Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #1 Skrevet 18. mai 2008 men hva skal jeg si? oen som har tips? hilsen JULIBRUD:)
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #2 Skrevet 18. mai 2008 Jeg har også tnkt å si noen ord.. Si til min kjære at jeg elsker ham, takke svigerforeldrene mine og mamma og pappa. Og til slutt takke alle gjestene for at de ville komme og for alle gavene.
Vannmann35 Skrevet 18. mai 2008 #3 Skrevet 18. mai 2008 Sitter og skriver tale selv nå - vanskelig å finne de riktige ordene. Skal fortelle litt om hva jeg falt for ved han, hva jeg setter pris på, samt takke svigerforeldre, foreldre og andre som jeg synes fortjener det :-)
Mamman til Mari Skrevet 18. mai 2008 #4 Skrevet 18. mai 2008 I talen min takker jeg foreldre og bror, svigerforeldre, svigerinne og svoger, forlover og tilslutt mannen min selvsagt. Forteller litt om hvordan vi ble sammen, hva jeg setter pris på ved han, takker for et fantastisk frieri, og for at han er en fantatisk pappa! Nevner også et par morsomme historier fra tida vår sammen. Avslutter med et dikt som beskriver vår lille famile - Lykke av Einar Skjæraasen.
randirekkverk Skrevet 18. mai 2008 #5 Skrevet 18. mai 2008 Det er helt opp til deg Det er ikke noe du som brud "skal si" i talen din, i motsetning til brudens far og brudgommen, som har noen "faste punkt" de bør ha med. I min tale takker jeg ingen! Jeg har laget et dikt på rim, hvor jeg trekker frem morsomme episoder fra tida vår sammen, litt om hvordan vi møttes, og hvordan vi har det sammen. Jeg er mer opptatt av at det skal være underholdende, enn tåredryppende! Jeg tar ikke meg selv så høytidelig heller, så jeg nevner også noen av mine svake sider som jeg vet kan irritere mannen min:-) Pluss at jeg trekker fram typiske sider ved han som kan irritere meg. Men alt i en morsom tone da! Det er ingen fasitsvar på en brude-tale, så du må gjøre det som føles naturlig for deg. Lykke til!
brooklyn Skrevet 18. mai 2008 #6 Skrevet 18. mai 2008 Det er ingen regel for dette, hva ønsker du å si? Jeg holdt min tale som et lite eventyr, der jeg dro frem vårt første møte, hvordan jeg IKKE var imponert over hans flørteegenskaper, om første gangen vi kysset, slike ting. Så pratet jeg om hvordan det var å ha han som bestevenn, hans pappa-skills og hans kokke-egenskaper. Den varte i ca 3 minutter tror jeg, og min tale var svært humoristisk lagt opp, der jeg fremhevet mine egne positive sider og hvor veloppdragen jeg er, mens han var mer en langhåret vagabond-type tale, men grei likevel siden jeg ville gifte meg med han. Det kommer helt an på hvilken person du er. For meg var dette en rett måte å holde tale på, for andre er dette helt feil. Jeg oppnådde det jeg ville, at alle holdt på å flire seg ihjel, min venninne gikk for den mer emosjonelle versjonen i sin tale til sin mann. hva ØNSKER du å snakke om i talen din?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #7 Skrevet 18. mai 2008 er det noen som kan legge ut de di har skrevet?? så vi kan få noen tips??
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2008 #8 Skrevet 19. mai 2008 tenker vel sånn som mamman til mari... men problemet er liksom at jeg er redd den kommer til å bli for lang. jeg har så mye på hjerte føler jeg...:=) Også er jeg liksom usikker på HVA jeg skal nevne... skulle ønskejg kunne lest en tale for å få inspirasjon... noen som vet om de finnes på nett? har lyst til å ha en liten humorisk snert over det hele, men syns det er vanskeliug:(
kokelimonke Skrevet 19. mai 2008 #9 Skrevet 19. mai 2008 I min tale begynner jeg med hva jeg falt for hos han, og så litt om hvordan tiden med han har vært for meg. Jeg takker kun familien hans, kunne godt ha takket flere, men føler det blir fort litt oppramsing, og plutselig veldig langt!! Avslutter med å gi ham en liten gave ;-) Men lurer på, er det vanlig å avslutte med en skål? Skål for oss liksom?! høres jo litt teit ut =P Og bare et lite tips; jeg ante ikke hvor jegs skulle begynne, så satt meg ned og bare lot tankene flyte, hva var det jeg ville fortelle han? Skrev ned små stikkord og så kom det i gang av seg selv. Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå