willen sie eine ku zu milchen? Skrevet 18. mai 2008 #1 Skrevet 18. mai 2008 ikke hatt problemer med dette tidligere i svangerskapet.. kan det være pga lavt blodsukker eller no? har spist smågodt nå uten å føle bedring.. tar gjerne imot tips! klarer heller ikke å sove for da går det føles det som om hele rommet går rundt.. har kun ibux.. kan gravide ta det?
willen sie eine ku zu milchen? Skrevet 18. mai 2008 Forfatter #2 Skrevet 18. mai 2008 -babyen i magen myye roligere i dag også.. kan det ha en sammenheng med hvordan jeg har det?
Maaaamy. Skrevet 18. mai 2008 #3 Skrevet 18. mai 2008 Om jeg ikke tar helt feil, skal gravide IKKE ta Ibux! Husker ikke hva grunnen var, men mener vi ikke bør ta det. Er det i hele hodet du har vont eller pannehodepine? pannehodepine kommer ofte i forbindelse med svangerskapsforgiftning. Svimmelhet kan være jernmangel feks... Men jeg har ikke så veldig god peiling på akkurat dette.... ønkser deg god bedring iaf!
alene32 *høygravid* Skrevet 18. mai 2008 #4 Skrevet 18. mai 2008 NEI, du skal ikke ta ibux. Anbefaler at du tar deg en tur på legevakta. Kan hende det er begynnende sv.skapsforgiftning. Er du hoven i bein og hender, hodevondt. Svimmelheta kan komme av høyt blodtryk og så må de måle protein osv i urin. Det koster ikke noe å gå til legevakten for gravide. Særlig også fordi babyen er roligere. Lykke til!!!
Gjest Skrevet 18. mai 2008 #5 Skrevet 18. mai 2008 Og så må du drikke tilstrekkelig, og sørge for at du tisser det ut igjen. Irriterende å springe på do hele tia, men det er viktig for kroppen din å få i deg nok væske nå. Men ring sykehuset/legevakta først av alt!!
localati&lillegutt Skrevet 18. mai 2008 #6 Skrevet 18. mai 2008 Ring føden... Ikke legevakta... De forteller deg fort hva som skjer, og ber deg komme hvis de mener det er noe..
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 18. mai 2008 #7 Skrevet 18. mai 2008 Høres ut som meg idag. Hodet holder på å eksplodere:( Og det aller verste er da humøret mitt som er HELT uspiselig. Kanskje jeg skal prøve ut smågodtmedisinen? Hørtes fristende ut..... Hos meg tror jeg det har sammenheng med at det er så masse trykk i lufta og kroppen reagerer lettere på det. Været skifter sinnsykt, og det følger gjerne kroppen min. Hvordan var blodtrykket ditt på siste kontroll? Kan være lavt blodtrykk? Jeg har iallefall ganske lavt blodtrykk som lett kan gi slike plager også(og er dermed trygg på at svangerskapsforgiftning er ganske uaktuelt). Tror ikke jeg hadde vært så redd for svangerskapsforgiftning så sant ikke du har hevelser eller andre plager som er direkte knyttet til det. Hodevondt er vel også ganske normalt for oss nå på slutten. Kan jo være på grunn av mye? Hvordan sover du om dagen feks?
willen sie eine ku zu milchen? Skrevet 18. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 18. mai 2008 Ikke hoven i armer og ben.. smågodtmedisin er absolutt anbefalt;) men virker ikke særlig bra for annet enn den gode opplevelsen der og da, barnkanskje? siste kontroll jeg var på var 5 mai.. da lå blodtrykket mitt på 125/80 og gangen før det lå det på 130/90.. pleier som regel å våkne tidlig om morningen selv om jeg sovner sent(mye tanker rundt den kommende fødselen o.l når jeg legger meg), men i dag våknet jeg ikke før kl 12 i tillegg at jeg har sovet en times tid midt på dagen..-fortsatt like trøtt.. så dette er første dag på "lenge" at jeg håper babyen holder seg der inne;) -føler meg rett og slett for slapp og fødselen skulle starte!! har formen din kommet seg barnkanskje? ? Har pratet med føden. fikk beskjed om at jeg kunne ta 2 paracet, men avventer litt for er ikke så begeistret for tabletter under svangerskapet.. Takker for alle svar:)
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 20. mai 2008 #9 Skrevet 20. mai 2008 Hei igjen! Har måttet holde meg litt borte fra pcen for hodet har rett og slett ikke vært samarbeidsvillig. men igår var det behandlinger og endelig kan jeg bevege hodet uten plager. var visst litt bihuleplager gitt. Godt det ble åpnet opp igjen:) Tittet litt etter innlegg fra deg Kaalrot, og lurte veldig på hvordan det har gått med hodet. Forhåpentligvis gikk det over etter paracetrunden (om du gikk for det=. ELlers må jeg bare si at smågodt gjorde godt;) Og samboeren min var så fornøyd med litt godis på søndagen. jeg har vært skikkelig helsefreak mesteparten av svangerskapet så han får jo ikke se på godt stakkars, hehe.. Ellers høres jo blodtrykket ditt ganske så bra ut, mitt er nede i 90/60 sist, så er megalavt.. Men skal også være ganske høyt for å være fare for noe annet. så smart av deg å ringe føden!! Det tenkte jeg ikke på men de må jo absolutt være de beste til å svare på sånt. Nå er nattmaten inntatt og jeg får krype til køys igjen, ble forespeilet fødsel i løpet av dagen idag, men har nok mine tvil. Men rart med det når man bare går her og aldri vet;) Kjenner meg forresten altfor godt igjen i tanken om at det IKKE KAN SKJE akkurat nå med den formen jeg har vært i de siste dagene. Hjelpes meg, har jo hatt mer enn nok med meg selv om man ikke skal slite seg igjennom en fødsel. Men som sagt håper jeg det var forbigående hos deg. jeg satser på en bedre dag om noen timer nå!
gullegget Skrevet 20. mai 2008 #10 Skrevet 20. mai 2008 Jeg gikk en stund som deg, dro til legen og tok blod prøve. Jeg tar nå dobbel dose jern, og får vitamin b12 i sprøyte annen hver uke. Etter første sprøyta merket jeg forskjell med en gang!!
willen sie eine ku zu milchen? Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #11 Skrevet 20. mai 2008 Godt å høre at du er i bedre form da!! -tenker det var smågodtet som søndagskvelden gjorde underverket;) skulle gjerne vært såkalt helsefreak igjennom svangerskapet jeg også med innslag av utskeielser, men hver dag er en fest og jeg har vel i grunnen levd deretter;) var innom legen i går og tok en blodprøve. Det viste seg at blodprosenten var lav, men det var ikke mye det var snakk om! Fikk beskjed om at grunnen til alle disse plagene kanskje heller var fordi fødselen nærmet seg.. -men jeg tror det ikke før jeg får se det;) litt bedre i dag, men kjenner jeg fortsatt er litt svimmel og tung i hodet.. skal si du har lavt blodtrykk!! hvor ofte går du til kontroll for tiden? skal visst være vanlig at blodtrykket går nedover i svangerskapet, men hva som er på grensen til for lavt osv har jeg ikke mye peiling på.. så spennende at du har blitt forespeilet fødsel idag da!!!:) hvordan føler du deg? er du på den store "symptom"jakten nå da? veldig rart å vite at det kan skje når som helst ja.. veldig godt å vite samtidig som det er skremmende..håper å få hilse på slimproppen snart, men han har enda ikke meldt sin ankomst..hos deg da? ønsker deg lykke til i dag om noe skulle skje!!! hold meg gjerne oppdatert:) skal til jm i dag..vurderer å høre med henne om hun kan sjekke om jeg er moden.. spennende:)
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 20. mai 2008 #12 Skrevet 20. mai 2008 JUHUUUUU!!! Kanskje fødselen faktisk nærmer seg, hadde vel ikke vært så dumt å bli ferdig med den store dagen (selvom jeg fortsatt gjerne kan utsette den dagen litt til, skal bare bare her hjemme:) Hadde vært kjekt om hodepinen var et tegn på dette da! Aldri så galt at det ikke er godt for noe? Syns det er rart å se etter tegn til fødsel. Bortsett fra hodet så er jo kroppen i så god form. Man er blitt vant til vekta osv (selvom jeg gleder meg masser til å kunne snu meg i senga uten å våkne av vektbyrden). Hva er egentlig tegn til fødsel? Hvilke symptomer skulle man sett etter? Begynner å leke med tanken på trigging i form av kanel og mosjon og sex og det hele, men aiiiii, er jeg egentlig klar for en fødsel eller skal jeg se ann nærmere termin? 10 dager igjen nå... Blir spennende å høre hva jordmoren sier til deg idag da!!! Vi skal ikke dit før imorgen ettermiddag og gjett om jeg er nysgjerrig.Føler jo ikke at jeg får så mye utav de timene sånn ellers, er hjertelyd og magemåling og svar på spørsmål. Og imorgen skal jeg levere ønskebrevet mitt også (hihi, dette er rart!). Går til kontroller på sykehuset siden jeg skal på ABC så er rart når man går på mødre med nyfødte i de små sengene.... SNART ER VI MAMMAER KAALROT, om vi vil eller ikke;)
willen sie eine ku zu milchen? Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #13 Skrevet 20. mai 2008 Hmm.. tegn på fødsel kan være(med trykk på kan!): hyppige kynnere, mensmurring i rygg og mage, hodeverk(!), svimmelhet.. tja det var i hvert fall noen.. kan vel kanskje heller sies å være tegn på at kroppen gjør seg klar og modnes:) Oppdatering fra time hos jm: hodeverket og svimmelheten kunne være tegn på at fødselen nærmet sg! fant litt blod i urinen. Dette kunne også være et godt tegn:) Emil er en stor baby og ligger nå på rundt 4 kg.. så om jeg ikke har født innen terminen 30 mai så skal jeg inn til jm for stripping:) Spørte henne også om brystvortestimulering og det var bare å sette i gang! så det skal prøves i kveld:) håper at noe snart skal skje samtidig som jeg begynner å synes at det hele er litt skummelt!! -men ingen angrefrist her nei;) Hehe.. Hva er ønskebrev for noe? er det der du har notert deg hvordan du ønsker at fødselen skal forløpe? Ja det er veldig veldig rart å tenke på at vi snart er mammaer!!! tror det enda ikke har gått skikkelig opp for meg....
ballblom Skrevet 20. mai 2008 #14 Skrevet 20. mai 2008 Oi, er Emil ca 4kg? Hvordan fant de ut av det? Isåfall er det greit å ikke gå langt over termin ja :-) Men de tar jo ofte feil av vekt, så er ikke sikkert at han er så stor som de tror da. Du får fortelle om jordmorbesøket i morgen, gleder meg :-) Kanskje C også vil være med forresten?
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 20. mai 2008 #15 Skrevet 20. mai 2008 Spennende oppdatering;) Og skummelt med alle de tegnene.. Alle har vært tilstede en stund her! Har hatt nedtrykk lenge og hodepinen sitter godt. Er den fortsatt tilstede hos deg? 4kg baby hørtes friskt ut, så vi får satse på at brystvortestimulering er tingen. Overtid kan jo være en skummel sak i den sammenhengen ja. Mamma gir seg ikke på maset om vindusvask så kanskje jeg skal gå igang. Frister egentlig mest å sove..zzzzzz.. ikke vindusvask, huset ellers er strigla og klart til at vi forsvinner på sykehus og bestemor sniker seg innom med diverse ting antar jeg;) Lurt å utstyre mor med en ekstra nøkkel ja! Ønskebrevet er det brevet til sykehuset ja, der man skriver hva man tenker rundt fødsel og hvordan man reagerer på smerte og tror man reagerer på fødsel osv. Godt å høre vi er flere som ikke skjønner helt hva som er i ferd med å skje. Dagene flyr avsted her, og jeg har satt igang med scrapbookingalbum så nå er det nok å gjøre mens man venter... wwwwwwwææææææææææ sier nå bare jeg!
willen sie eine ku zu milchen? Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #16 Skrevet 20. mai 2008 ikke så vondt i hodet for øyeblikket, men hadde det tidligere i dag..-har fått sovet en del i dag noe som har vært til god hjelp:) et godt råd som jeg fikk av jm: riene kommer ikke til en sliten kropp.. altså hun anbefaler gravide å slappe av de 3 siste ukene før fødselen!! med andre ord ville hun nok ikke anbefalt deg å vaske vinduene;) men heller det som du ønsker; nemlig å sove! artig å drive med scrapbooking da:) har forsøkt å drive på med dette flere ganger, men kommer liksom aldri helt i mål.. men kanskje jeg skulle ta fatt på dette jeg også i ventetiden:)
willen sie eine ku zu milchen? Skrevet 20. mai 2008 Forfatter #17 Skrevet 20. mai 2008 hei du:) Hun bare kjente på magen og ut i fra dette ville hun tro at emil lå på en ca 4 kg.. gulp..Hehe.. -han lider i hvert fall ingen nød i mors mage;) kan oppdatere deg mere i morgen ja! kan høre med C jeg om hun også vil bli med, hadde jo vært veldig koslig!! Ses kl 12 tjokka:)
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 21. mai 2008 #18 Skrevet 21. mai 2008 Hehe, her sitter jeg nå og rangler igjen.... Enig i at man burde hvile en del i slutten, men har snakket litt rundt med folk som også sier at man burde leve ganske normalt og få litt bevegelse i løpet av dagen slik at kroppen får hjelp av tyngdekraft og muskler til å sette igang fødselen. Noe maratonløp anbefales nok ikke. men merker at jeg sover noe bedre etter å ha gjort noe på dagen , og ikke minst går dagene fortere. men sover nok og noen timer i ny og ne. Virkelig nyter denne tiden VIndusvaskinga tok jeg på en halvtime før fruene igår, og det var overraskende gøy:D Må si jeg stadig imponerer meg selv. Var ikke slitsomt i det hele tatt og tingen skulle visst være å få en god strekk på magen så det hele skulle starte. Jeg ble født dagen etter en slik økt så mamma har mast enormt etter dette de siste dagene. Må bare le jeg, men var nå snill pike og gjorde som mor sa og skal på kontroll idag så det blir bra tenker jeg:) Anbefaler på det varmeste å finne frem til scrapping saker, har brukt en god stund på å komme igang selv og nå er det glimrende for alt jeg tenker på er hvilke ark, bilder hvordan osv istedetfor fødsel. Mannen min stakkar er nervevrak om dagen og klarer nesten ikke reise på jobb. Han er nok mest fødeklar her i huset.. Jeg vil bare scrappe noen sider til.. hehe..
willen sie eine ku zu milchen? Skrevet 21. mai 2008 Forfatter #19 Skrevet 21. mai 2008 du er hjertlig velkommen til å vaske vinduer her hos oss om du ønsker;) i tilfelle står det 5 vinduer klart til deg, bare si fra når det passer du! så kan jeg drive med scrapbooking imens;) Skal krysse fingre for at noe skjer hos deg i morgen jeg da! -At vindusvasken har hatt sin virkning:) Jeg har vasket leiligheten i dag ihåp om at dette skal resultere i fødsel.. for er jo som du sier bra for kroppen og tyngdekraften at en ikke bare ligger på sofaen! har også baket muffins og kjøpt inn mye god frukt; melon, nektarin,epler, bananer og druer..-så blir vel sofaen resten av kvelden tenker jeg:) hvordan går det med hodeverket? her har det heldigvis gitt seg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå