Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #1 Skrevet 18. mai 2008 Datteren min er 5 uker gammel og er så sår nå at det er like før det blir blødende sår...j( I rompa ) Jeg er fortvilet og vet ikke hva jeg skal gjøre. Hun bæsjer ekstremt mye, og jeg skifter på henne med en gang. Bruker kun vann, tørker henne godt og har prøvd all slags salver, men ingen ting hjelper. Noen som har vært i sammme situasjon ? Trenger desperat tips og råd !!!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #2 Skrevet 18. mai 2008 Sier bare e ting... Inotyol salve. Trodde ikke på det, men det tok sårheten til snuppa mi på 1 døgn, og hun var veldig sår altså!!! Og hadde vært det lenge..
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #3 Skrevet 18. mai 2008 Har prøvd den...hadde datteren din nesten åpne sår ? Hvordan påførte du salven ?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #4 Skrevet 18. mai 2008 vask barnet i springen lufttørr huden eller "dunk" hunden tørr og tapå potet mel;)
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #7 Skrevet 18. mai 2008 Hei igjen... Nei, sårene var ikke åpne, hun var bare veldig rød og hoven. Smørte på salven i ganske tykt lag... Så hvis du har prøvd den, så ville jeg fått undersøkt om det kan være sopp eller noe...
Gjest Skrevet 18. mai 2008 #9 Skrevet 18. mai 2008 jeg bruker potetmel nesten hele tiden når jeg skifter bleie på frøkna.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #10 Skrevet 18. mai 2008 Om det er fare for åpent sår så hadde jeg tatt barnet med til legen for å hørt. For om det setter seg bakterier da i såret så kan det bli et kjempe problem og ikke minst vondt og plagsomt.
Gjest Skrevet 19. mai 2008 #11 Skrevet 19. mai 2008 Hei. Hadde også problem med sår stump. Lot han ligge en god stund for lufttørking etter hver bleieskift-følte det hjalp veldig. Vasker med olje og vann(aco olje fra apotek). Smører med zinksalve. Vi bytta fra Pampers til Libero, pampers festet seg litt til huden.. Mulig du har prøvd dette men... kan være greit å kontakte lege eller helsestasjon som noen over foreslo. Lykke til!
Trollmor til 2 Skrevet 9. oktober 2008 #12 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg anbefaler å la barnet lufte stompen så mye som mulig. Og så har jeg kjøpt en salve fra Aderma (kjøpt på apoteket). Den er spesielt godt egnet for å ta knekken på bleieutslett. Spør på apoteket og du får hjelp =) Jenta mi får ligge å lufte seg på baderomsgolvet hver dag - så lenge hun vil. Gjerne opp i mot en time. Jeg bruker da tiden til å eventuelt dusje selv, smøre og massere henne, trene rygg og nakke osv. Det er sjelden vi har en sår rompe her i gården. Og vi bruker forresten aldri disse våtserviettene... Ut på tur tar vi med oss babyolje og papir. Lykke til =)
MammaTilToSmå Skrevet 9. oktober 2008 #13 Skrevet 9. oktober 2008 Jeg må bare få anbefale en baby-krem som jeg anbefaler til alle jeg snakker med. Weleda Calendula Zink-cream. Kjøpes på helsekost. Den er utrolig. Gutten min bæsja ved hvert bleieskift de første månedene, ble utrolig sår og nesten blødende, men så begynte jeg med den kremen etter en anbefaling, og dagen etter var det nesten helt bra igjen. Etter det har han ALDRI vært sår. Så den må bare prøves. Inotyol er også bra, men den funket ikke helt selv når gutten min var kjempesår.
trillemamma Skrevet 9. oktober 2008 #14 Skrevet 9. oktober 2008 Stakkars liten, ikke noe godt. Jeg hadde gått til legen eller helsestasjonen for å få råd. Datteren min er 3 måneder gammel og er aldri sår, sammenlignet med broren som var veldig plaget. Det jeg gjør annerledes nå: Jeg bruker potetmel med hvert bleieskift, hun skal være tørr i huden når hun får på ny bleie, og potetmel suger til seg fuktighet. Prøv du også, når hun ikke lenger er sår, så skjer det kanskje ikke flere ganger. Jeg har foresten hørt at mange skryter av krystalfiolett.
mamiladi Skrevet 9. oktober 2008 #15 Skrevet 9. oktober 2008 Lag sterk salviete og tørk stompen med bomullspads dynket i avkjølt salviete. Funket på sykehuset på den såre stompen til gutten min. Sykehustips fra Tyskland :-)
mamma 84 Skrevet 9. oktober 2008 #16 Skrevet 9. oktober 2008 Jenta mi også var veldig sår når hun var 5 uker.. prøvde alt følte jeg. Men endte opp med at jeg lot henne ligge mye uten bleien, og lot henne tørke godt, og droppet alle kremene osv. Og da ble det bra til oss. Hun ble bare mer sår av salvene, spesiellt zinksalve. Bruker litt alovera når hun er veldig sår nå, og det funker bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå