Monajenten Skrevet 17. mai 2008 #26 Skrevet 17. mai 2008 Den perioden var jeg også inne i;-) Her snakker vi HVIT carharrtbukse, DC eller Conversesko og magekort topp, evt. stoooooor collegegenser av "hipt" merke;-)
Gjest Skrevet 17. mai 2008 #27 Skrevet 17. mai 2008 På barneskolen så husker jeg faktisk ikke helt hva som var inn...men på ungdomskolen så var vel Levis 501 og rutete "tømmerhugger" skjørter inn husker jeg, og disse ribbestrikka t-skjortene i bomull fra levis med knapping i halsen(utringninga), de skulle selvsagt være som limt på kroppen. Husker disse skjerfa selvsag.... Så ble det vel Levis cordfløyel bukser....spesielt MED sleng i...og litt retro hippistil på vgs med flowerpower, make love not war, og så var det litt "goth stil, lenge før Nemi faktisk...litt opprør. Det var tider ;-)))) LIker at slengbuksene er tilbake og litt "flower power"
mamma-ylle og snurpen! Skrevet 17. mai 2008 #28 Skrevet 17. mai 2008 Oh! Lois bukser er faktisk de buksene som har sitti finest på meg! før graviditet vel og merke, men er jo lov å håpe?!
Gjest Skrevet 17. mai 2008 #29 Skrevet 17. mai 2008 ahh..glemte skoene..de jeg husker ;-) Basketsko på barneskolen Army boots på ungdomskolen Platåsko på vgs
OsloMor Skrevet 17. mai 2008 #30 Skrevet 17. mai 2008 Ja, all den ribbestrikken husker jeg veldig godt, æsj så stygt. Hadde også lange skjørt, trange øverst, med Dr.Martens støvler til. På videregående så var det denne retro.stilen ja, dro inn til verdens kuleste vintage sjappe i Oslo; Mothership connection het den, og der hadde de gamle Levis med sleng, jeg kjøpte en blå en og hadde brun stripete frotte-t-skjorte til, trenger ikke å si at jeg følte meg som den kuleste i klassen på den tiden. Den stilen der var på mystisk vis mikset med 1994-house/club stil, skjønt jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ALDRI hadde Buffalo eller var på noe houseparty dengang iallefall.
Masaili <3 Skrevet 18. mai 2008 #31 Skrevet 18. mai 2008 Haha! Da er vi på samme alder! Husker alt dette meget godt!!!!
Twins i magen <3 Skrevet 18. mai 2008 #32 Skrevet 18. mai 2008 Jepp, noe av det samme her også. Siden jeg er tre år eldre enn deg, fikk jeg også med meg de hiphopbuksene med sånn trekkspillstrømper utapå og stor t-skjorte.... æsj!
Gjest Rebel & frøken ledning Skrevet 18. mai 2008 #33 Skrevet 18. mai 2008 Også parfymene da... Tommy girl var VELDIG populært, og så solgte de noen parfymer på h&m i forskjellige farger, sånne gjennomsiktige halvkulegreier i plast... jeg hadde lilla og rosa husker jeg=)
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 18. mai 2008 #34 Skrevet 18. mai 2008 Samme som ugla. Husker godt bodyene ,rutete skjorter og de ribbestrikkede genserne. Og på barne skolen hadde jeg tighs ,stoore genser og trekkspillsokker. I 9 kl og første vidregående hadde jeg en addidas jakke som man kunne bruke begge veier som var veldig poppis. Og take that var var favoritt gruppa en periode.hehe.
Gjest Skrevet 18. mai 2008 #35 Skrevet 18. mai 2008 hham, kjenner igjen alt fra det su skriver HI, men kan føy epå litt il;) Barneskolen, levis 501. det må jo ikke glemmes... og DATE parfyme. hehe ungdomskolen: tobaco bukser, olebrum efekter ( herre min- vi var 14 liksom- men dte var mest at vi tegnet dem på kladdebøker osv da). i tillegg er jeg jo fra bærum så vi må ikke glemme buffalo sko med 10cm høy såle, mikke mus klær/veskerfra damebutikker ( type de fem hjørner osv), og sånne gjemmomsiktige belter med gull og sølv på, STRAMME bukse, hvitebukser som helst var litt gjemmomsiktige ( at de lot meg gå ut døren ), pastell sminke, og cat sko. miss sexty,sekk langt ned på rompa. armbånd av sikkerhetslåler med perler på. ullgensere fra bentton, ( noe jeg forøvrig fremdeles liker;) ).
prekæs Skrevet 18. mai 2008 #36 Skrevet 18. mai 2008 Tidlig ungdom. Firkantbukser med store kjøkkenruter, Dobbeltsleng bukser. Hoftebukser med sleng og 5 cm glidelås. Til og med noe hippieinspiret tøy hang igjen. Kitler med batikkmønster, kappeskjørt i flere fine farger. barbeint.
Gjest Skrevet 18. mai 2008 #37 Skrevet 18. mai 2008 Jeg var så heldig at jeg fant slengbukser ( blå levis), jeans jakker ,Levis med saueskinn og kjoler osv fra 70 tallet på loftet etter foregående generasjoner. Pappas slengbukser satt faktisk som et skudd på meg ( han var tynn en gang ;-) Orginale platå sko og smykker fant jeg også :-))) Tørre fine gale loft er gull verdt. Spesiellt den Levis sauskinnsjakka var gull verdt...og min store stolthet da siden det var rimelig inn å ha orginale "hippi-klær"...
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 18. mai 2008 #38 Skrevet 18. mai 2008 hehe, minnner minner.. det samme som HI her ja, selv om jeg er et par år eldre:) husker dumme moten, som jeg ikke kunne bruke pga jeg var noen kilo større enn normalen:( men buffalosko, det måtte man ha!! tror det fortsatt er det dyreste (og styggeste) skoparet jeg har hatt!
katty Skrevet 18. mai 2008 #39 Skrevet 18. mai 2008 80 og tidlig 90 var tiden jeg vokste opp. Da var det kreppa hår med høyest mulig lugg som lå som en bøyle over til siden, ballgensere, fødebukser, basketsko (som er inn nå igjen), vi digget "BAD" med Michael Jackson og Madonnas film med den svarte panteren var høydaren. Prince med "Kiss" var bare dø-sexy. Etterhvert kom dr.martins og islenderen. Det var inn å ha genseren oppi buksa forran sånn at den poset seg. Håret skulle klippes kort med hocky i nakken. Technoen kom med bl.a Capella som gjorde dansegulvene utrygge med fly-dans. Det var tider det;) he he
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 18. mai 2008 #40 Skrevet 18. mai 2008 *misunnelig* Mamma kasta alle 70-tallsklærne sine, men tok vare på de fra 80-tallet...hva tenkte hun egentlig???o.O
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 18. mai 2008 #41 Skrevet 18. mai 2008 Hmmm...kjenner mye igjen her fra de som er født på midten av 80-tallet, men jeg skjønner av å lese denne tråden at vi var kjempeheldige i klassen min som ikke hadde noe slags motepress!:-) Og jeg var absolutt ikke den som fulgte med på moten heller...husker jeg hadde sånne snurrskolisser fordi det var praktisk.
Gjest Rebel & frøken ledning Skrevet 20. mai 2008 #42 Skrevet 20. mai 2008 Husker sikkerhetsnålarmbåndene ja! Vi lagde også armbånd av den blå greia i korken på brusflasker... Og så var det in å ha håret i rufsete hestehale - helst med hårstrikk med falskt hår på=) zikkzakk-hårbånd og tatoveringshalsbånd var også in på barneskolen=)
Gjest Rebel & frøken ledning Skrevet 28. mai 2008 #43 Skrevet 28. mai 2008 Må dytte denne litt i dag=)
Mulle :) Skrevet 28. mai 2008 #44 Skrevet 28. mai 2008 Levis 501 og 555 Poco loco gensre magetopper buffalo sko eller CAT sko baggete joggebukser Herre min.. Og for å snakke om håret .. wrææl Om å gjøre å ha HØYEST pannelugg.. Sånn bøyd fra ene siden mot den andre...
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 28. mai 2008 #45 Skrevet 28. mai 2008 Haha, spoiler ja! Var så stiv at man kunne kappe ved på den! Og jeg husker rutete sorte og røde flanellskjorter, skinnvest, pologenser-halser som var klippet av og stappet inni skjorter, belte uttapå genseren, seilersko, tennissokker med grønne og rød striper og strikkbukse. *sukk*
wirre;o) Skrevet 28. mai 2008 #46 Skrevet 28. mai 2008 "kreppa" badedrakt, helst i lakserosa. hvite levis og mephistosko marwin-gensere jazzbukser ( sånne som i dag er treningsbukser) kort-korte topper ( var heldig og hadde six-pack den gangen) dr.martins tights
Gjest Skrevet 28. mai 2008 #47 Skrevet 28. mai 2008 var ikke så interessert i slikt, men noe jeg husker kjempegodt (kanskje bare lokalt på vår skole) var at man gikk med en tynn vid genser eller t-shorte og så dyttet den nede i buksen, men kun foran og sånn at den ble litt posete.
LegallyBlond Skrevet 28. mai 2008 #48 Skrevet 28. mai 2008 URK - de kreppa badedraktene var virkelig dritstygge... Hadde både svart og lakserosa ;0) Vide gensere, rutete skjorter, villmarksgenser, levis-bukser (først 501, så 555 så sailor pants) og i begynnelsen skulle de være så vide som mulig, Art sko, dr.martens, levis og diesel klær sånn generelt... På ungdomsskolen gikk de kuleste guttene i SVÆRE psycho cowboy bukser =)
aya75 Skrevet 28. mai 2008 #50 Skrevet 28. mai 2008 heheheh ja borgen skole ja! Husker den ..Og forelska 87!!! Hun m alle hårstrikkene!! Herlig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå