Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har vært innom oldeforeldrene våre. Den ene het Ragna Emilie...

Hva synes dere om Ragna?? Jeg synes faktisk det er fint, men har ikke hørt om noen babyer som heter det.

Passer det til Johannes? Jeg liker litt gamle navn.

Hovedsaklig tenker jeg på et fornavn, for hun skal ha begge etternavna med bindestrek mellom.

Noen som har noen tanker om det? Evt alternativ.... også da et mellomnavn til Ragna. Det kan jo være noe der som jeg faller for. Synes Emilie er fint også da.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137765791-ragna-helt-%C3%A6rlig/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt ærlig: Ragna har en fin klang. Men siden min morfar heter Ragnar, synes jeg det er et litt maskulint navn. Føler at det blir Ragnar, men at man har "glemt" en R. Synes det er litt for macho, men kan være bare meg. Det er egentlig flott bare man smaker litt på det:-)

Emilie liker jeg utrolig godt. Det er kjempeflott! Det er bare helt nydelig :-) Tror jeg ville brukt det (i steden for). Evt. Emilia? Eller Regina, det er jo nesten det samme som Ragna?

Johannes er et fantastisk flott guttenavn.

Jeg synes i utgangspunktet at Ragna er et litt tungt navn, men det er også litt kuult og rampete, som for eksempel Ronja.

Jeg ville latt Ragna være eneste fornavn, det er såpass sterkt i seg selv. Det passer veldig fint til Johannes.

Alternativet måtte bli Ragnhild.

Annonse

Annonse

Jeg tenker umiddelbart Ragna Rekkverk fra Pelle Parafins bøljeband, men de har nok godt i glemmeboka hos de fleste, så det er ihvertfall ikke noe du trenger å bekymre deg for.

Ragna er nok et litt tungt navn - litt gammeldamenavn. Men jeg synes det er flott å dra fram slike navn igjen. Vi har selv brukt oppkalling. Hvis dere vil ha Ragna, så er det bare å gå for det. Man venner seg til de fleste navn. Hvis man kjenner ei lita søt Ragna, så kommer man snart til å assosiere navnet Ragna med den søte jenta og ikke gamle damer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...