stolt mamma til gojenta! :-) Skrevet 18. mai 2008 #1 Skrevet 18. mai 2008 Noen som har vært i Kroatia i månedskiftet juni/juli? Var det fryktelig varmt? Skal til Tucepi, noen som har vært der? Håper noen har gode tips og erfaringer å dele :-)
moota m storebror&lillebror Skrevet 18. mai 2008 #2 Skrevet 18. mai 2008 Jeg har vært i Kroatia i slutten av juni-begynnelsen av juli, i midten-slutten av juli og imidten-slutten av august. Jeg har vært i Umag alle gangene, og også i Opatia siste gang i juli/august. Det var varmest i august, følte bare det ble varmere og varmere jo lenger mot august vi kom, så vil ikke tro det er såå varmt i juni/juli. Men det varierer nok som her i Norge hvert år og etter hvor du skal. Der i Umag var det lite trekk, mens i Opatia var det masse vind hele dagen lang og jeg gikk i bukse, tshirt og genser på kvelden.
trillemamma Skrevet 18. mai 2008 #3 Skrevet 18. mai 2008 Jeg var på nordkysten i begynnelsen av august. Der var det behagelige 30 grader.
Jenny-penny Skrevet 18. mai 2008 #4 Skrevet 18. mai 2008 Aner ikke hvor det stedet du skal til ligger, men har vært nær Split på samme tidspunkt. Det er varmt (særlig om natten om man ikke har AC) men den svale brisen fra kysten gjør det veldig levlig. Nydelig land, rent og pent overalt, fantastisk mat, hyggelig folk- reiser gjerne tilbake!!
moota m storebror&lillebror Skrevet 18. mai 2008 #5 Skrevet 18. mai 2008 Jeg reiser også gjerne igjen. Jeg har vært i mange land i Europa, og det er et av de få jeg veldig veldig gjerne vil (og skal) tilbake til. Lengter nesten litt!! =)
stolt mamma til gojenta! :-) Skrevet 18. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 18. mai 2008 Så bra :-) Noen som har kjøpt bleier der? Var et dyrt?
Gjest En vakker gutt på to år Skrevet 18. mai 2008 #7 Skrevet 18. mai 2008 Jeg har vært i Tucepi! For for fire år siden. I slutten av juni - veldig passe temperatur, ikke altfor varmt. Husker ikke nøyaktig temperatur da, men husker det var deilig - og jeg er ikke så begeistret for alt for varmt vær. Det er en kjempekoselig liten by! Går gangvei langs stranda som er hyggelig og morsom å gå på, mange restauranter og butikker (typisk turist/suvenirbutikker da). Ellers går det gangvei til nabobyen Makarska om man får lyst til å spasere en tur og se en ny by - fin tur! Jeg var der uten barn den gangen, så vet ikke om det er noe spesielt man må ta hensyn til med barn. Steinstrand, det er jo litt synd når man har med seg små barn. Men ellers fint å bade, og ikke noe bølger å snakke om (ligger noen øyer utenfor som tar av for sjøen). Så tror barna vil kose seg likevel. Ellers greit med butikker, lett å få tak i det man trengte. Det er bare å glede seg, god tur!
mockis me Skrevet 18. mai 2008 #8 Skrevet 18. mai 2008 var nettopp i dubrovnik, litt regn noen dager men også strålende sol andre dager. snittet på temp var vel ca 22.. ikke dårlig det.Vi reiste også til split og tok katamaran til Hvar som absolutt anbefales å besøke! Vi reiste så vidt gjennom bosnia-herzegovina og besøkte også Monte negro mens vi først var der nede. Dubrovnik var det beste med turen.Kulturen, menneskene, maten, prisene og servicen.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 19. mai 2008 #9 Skrevet 19. mai 2008 Vi reiser til Dubrovnik i Juli....og gjett om jeg gleder meg!! blir helt ør av å tenke på det hehe. Har vel vært i Kroatia 14 - 15 ganger siden `93 (reiste en del med humanitært arbeide under krigen) Det kan nok bli ganske varmt i juni/juli men om man har AC på rommet så hjelper det kjempemye. Langs kysten så kan det også blåse litt ned fra fjellene (bora) og ellers så er det jo som regel også en deilig bris fra sjøen. Om dere får tid og mulighet så anbefaler jeg sterkt at dere tar turen over til Hvar via Split. Hvar er ei utrolig koselig og rolig øy som man virkelig bør få med seg. Ikke helt sikker på hvor Tucepi ligger men ser at det er på Makarska rivieraen så det er nok ikke så veldig langt til Split :-) goooood tur!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå