å jobbe igjen så jeg skulle jobbe 2 fulle dager i uka. Trodde det skulle gå greit, men funka dårlig. Var hos legen og ble sykmeldt 100 % i 3 uker. Fikk beskjed om at dette var vanlig og at jeg nå måtte tenke på meg og bebisen. Ikke så lett når man alltid skal være så pliktoppfyllende! Men prøver nå å gjøre som legen sa. Så hør på hva legen eller jordmora sier!! Ikke alltid lett, men nå er det deg og bebisen som er i fokus og ikke jobben. Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137770375-f%C3%B8ler-meg-som-ei-pingle-litt-langt/#findComment-137811976 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå