Gå til innhold

Er det mulig? Sier hun "hadet"?

Anbefalte innlegg

Gjest Rebel & frøken ledning
Skrevet

Sambo skulle ut og hente pizzaen vi har bestilt (nam!) og vinket og sa hadet til Anniken (8,5 mnd). Hun har lært å vinke, og vinket tilbake. og så sa hun klart og tydelig "Hadet". Hun kan da vel ikke ha sagt det bevisst? Når sa ungene deres sitt første ord?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mari sa hadet tydelig rundt 11 mnd, men sønnen til ei venninne av meg sa det faktisk rundt 8 mnd, så det er nok mulig :.-)

Skrevet

De er gode til å herme, og jeg tror nok du kan ha hørt rett. Min snakket ikke da hun var så ung, men vet om en som sa hadet helt bevisst da han var ca ti måneder.

Skrevet

Joda, det er mulig. Jenta mi sa hadet i den alderen, og hadde mange flere ord ved 9 - 10 mnd. Stilig!=) Ble du ikke kry?=)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

anniken er like gammel som min sønn, og jeg har lært han å si hadet :) så, godt mulig :)

Skrevet

Så skøy da:o))

Det er mulig, mini begynte med det da han var mellom 10-11 mnd. og hadet var et av de første ordnene han sa.

Skjønner du ble rørt da, artig vetdu:)

Skrevet

Så gøy da=) Superstolt jeg da, enten hun hermet eller forsto hva det betydde! Jeg prøver å få henne til å si Mamma hele tiden da, men hun sier bare Dadda... Hehe...=P

Skrevet

Jo, det tror jeg søren meg er mulig altså:)

Datteren min begynnte å vinke å si "ade" da hun var rundt 8 mnnd!

Skrevet

Det gjorde ho nok. Mallo sa det i den alderen.

Skrevet

Mine begynte med sine første ord da de var 9 mnd.

Skrevet

Jeg syns dette er sykt, hadde liksom ikke tenkt på at hun faktisk skal begynne å SNAKKE.. hehe, så for meg at det var LANGT frem i tid!

Har skjedd utrolig mye de siste månedene, og kommer vel til å skje enda mer nå fremover=) dette er gøy!

Skrevet

Det er mulig, snuppa mi begynte å si det når hun var 9 mnd, og nå er hun 10 mnd og sier det hele tiden. Er så morsomt..

Skrevet

Det er stas når ordene kjem litt etter litt. =) Me har konkurranse med naboane, dei lærer ho ungarsk og me norsk. Dei leder.

Kjempekoselig alder dette (og)

Skrevet

Husker ikke helt når det var, sikkert rundt 9 mnd, men frøkna sa i hvert fall hadadd hver gang vi sa hadet til henne en periode. Men så forsvant det helt og det tok lang tid før hun sa det igjen. Hun har vært sånn hele veien med mange nye ting... Har kunnet det i en periode og så har det bare forsvunnet for å så komme tilbake etter lang tid.

Skrevet

Me øver på "pappa" for tida. Men naboane har lært mallo at "papa" er hadet. SÅ ungen er litt språkforvirra for tida. Seier eg pappa så vinker ho. Ho kaller pappa for dadda da, det kom fram idag =)

Skrevet

Hehe, så gøy =)

Jenta vår er 9 mnd og sier mamma og pappa (fra ca 8 mnd).

Også syns hu det er så gøy å gi oss ting og få det tilbake. Så vi har alltid sagt takk når hu har gitt oss en leke f.eks, også sier vi væresegod når vi gir den tilbake, og plutselig begynte hu å si "akk" (takk) når hu tok i mot den :)))

Det er jo så gøy, og man får jo tårer i øya og roser dem opp i sky, hehe..

Skrevet

Joda, hun sa nok det ;-) hun kommer nok til å prøveseg frem litt før hun er sikker på betydningen, men jo.. mange barn begynner å prate da.

Gutten vår begynte med mamma og pappa da han var 7 mnd.

fra 8 mnd. begynte han med små lette ord.

pratet masse da han var 14 mnd.

Lillesøsteren startet på samme tid, men tar det litt mer med ro nå,

har noen ord, men ikke så mange som broren. Hun er 11 mnd.

Skrevet

min sier faktisk hei.... eller vi liker å tro det da, siden det ligner;) han er VELDIG glad i og opptatt av mennesker, så om det kommer nye folk hjem til oss og sier hei til han og smiler så blir han så vill og oppgiret at han sier noe som ligner "hei";) morsomt...

Skrevet

han er forresten snart 10 mnd:)

Skrevet

Første ordet til lillemor var også hade. Vinket og sa helt tydelig hade 8 mnd. gammel =).

Skrevet

klart det er mulig at hun sier noe når hun er så gammel. Lillemor sa mamma da hun var nesten 7 mnd.

Skrevet

Lillemor på 10 mnd sa heia pappa i natt! Hade har hun sagt noen ganger de siste par ukene og BØ! Gjemmer seg bak en klut eller lignende, titter frem og sier BØ! og LER høyt.

Så trur jeg hun kaller smokken for nene. Også sier hun dakk når farmor gir henne noe. De har øvet masse på å gi og få og si takk da. Hun sier det aldri til meg!

Skrevet

ja det sa hun nokk :)

junior her sier "heia pappa" mamma, hadet, voff.

og er 9 mnd.

har gjort dette i en mnd max :))

Skrevet

Sønnen til eksen min var ca 16 mnd da han sa "baibai sessy (sexy), ai låååååv ju, sø sitti (kjør forsiktig), ai låååååv ju"!!!

Skrevet

Er nok mulig det ja :o)

Guten vår var 9 mnd då han sa sitt første ord: PUS!

Likevel kan eg ikkje forstå at det ikkje er så lenge til lilletuppa på 6 1/2 mnd begynner å snakke, ho er jo så lita!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...