Makkapakka Skrevet 18. mai 2008 #1 Skrevet 18. mai 2008 Hvordan fjerner dere ørevoks fra ørene til babyene deres? Min jente på 9 mnd har ganske mye ørevoks. Prøvde å "pirke" ut litt i dag, men det forsvinner bare innover i øret igjen. Nå ser det helt tett ut i øret hennes (pga ørevoks). Er litt redd for ørebetennelse osv. TIPS behøves!
mams-til-tre Skrevet 18. mai 2008 #2 Skrevet 18. mai 2008 Jeg liker ikke å pirke i ørene til unga, men venter til det er ute, så vasker jeg det bort med en bomullsdott, eller en klut...
Snupi27 Skrevet 18. mai 2008 #3 Skrevet 18. mai 2008 vi gjør det samme som mams-til-tre =) redd for å presse det innover i øret så det tetter seg og blir ørebetennelse
Makkapakka Skrevet 18. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. mai 2008 Men nå er ørevoksen så langt inn i jeg tror ikke "det kommer ut av seg selv". Vil jo helst ikke rote inni øret hennes, men er som sagt redd for betennelse.
ifie Skrevet 18. mai 2008 #5 Skrevet 18. mai 2008 Har hørt at man kan helle litt olje i øret, for da løser voksen seg opp! Ring helsesøster eller lege å spør. Enig i at du ikke burde rote så mye der. Kan jo bli betennelse som du sier.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 18. mai 2008 #6 Skrevet 18. mai 2008 Vi bruker q-tips. Holder hodet hans med den ene handa så han ikke plutselig snur hodet mens jeg holder på. Gjør det alltid etter bad eller dusj for å få tørka inni øra uansett, å etter dusj eller bad bløtner ørevoksen så det er lettere å få bort:-)
Gjest Skrevet 18. mai 2008 #7 Skrevet 18. mai 2008 Jeg er gammel nok til at jeg husker Trond-Viggos TV program Kroppen,han er jo lege. Jeg husker han sa at det eneste man kunne putte inn i sitt eget øre var albuen.
ifie Skrevet 18. mai 2008 #8 Skrevet 18. mai 2008 Nå har jeg spurt venninna mi som er audiograf! Hun sier at man ved å helle litt olje i øret løser voksen seg opp og det er større sjanse for at den detter ut av seg selv! Om man skal fjerne ørevoks hos lege, anbefaler de ofte at man drypper litt olje i øret kvelden før slik at den blir lettere å fjerne.
Axus' girlfriend Skrevet 18. mai 2008 #9 Skrevet 18. mai 2008 q-tips presser faktisk ganske mye av ørevoksen innover, selv om du også får med litt ut. jeg hadde ikke ville brukt det på en baby.
Makkapakka Skrevet 18. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 18. mai 2008 Enig her ang q-tips. Er litt redd for å bruke det. Nå er det allerede presset litt innover, så jeg vil ikke gjøre det verre. Skal ringe å høre med helsestasjonen. Hvis de "går god for" olje-metoden, så kanskje vi prøver det etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #11 Skrevet 18. mai 2008 Hva med disse q-tipsene som er beregnet på babyer?
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 18. mai 2008 #12 Skrevet 18. mai 2008 Hm, dette med q-tips etter bad eller dusj er det vi har fått beskjed om på både nyfødt avdelingen (barneleger) og HS... Så sånn gjør vi det hvertfal:-)
Spirevipp med go`gutten Skrevet 18. mai 2008 #13 Skrevet 18. mai 2008 Vi bruker også q-tips, ytterst i øret da. Presser den ikke langt inn. Nå ser jeg at mini har en klump med voks litt langt inn i øret, så jeg driver å venter på at den skal komme ut av seg selv, da skal jeg fjerne den. Husker fra jeg var lita jente at pappa hadde olje i øret mitt og brukte en sånn balong for å få ut voks som hadde tettet igjen. Vet ikke om man skal bruke det på babyer da...
veslamøy Skrevet 18. mai 2008 #14 Skrevet 18. mai 2008 hehe, morsomt, albuen, ler meg ihjel, hehehehehehahaha
*Smiley* Skrevet 18. mai 2008 #15 Skrevet 18. mai 2008 Barnelegen på helsestasjonen sa at vi burde dryppe olje i øret i 1 ukes tid. Og ikke bruke q -tips.
Trønderjente82 Skrevet 18. mai 2008 #16 Skrevet 18. mai 2008 Obs obs.... Jeg slet veldig med ørevoks når jeg var liten og da brukte mamma olje. Det klør og kiler noe helt jævlig!!!!! Vet ikke hvor gammel jenta di er, men være obs på at det kan være ubehagelig mange timer etter at du har tatt på oljen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå