Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #1 Skrevet 18. mai 2008 Ved sist fødsel, endte det i hastesnitt. Legen sa da noe om at jeg antageligvis var for smal til å få ut babyen. Men etterpå sa de at det hadde ikke vært noe problem alikevel. Det var også andre grunner til at det ble ks. Nå gruer jeg meg en del til fødsel, og er litt bekymret med dette om jeg er for smal eller ikke. Snakket med legen om det, og hun anbefalte meg å ta opp dette med jordmor, slik at jeg kan komme til en samtale på sykehuset. Kan jeg ta røngten av bekkenet nå når jeg er gravid, eller er ikke det bra? Har hørt at man ikke kan gjøre det fordi det kan skade fosteret. Er litt innstilt på å føde normalt, selv om jeg gruer meg veldig for det siden jeg ikke vet hva jeg går til. Og redd for at det skal ende med like trasig opplegg som sist. Noen som har erfaring med rgt under graviditet?
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #2 Skrevet 18. mai 2008 jeg tok røngten da jeg hadde litt over en mnd igjen til termin, med min førstefødte. Jeg hadde for smalt bekken, ba selv om at de undersøkte dette. Nå skal jeg snart ta mitt trdje KS.
mor til snart fire Skrevet 19. mai 2008 #3 Skrevet 19. mai 2008 Hei.. Har ikke erfaring med røntgen under svangerskap , men jeg har vært i samme situasjon som deg med den første min. Fødselen endte med haste ks, fordi barnet satt fast. Det de gjorde med meg var at jeg fikk røntgen to dager etter fødsel hvor de målte bekkenet.Svaret på det var at det var for smalt, og hvis det kommer flere barn så måtte jeg ta ks. Skal ta mitt 4. ks på onsdag... Syns det var merkelig at de ikke sjekket bekkenet ditt når de antydet at det var det som kunne være årsaken til haste ks. Det hadde jo vært naturlig da. For det er slike situasjoner som gjør at en blir usikker og kanskje redd for å føde en annen gang. Ta dette opp slik at du får en samtale på det sykehuset du skal føde. Legg frem saken din slik du føler det. Det er ikke noe morro å ikke vite hva som skjer. Den siste tiden skal skal være kos og ikke stress... Ønsker deg lykke til..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå