Gå til innhold

trenger svar ang minipille.

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.

har fått utskrevet cerazette nå etter fødsel. men hverken legen eller jordmor etc kan fortelle meg hvordan det fungerer med mensen? er det ingen som vet dette? er heller ikke skrevet i pakningsvedlegget.

får man i det hele tatt mensen? man tar jo hormonpiller hver dag? og i så fall dersom man får det- hvordan utsetter man?

håper på svar. vil helst være mensenfri pga store blødninger uten og med all type prevensjon. og kan ikke sette inn spiral enda og vet heller ikke om jeg tør pga en helt forjævlig fødsel som har ødelagt underlivet mitt for evig og alltid. tviler på at det blir det samme gamle etter operasjonen jeg skal få.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Cerazette virker slik at den bla hindrer eggløsningen. Det vil si at mange blir helt blødningsfrie med denne pillen. De bare fortsetter og fortsetter på brett etter brett uten å få mensen...Dette er visstnok ikke farlig for kroppen - bare veldig praktisk.

Men dessverre er det ikke alle som er like heldige. Endel opplever stadige småblødninger med denne pillen. noen dager med blødninger, noen dager uten osv, uten et fast mønster. Det er umulig å evnt utsette mensen med denne pillen fordi du skal ta en pille uten pause hele tiden. Det er helt umulig å vite om du tilhører den første gruppen som helt slipper mensensen med cerazette, eller om du blir uheldig og får småblødninger FØR du prøver deg på denne pillen. Du bør bare prøve og se an et par mnd. Blir det for mye blødninger, får du heller bare slutte. Får håpe du slipper mensen!!

Skjønner godt at du er skeptisk til spiral. Jeg hadde kobberspiral en stund etter andre fødsel og fikk grusomme blødninger med masse smerter og blodbad. Eneste fordelen var at mensen kom nogenlunde regelmessig, men den varte til gjengjeld i to uker om gangen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...