Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #1 Skrevet 18. mai 2008 Hei. Har kommet i kontakt med en homeopat som vet mye om PCO/PCOS. Hun har selv fått diagnosen og hun har studert mye på sykdommen og hormoner. Hun sa noe som jeg syns var veldig interessant. Hun sa nemlig at hun syns det var merkverdig hvor mange av PCOjentene hun jobbet med som kunne fortelle at de hadde vært utsatt for en eller annen emosjonell "høydare" i forkant av at de fikk diagnosen. Jeg var i en bilulykke 8 mnd før jeg fikk diagnosen og tre andre jenter jeg kjenner med samme diagnose kan fortelle at de ca 1 års tid før hadde vært gjennom bl.a. dødsfall i nær familie/hjerteoperasjon/brann hvor de mistet ALT. Syns dette var litt fasinerende så jeg tenkte bare jeg ville høre med dere her inne også om dette bare er tilfeldig...
hegevt Skrevet 21. mai 2008 #2 Skrevet 21. mai 2008 Dette høres da virkelig interessant ut! Selv mistet jeg faren min helt plutselig nyttårsaften 2006. Han døde i armene mine av hjertestans bare 52 år gammel. Det var en utrolig grusom opplevelse og noe som jeg har slitt mye med i ettertid. Det er jo ikke umulig at en slik opplevelse f.eks. kan utløse en hormonforstyrrelse. Selv har je nettopp fått påvist pco og jeg har fundert og lurt mye på hva som kan ha utløst dette. Har to barn fra før som begge er unnfanget på normalt vis. Men nå når vi ønsker et barn til så er det plutselig ikke så enkelt. Har spurt legen om hva som kan forårsake pco men får ingen skikkelige svar...bare at det er bare slik at noen kvinner får det....ikke mye å bli klok på. Er interessert i å høre mer om det homeopaten har studert om pco dersom det er mulig.
Gjest Skrevet 27. mai 2008 #3 Skrevet 27. mai 2008 Dette har jeg aldri tenkt på... Men lurer på om det kan være noe i det? Jeg mistet min far i en massiv hjerneblødning for litt over to år siden, han var bare 59 år gammel... Dette har slitt enormt på meg, og jeg klarer liksom ikke helt å forsone meg med dette... Etter dette la jeg veldig på meg, økende hårvekst og økende menssmerter, uten at jeg egentlig gjorde noe annerledes i livet mitt, bortsett fra sorgen. Har aldri tenkt på sammenhengen her, men kroppen min var lenge i ubalanse og er det nok fremdeles, så at det kan spille inn er jeg ikke i tvil om, egentlig, når jeg bare fikk satt dette litt i sammenheng! Hadde vært spennende å høre noe angående hva homeopaten mener... Har du mulighet til å gi oss litt informasjon, anonym som startet innlegget?
Eplejenta Skrevet 28. mai 2008 #4 Skrevet 28. mai 2008 Utrolig interessant...! Jeg mistet min kjæreste og samboer i en ulykke, og etter det mista jeg mensen, la veldig på meg, økt hårvekst og alle de andre "koselige" symptomene... Har aldri tenkt sånn på det men det kan jo godt være noe i det....
Frolic Skrevet 13. juni 2008 #5 Skrevet 13. juni 2008 Dette er helt utrolig interessant. Tilbake i 2001 fikk jeg sønnen min 8 uker prematurt. Det var en stor påkjenning og en god del komlikasjoner både med meg og han.Etter dette ble mensen min helt ute av "kontroll". Har ikke fått diagnose før nå, men plagene startet jo rett i etterkant av fødselen. Kanskje noen burde forsket litt på dette...... :-)
Tussilabb Skrevet 26. juni 2008 #6 Skrevet 26. juni 2008 Frolic.. akkurat det samme her. Bare det at jeg fødte prematurt i 2006...
Pysekatten med 2 i magen:) Skrevet 7. juli 2008 #7 Skrevet 7. juli 2008 Hei jenter:-) Er ny her. Har vært på ass. bef. siden vi er i gang nå. Fant dette forumet og ville lese litt siden jeg har PCO. Jeg hadde store menstruasjonsproblemer allerede i 7.klasse 13 år gammel. Er nå 30. Sluttet på p-piller for 7 år siden og fikk diagnosen ett år etter. Tenkte ikke på det som 13 åring og legen visste ikke noe dengang. Ble derfor ikke gjort noe med det. Poenget mitt: jeg har vokst opp med mye fyll og spetakkel i barndommen. Foreldrene mine skilte seg da jeg var 11. Jeg slet med mange tunge tanker og depresjon i voksen alder før jeg fikk diagnosen min. Har aldri tenkt at dette kunne ha noe med saken å gjøre, men synes dette var helt utrolig interessant å høre om. Er spent på å lese mer om hva dere andre mener om dette. Klem og lykke til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå