Gå til innhold

Vondt håndledd og smerter nedover armen når jeg bruker hånda..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har skjøre håndledd, skal ikke mye til før de blir vonde, har noen noen tips, hjelper det med sånn bandasje-sak man kan ha rundt for å ha hånda i ro?

Skrevet

Er det liksom en sånn "knirkelyd/følelse" når du beveger håndleddet? Da er det antagelig senebetennelse og du må ha pennicilin. Jeg synes ikke sånn støttebandasje er noe godt å gå med, men det er jo en smakssak da. Det hjelper sikkert, hvis du ikke klarer å holde hånda i ro uten.

Skrevet

Bruk sånn rullemus nedom spaceknappen i stede for vanlig mus. Kan hjelpe.. Jeg bruke å klæsje på en bandasje i allefall, blir litt mer forsiktig av det også ;)

Skrevet

Er nok senebetennelse.

Sliter med det selv(kronisk) i begge håndlegg og skuldre, og det er noe dritt:( Støttebandasje kan hjelpe, men det kan også svekke muskulaturen om du bruker det mye. Jeg var veldig mye plaget den tiden jeg var student og fikk beskjed fra legen om å slutte bruke de. Om du tåler lite burde du få de trent opp hos en fysio. Øvelser som å ha en tennisball i hånden og knipe rundt er fine måter å trene håndledd på.

Også har det å slutte med mus og kun bruke musen på den bærbare hjulpet meg en del!

Skrevet

Takker for svar! :-)

Jeg bruker kun musa på den bærbare, og dessuten er det venstre hånda i dag.. Noen ganger har jeg det i begge, andre i bare den ene. Hvis jeg vasker to gensere for hånd kan jeg ha ømme / vonde håndledd i flere dager etterpå.

Jeg kan bære babyen på 10 kg. så lenge jeg ikke vrir på håndledda, de må være rette..?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...