Gå til innhold

Endelig har jeg kommet hjem med jenta vår =)

Anbefalte innlegg

Etter 5 lange dager på sykehuset er vi endelig hjemme =) Hadde termin 16.mai, men lille mini kom 12. mai. Magefølelsen min stemte med andre ord!

Hadde en veldig god fødselsopplevelse! Kom inn på sykehuset litt over halv 6 mandag morgen med 5 cm åpning. Fikk fødestue og brukte vel lystgass i 3 timer tror jeg. Da fikk jeg spinalbedøvelse, og godt var det, for da holdt jeg ikke ut riene lengre! Ca halv 12 begynte jeg å presse, men etter en halvtime fant jordmor ut at vi trengte assistanse. En lege kom med vakum, og etter ca et kvarter var jenta ute. Hun var ganske slapp og hadde navlesnoren rundt halsen, så hun ble tatt ut med en gang. Hun ble lagt i kuvøse og jeg fikk såvidt sett henne før hun ble tatt opp på barneavdelingen.

Er ganske fornøyd med at det bare tok ca 6 og 1/2 time fra vi kom til sykehuset til hun kom ut. Men var jo ganske medtatt etterpå. Ble klippet i tillegg til at jeg revnet, så det er ikke så veldig behagelig akkurat nå. Men det er verdt det =)

I og med at fødselen ble litt komplisert ble vi en god stund på sykehuset. Men det var litt deilig å få så masse og god hjelp. Følte oss veldig trygge da vi dro fra sykehuset, i tillegg til at ammingen var på plass.

Nå koser vi oss utrolig masse her hjemme med ei nydelig jente som bare er snill og rolig =)

Masse lykke til resten av dere som ikke har født ennå. Må si som alle andre: det er fantastisk å bli mamma =)

Fortsetter under...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...