Gå til innhold

Lengter etter barn

Anbefalte innlegg

Gjest Julie lengter
Skrevet

Hei! Jeg er en dame som blir 41 år til sommeren. Ønsker meg både mann og barn. Har ennå ikke funnet drømmemannen (eller var det han jeg var på date med på torsdag?) Saken er at jeg ikke tør vente lenger med å prøve å få barn. Føler meg veldig ung, men vet jo at man ikke bør vente for lenge. Vurderer nå sterkt å få hjelp hos StorkKlinik i sommer/til høsten. Jeg vil gjerne komme i kontakt med andre som vurderer det samme og de som har erfaringer fra klinikken. Jeg studerer på Blindern - og er blid og hyggelig :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velkommen hit. Det er visst ganske lang ventetid på journalsamtalen på Stork nå (6 uker tror jeg) så dersom du vil dit i sommer bør du ringe og bestille time snart.

Gjest Julie lengter
Skrevet

Takk for tipset! Jeg ringer og bestiller i morgen :-)

Skrevet

Dersom du ikke vil ha åpen donor så kan jeg anbefale Nordica. Der kan du få samtale raskt (den er gratis). De er billigere enn Stork og drives av leger.

Skrevet

Finnes sikkert mange gode tilbud. For meg føles Storkklinikk som et godt alternativ. Setter så utrolig pris på den varmen og stemningen jeg føler når jeg er der. For meg er samtalen i forkant av inseminasjonen, varmen under inseminasjonen og muligheten til å ligge blant store puter og myke tepper en halvtime i etterkant av inseminasjonen for å virkelig være i øyeblikket svært mye verdt. Deres innstilling til at det beste er å ikke bruke hormoner, men å følge naturlig syklus, passer meg også godt. Men det er jo enkelt for meg å si, som selv etter at jeg startet med inseminasjon, har eggløsning på dag 15 eller 16 i hver syklus;) Jeg har i hvert fall bare gode ting å si om Storkklinik, men ser poenget med at steder som Nordica, som er drevet av leger, kan gå mye lenger i å hjelpe oss med å bli gravide!

Uansett, lykke til!

Skrevet

Jeg ville også tenkt meg godt om før jeg hadde valgt klinikk. Har selv brukt Stork 4 ganger, og likte de veldig godt! Men det er dobbel pris, og hvis det oppstår problemer kan de ikke hjelpe deg noe videre. Vi er veldig unge, men med tette eggledere måtte vi over til legedrevne klinikker. Det var faktisk et kjempestyr og bytte, og plutselig var ikke Stork så koselige lenger.. Men det et en annen historie!!

Jeg synes også det er fryktelig og skulle vente 6 uker bare for journalsamtalen..

Gjest Julie lengter
Skrevet

Tusen takk for gode råd! Jeg bestilte tid til journalsamtale på Stork i dag. Fikk samtalen først 3. juli. Angrer jo selvfølgelig på at jeg ikke har startet alt dette tidligere, men nå får jeg bare stå på. Leste innlegget fra IVF-mammaer først nå. Leit at dere etterhvert fikk dårlige erfaringer på Stork. Enig at det er veldig lenge å vente 6 uker på samtalen. Ikke så lett å vite hva man skal velge.... Kan jo prøve å lese mer om de forskjellige stedene. Alle er vel bra på sin måte. Jeg vurderer åpen donor og hvis jeg går for det, så må jeg jo velge Stork. Nå har jeg hvertfall startet prosessen. Bør vel bestille time hos lege og gynekolog da... :-)

Skrevet

Om du ikke har vært hos lege og gynekolog ennå er jo ikke seks ukers venting så lang tid. Tar jo fort litt tid før man får time hos legen og så litt venting før du har time hos gynekologen. Og så skal du vente på prøvene og vips har det i hvert fall gått seks uker :)

Gjest Julie lengter
Skrevet

Fint med oppmuntring :-) Kan jeg spørre deg (el andre) om noe? Jeg er ingen pyse, men jeg synes GU er skikkelig ubehagelig... (sikkert ikke bare meg som synes det!) Vi har vel alle noe vi ikke liker noe særlig... Må jeg gjennom mye slikt nå? Er insem ubehagelig eller helt ok? Jeg betaler selvsagt prisen (det evt ubehagelige) uansett. Alt er verdt en baby! :-)

Skrevet

Jeg var kun gjennom en gu før jeg dro til Stork. Helt vanlig gu hvor hun også så etter om det så ut til at jeg hadde mye egg. jeg syns inseminasjonen alle tre gangene har vært en svært fin opplevelse, men om man syns det er ubehagelig at noen holder på i underlivet så er det klart at det kanskje kan oppleves litt ubehagelig. Jeg har hatt tre ulike jordmødre på Stork og syns alle har vært fantastiske under inseminasjonen. De snakker mye både på forhånd og underveis om hva de skal gjøre. Det gir også en svært annerledes opplevelse og ligge blant masse deilige puter i et hyggelig rom, med deilig musikk, tente lys ..... svært annerledes enn i en sånn stol de har has gynekologen. Og om man syns gu er ubehagelig, tror jeg man i hvert fall vil finne inseminasjon mindre ubehagelig. Forhåpentligvis opplever du det som en fin og varm stund! Det har i hvert fall jeg gjort. Første gang hadde jeg også med kjæresten min. Det var også plass til han slik at når selve inseminasjonen var ferdig så la han seg ned sammen med meg og jordmoren pakket oss godt inn med tepper. Så lå vi der sammen en halvtimes tid og tok innover oss det som hadde skjedd.

oi, det her ble litt langt, men jeg syns inseminasjon hos Stork har vært en så fantastisk flott opplevelse så jeg ønsket å dele det med deg.

Skrevet

Blir det ikke litt feil å bli alenemor dersom man egentlig ønsker seg mann og barn?

Gjest Julie lengter
Skrevet

Nei. Drømmemannen kan dukke opp senere. Jeg satser på det. Jeg kan ikke vente lenger med å få barn.

Skrevet

Har du prøvd å utfordre ”daten” mer konkret på dette med familie og barn?

Gjest Julie lengter
Skrevet

He, he...tror det er vel tidlig. Møtte han første gang på torsdag. Og skal møte han for annen gang i morgen. Tror det er en mann som har god tid. Noe jeg ikke har. Altfor tidlig å ta opp temaet familie og barn. Synes du det er ille at noen velger å ordne det selv?

Skrevet

A.Nonym typisk deg å blande deg i slike diskusjoner. Du pusher alltid på om hvorfor vi ikke spør guttevennene våre, om vi ikke vil spørre andre mannlige bekjente etc. Respekter oss som velger å bruke anonym/åpen donor via klinikk. . . Du kan tråkke på andres følelser her, det er et stor og godt gjennomtenkt valg vi tar og vi er her for å få/gi støtte.

Skrevet

Nei kritiserer egentlig ikke de som velger å ordne tingene på egenhånd! Er det slik at man egentlig vil ha mann og barn så er det ikke noen grunn til ikke å gå rett på sak på en date. Tar han ikke utfordringen så er han antagelig bortkastet tid? Mulig du bør gi han noe betenkningstid før du dumper han.

Gjest Julie lengter
Skrevet

Til hegeno! Mange takk for at du delte de fine opplevelsene dine med meg! Det virker som de tar seg god tid, forklarer etc. Akkurat det jeg trenger! Jeg vil gjøre de oppmerksomme på at jeg synes det er ubehagelig. Best å være åpen om det. Da går det nok bra :-)

Gjest Julie lengter
Skrevet

Tror de fleste menn hadde blitt redde hvis de hadde fått spørsmål om barn på date nr 2... Man skal jo ta det litt rolig. Det tar tid å bli kjent. Det tar tid å bestemme seg for å få barn sammen. Jeg har altså ikke den tiden.

Skrevet

Beklager, men det var ikke meningen å tråkke på andes følelser! Jeg vet at mange av dere er resurssterke og høyt utdannede kvinner som absolutt er i stand til å tenke selv! Når det ble gitt utrykk for at ”mann og barn” egentlig var målet valgte jeg altså å gi en velment kommentar.

Egentlig litt pussig, men en del menn takler ikke å ha en partner som er mer resurssterk og gjør mer karriere enn de selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...