Anonym bruker Skrevet 17. mai 2008 #1 Skrevet 17. mai 2008 Hei, jeg har testet positivt på to tester, og i følge min beregning er jeg i uke 5 (fosterets uke 3). var på ultralyd der det ikke var mulig å se tegn til graviditet i livmoren.Legen sa det kunne være for tidlig å se noe. Men hun kunne heller ikke se noen tegn til utvidelse i livmoren. Noen som har erfaring med dette? Hun nevnte også at det kunne være en graviditet utenfor livmoren. Dette bekymrer meg litt...
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #2 Skrevet 18. mai 2008 Hei, har hatt en graviditet utenfor livmor, og da var det veldig svakt utslag på testene. Fikk du tatt blodprøver for å sjekke stigningen? Hva slags oppfølging får du videre?
mammasgo`jente Skrevet 18. mai 2008 #3 Skrevet 18. mai 2008 Hei! Jeg var på UL i uke 5 fordi legen trodde jeg var gravid utenfor livmoren. Jeg hadde svak positiv test og veldig vondt i den ene siden. Det var ikke mulig for legen å se noe tegn på graviditet da han tok UL, men han sa at det var altfor tidlig å se noe. Sa ikke noe om noe utvidet livmor eller noen ting. Det eneste han så var at egget hadde løsnet fra høyre side, og jeg hadde vondt på venstre side. Jeg tok blodprøver annenhver dag i 1 uke etterpå for å sjekke stigningen og alt så fint ut. På UL i uke 9 så vi en sprell levende baby som lå akkurat der hun skulle Vil bare si at legen som tok UL sa at en som oftest ikke kjenner symptomer på graviditet utenfor livmoren får ca rundt uke 9 for da er fosteret så stort at det begynner å presse der det ligger festet. Lykke til Håper det ordner seg og at du ikke er like bekymret nå!
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #4 Skrevet 18. mai 2008 Jeg skal ta nye blodprøver nå i uken og dette må sikkert følges opp av ny UL om noen uker. Litt lenge å gå å lure, men håper på det beste:)
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #5 Skrevet 18. mai 2008 Takk for at du delte denne erfaringen. Føler meg litt roligere nå
twin71 Skrevet 18. juni 2008 #6 Skrevet 18. juni 2008 Hei! Var på ul i dag, trodde det var uke 7. de så kun en plomme med noe på 5 mm i men ingen hjertelyd:-( Skal ta blodprøver igjen fredag for å se. Håper det lever og at det kun var fortidlig å se.... Godt å se at de ikke så noe hos deg heller men at det gikk bra. Jeg krysser fingrene. Trodde også det kunne være utenfor livmor pga smerter høyre side. Det var en cyste på 7cm:-( ikke farlig men må bort(endometriose) så om spiren lever...som jeg håper...blir det tøft med en eventuell operasjon... Hilsen en som håper
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå