Kine71 Skrevet 18. mai 2008 #1 Skrevet 18. mai 2008 Etter at mitt første forsøk ble avbrutt pga at ingen egg utviklet seg vurderer vi å dra utenlands. Jeg tenker at grunnen til at det ikke ble noen utvikling var at det kanskje var noe med kromosomene. Så at Nordica har et spesielt mikroskop hvor de ser på kromosomene. Noen som vet om det er mulighet for kort regime? Jeg hadde mye bivirkninger på det lange regimet. Noen som vet om man får ut like mange egg? Jeg fikk ut 8 modne på en dose 150 ie gonal-f. Kan man gjøre avtale med de, og få resepter tilsendt eller må man dit på forsamtale? Får man igjen på trygdekontoret når man tar privat forsøk?
Chaiemae Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 Kan svare på noen av spørsmålene i allefall. Det er gode muligheter for kortregime på Nordica.Deter det de vanligvis bruker dersom ikke noe skulle tilsie at du trenger noe annet. Samtalen kan du ta på telefon og de kan sende resepter til deg.
Jippppi Skrevet 19. mai 2008 #4 Skrevet 19. mai 2008 Vet også om noen som har reist til Spania fordi det gjør de screening på kromosom nivå. Kjenner desverre ikke klinikkens navn. Der benyttet de ikke nedregulering (en klar fordel). Er det sikkert at det er noen så alvorlig feil med eggene?
Snooopi Skrevet 19. mai 2008 #5 Skrevet 19. mai 2008 Jeg bruger Nordica og er godt fornøyd - jeg er bare ikke gravid ennå.... Det er nok litt anderledes for meg da jeg bor i Kbh... Jeg liker dem fordi de er hyggelig og til å få tak i:-) Sykepleierne er og supre!
Kine71 Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 19. mai 2008 Heisann jenter! Takk for svar alle sammen. Jeg er jo ikke sikker på at det er noe feil med eggene, men de sluttet jo å utvikle seg, så noe var det jo! Jeg blir 37 i år og har lest at kromosomfeil i eggene øker med aldren. Det jeg tenker på er at om mulig så kunne jeg tenkt meg en sjekk før innsett, vel og merke hvis jeg kommer så langt denne gangen da. Det jeg lurer på er om man må betale full pris hvis det ikke blir noe innsett, kan kun finne redusert pris hvis forsøket blir avbrutt før innsett. Jeg skal sende dem en mail. Godt å høre at noen er fornøyde med dem. Lykke til derejogså jenter:0)
anonimo & gullprinsen :o) Skrevet 19. mai 2008 #7 Skrevet 19. mai 2008 Hei ) Jeg kan trygt anbefale Nordica! De er raske til å svare uansett når på døgnet man tar kontakt, stort sett bruker de kort regime og de jeg har hatt med å gjøre er veldig hyggelige. De er flinke til å endre behandlingsopplegget og de forsker på eggene dersom ting går galt. De er effektive på klinikken, så ikke vent at du vil bli dullet med. Eneste aberet er deres samarbeidende gynekolog som jeg har brukt, men de bruker også 2 andre i Oslo. Etter 3 mislykkede forsøk på Riksen valgte vi Nordica pga. ass. hatching og spindelmikroskopet. Vi kjøpte en 3-pk. Hadde 1. IVF der i august og ble gravid. Dessverre endte det i en abort i 8. uke. Brukte Puregon, men dr. Lindenberg ønsket at jeg skulle bytte til Gonal-F. 2. IVF hadde vi i januar og opplevde at ingen av eggene ble befruktet. Forsøket ble ansett som avbrutt. Etter undersøkelse av eggene og samtale pr. tlf. med dr. Lindenberg ble vi enige om å prøve ICSI neste gang. Vi hadde 1. ICSI i slutten av april og jeg er i dag gravid ) Nordica tar kun ut egg over en viss str., men dette følges nøye opp av gynekologen her hjemme. Det er verdt å ta kontakt med dem ) Lykke til!
apriljente-66 Skrevet 20. mai 2008 #8 Skrevet 20. mai 2008 Hei, jeg er også godt fornøyd med Nordica, men det går en smule fort der synes jeg på forrige besøk. Inn og ut og liten tid til snakk. Men de er hyggelige og vennlige! Vil også anbefale Vicky som er innleid akupunktør der, hun er også en flott dame som hadde mye erfaring. Henne snakket vi mest med og det var veldig fint. Hun kom også med kostholdstips m.m. Anonimo: Fikk dere benyttet dere av spindelmetoden? Problemet hos meg er fine egg, men de fester seg ikke. Luer på om de rett og slett slutter å utvikle seg. I norge mener de at langtidsdyrking av egg ikke er bra, men de er ikke så positive til andre behandlingsformer kanskje. Uansett lykke til begge to
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå