Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp. Min baby er 1 uke gammel. Hun henger på brystet HELE dagen, med unntak av kanskj et par pauser på ca en halvtime hver. Altså, jeg mener: HELE DAGEN!!!! Hun sover godt om natte, 8-9 timer med 2-3 amminger. Er dette nomalt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he, ja det er heeelt normalt. Det blir bedre etterhvert:)

Skrevet

Ja, det er normalt. Det går over etterhvert.. Du kan jo høre etter om hun svelger innemellom eller bare bruker deg som smokk? Min prøver seg ofte på det, vanligvis etter han har spist nok. Da tar jeg han av og gir han en smokk istedet.

Skrevet

Jeg har også en sånn ammedukke her. Det bedrer seg men det litt førstehjelp til deg kan være som den over meg her skriver. Pass på at hun drikker og ikke bruker deg som smukk. Du hører det når hun svelger, sånn klikkelyd. Om denne avtar så stryker/kniper du henne i håndflate eller under fotsåle for å vekke sugerefleksen.

Hos oss har det blitt bedre på dagtid, men han vil helst ligge til puppen hele kvelden. Han er nå snart seks uker. Jeg tok og pumpet meg for å gi han mat på flaske for å se hvor mye han drikker og det viste seg at han drikker noe voldsomt på kvelden, så det var nok et reelt sult-behov han hadde å dekke på kveldstid.

Lykke til

Skrevet

Tusen takk for svar.

Nå har det seg slik at jenta mi IKKE vil ha smokk. Jeg har prøvd den i latex, den ortodentisk korrekte, og en vanlig. Bare pupp som duger her i gården! Tips?

Skrevet

Min jente hang også på puppen hele tiden frem til hun var ca fem uker gammel. Og hun brukte også puppen som smokk, og skulle helst sove med puppen i munnen. VI brukte flere uker på å venne henne til smokken, og det er først de siste ukene (hun er 8 uker nå) at hun vil ha smokken og at hun tar den skikkelig. Ha tålmodighet og hold ut. Hun vil bruke mindre tid etterhvert, og måltidene blir kortere.

Du bør bare fortsette å tilby henne smokken, og la henne få den når hun er ferdig å spise. Pass på at den ligger oppå tungen og la henne få tid til å ta den. Vår jente brakk seg de første gangene smokken kom inn i munnen, men tok den etterhvert. Pass også på at hun tar puppen skikkelig før du begynner med smokken. Å bruke smokk er en annen måte å suge på, så du bør være sikker på at hun tar puppen godt før du gir henne smokk. På sykehuset anbefalte de å ikke gi smokk før babyen er to uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...