Thessa og Bebbis Skrevet 18. mai 2008 #1 Del Skrevet 18. mai 2008 Hei! Jeg trenger noen synspunkter. Jeg jobber i en stor butikk, norges største innen denne kjeden, midt i oslo sentrum. Dvs, MASSE MASSE MASSE stress! Køer, folk (av alle slag) klaging, uffing, løping, bæring. Jeg stresser lett, har jeg fått høre og er desverre flink til å "ta med jobben hjem" Noe som har resultert seg i betennelse i begge skuldre, høyre arm og nakke. Fikk voltaren lignende piller som skal dempe betennelse, men fikk så vondt i magen av de. Hadde også en blødning og fikk beskjed å kutte de ut. Nå er jeg konstant kvalm(oppkast ca annenhver dag, dette skjer alltid når jeg er ute.... kjempe fint), og kjempe trøtt, svimmel og kald. I dårlig form rett og slett! I tillegg er betennelsen like ille nå som før. Jeg drar til legen og sykemelder meg på onsdag, men jeg har fortsatt dårlig samvittighet!!! Jeg HATER det! Jeg vet at dette blir snakket om på jobb.. og folk vil tro jeg er lat og "faker" Jeg er 8 uker idag og har derfor ikke sagt det til noen ennå.. Burde jeg fortelle sjefen min det? Og ville dere sykemeldt dere i samme situasjon. og UTEN dårlig samvittighet? Tusentakk for svar, vakre vorende mødre : ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137764475-er-jeg-en-skam/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tale30 Skrevet 18. mai 2008 #2 Del Skrevet 18. mai 2008 Hei Du skal ikke ha dårlig samvittighet. Du må lytte til kroppen din! Folk som mener at man "faker" osv skal du ikke høre på. Så lenge man vet med seg selv at man ikke klarer jobben så er det ingen skam å sykemelde seg. Jeg blir provosert av mennesker som setter seg til doms over andres sykemelding. Den som sykemelder seg vet best selv, og ville heller i de fleste situasjoner ikke få sykemelding av legen dersom det ikke var behov. Husk at mennesker sykemelder seg med grunnlag i stress også når de ikke er gravide. Dette er ikke en mindre verdig grunn enn noe annet. De som mener at stress er en dårlig grunn aner ikke hva stress kan føre med seg av fysisk belastning. Jeg har heldigvis sluppet å sykemelde meg så langt i arbeidslivet, men jeg nøler ikke et sekund den dagen legen min sier at det er på tide. Man jobber et langt liv og betaler skatt til felleskassa. Det skulle bare mangle at man skulle kunne ta litt vare på seg selv inne i mellom! Når det gjelder hvorvidt du skal si at du er gravid er vel dette noe du må gjøre som du føler på. Er du fast ansatt? Jeg er midlertidig ansatt, og valgte å fortelle det tidlig. Jeg fikk beskjed om at lederen min skulle late som om at hun ikke hadde hørt det og hun ga meg råd om å ikke fortelle det til noen andre. Dette fordi det kunne skade meg ved forlengelsen av kontrakt. Holdninger til graviditet varierer fra arbeidsgiver til arbeidsgiver. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137764475-er-jeg-en-skam/#findComment-137766600 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thessa og Bebbis Skrevet 19. mai 2008 Forfatter #3 Del Skrevet 19. mai 2008 Hei Tale! Takk for svar ;-) Jeg er fast ansatt, men jobbet der i litt under et år. Jeg vet om jenter som har vært gravide der før. En av dem sykemeldte seg og kom aldri tilbake, hun andre jobbet til hun måtte ta ut permisjon, men har nå fått flyttet seg fra butikken og opp til kontorene. Folk er jo forskjellige. Og det er helt sant som du sier at dette med stress virker som ikke blir godtatt av mange. Det er jo en fryktelig belastning på kroppen. Stress fører til mange alvorlige sykdommer, kan gjøre ihvertfall. Så jeg skal sykemelde meg. En liten stund ihvertfall og bare se ann litt.. Prøve å ikke ha dårlig samvittighet :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137764475-er-jeg-en-skam/#findComment-137774016 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå