lubbeline Skrevet 18. mai 2008 #1 Skrevet 18. mai 2008 men satt inn igjen fredag, er jeg seks uker på onsdag ?? eller fredag..ville tro den dagen de er befruktet...
Phu Skrevet 18. mai 2008 #2 Skrevet 18. mai 2008 Dette er ikke lett å forstå men du er da en dag på lørdag om de settes inn igjen på fredag, etter som jeg har forstått dette her......
Nøtt Skrevet 18. mai 2008 #3 Skrevet 18. mai 2008 Seks uker? Hm.. vet ikke helt om jeg forstod dette så veldig.. 2 uker mener du vel. Da er du 2 uker gravid på onsdag idet eggene blir befruktet.
lubbeline Skrevet 18. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 18. mai 2008 Regner man ikke fra siste mens dag????? som var 12 april...og jeg lurer på om jeg er seks uker på vei på førstkommende onsdag eller fredag?..altså den 21 eller den 22 ..fosteret er vel i dag rundt en tre uker?? har termin ca 17 januar:-)
Nøtt Skrevet 18. mai 2008 #6 Skrevet 18. mai 2008 Man kan ikke regne fra siste mensdag ved ivf. Da må man regne ut ifra befruktningen.
lubbeline Skrevet 18. mai 2008 Forfatter #7 Skrevet 18. mai 2008 hmmm;-)...de på Nordica sa at jeg skulle ta ultralyd om tre uker, når jeg var syv uker på vei, som igjen er om halvannen uke??.....så da er jeg bare tre uker på vei??? men har likevel termin 17 januar, og den kommer og fram når jeg tar den beregningen her på siden...er det ikke slik at jeg regner fra befruktningen , og plusser på de to ukene fra mensen??...*forvirret*..hadde innsetting 25/4....så fosteret er ca tre uker...men jeg plusser ikke på de to ukene
lubbeline Skrevet 18. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 18. mai 2008 Bare lite spørsmål til:-)...er ett IVF svangerskap bare 38 uker da?, siden man ikke regner fra siste mens??:..
mara (",) Skrevet 18. mai 2008 #9 Skrevet 18. mai 2008 Du er i dag 5 uker og 3 dager på vei :-) så det stemmer det de på Nordica sier!! Ivf eller naturmetoden, termin beregnes på samme måte...pluss for oss er at vi vet når unnfangelsen fant sted.. et svangerskap er 40 uker, pluss/minus 2 uker, dette akkurat pga at de fleste ikke vet helt når unnfangelsen fant sted.. http://www.babyverden.no/templates/Calculator_Period____635.aspx?day=18&month=5&year=2008&cyclus=28&f=t
lubbeline Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 19. mai 2008 Ok takk.:-).lurte nemlig på om jeg kunne ha misforstått så veldig:-/
finetine Skrevet 19. mai 2008 #11 Skrevet 19. mai 2008 Mulig de på Nordica regner ut på en annen måte, men St.Olavs i Trondheim sier at når du tester deg om to uker og hvis du tester positivt- og det gjør du jo:o)- så er du 4 uker på vei. Etter det venter man 3 uker og da skal du ha en ultralyd, dette er den 7 uken som du også har fått opplysninger om;o) Kan du ikke ringe Nordica og dobbeltsjekke så slipper du å lure? Det er jo helt mulig at de opererer med andre målinger i DK, men sånn har det ikke vært på alle mine 5 forsøk i Trondheim. Vet at klinikkene kan si en del forskjellig, og ha sine opplegg:o).... Kos deg i rugetida da
finetine Skrevet 19. mai 2008 #12 Skrevet 19. mai 2008 Hei igjen:o) Så at du skrev at du hadde innsetting 25/4 da er det helt riktig at du er 5 uker på vei nå + noen dager til:o). Trodde du mente at du hadde innsetting fredag i forrige uke:o) Innsettingsdagen regnes som da 0 ikke uthentingsdagen, så da du satte inn egg fredag 25/4 var du 1 måned på vei fredag 9 mai Hihi ikke enkelt det her Og da stemmer det jo også at du skal ha ultralyd om ikke så lenge akkurat som du skrev- hehe. Gratulerer og lykke til videre:o)
lubbeline Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #13 Skrevet 19. mai 2008 Takk, og takk for svar:-)...nei ikke lett...og første innlegget mitt var jo litt vel lett å misforstå kan jeg se i ettertid;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå