Lisa & lille Noah<3 Skrevet 17. mai 2008 #1 Skrevet 17. mai 2008 Hvilken type har dere? Jeg skal kjøpe meg bunad, men det finnes jo et fluss av Bunader,type vestfold bunad? Og husker du hva dere betalte for bunaden inkludert sølv? Neste år, da skal jeg sører klype ha bunad jeg også, den jeg allerede har er så forferdelig stygg...
Gjest sug lut laserfnask Skrevet 17. mai 2008 #2 Skrevet 17. mai 2008 Kan vi ha en avtale om det? Har nemlig samme plan. Og mitt geniale triks for å komme dit er følgende: begynne med å ønske meg sølvet. Jeg skal ha 1956-modellen, rødt liv og svart stakk, og Borresølvet.
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 17. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. mai 2008 Deal, da stiller vi med vestfoldbunad neste 17 mai begge to:) Jeg aner virkelig ikke hvilken jeg skal velge jeg, tror jeg har løpt etter alle i dag for å studere bunaden dems, fin måte å holde seg varm på Borresølv, er det litt "viking inspirert"?
Gjest sug lut laserfnask Skrevet 17. mai 2008 #4 Skrevet 17. mai 2008 Ja, http://www.gullsmed-erichsen.no/borre.html Jeg velger den utgaven fordi det er den jeg er vant til at "folk har", og fordi jeg synes den med blå stakk ikke står så bra til det røde livet. Har ikke noe forhold til grønt liv, heller ikke til den helblå.
SaDa Skrevet 17. mai 2008 #5 Skrevet 17. mai 2008 Jeg har, men har ikke brukt den på mange år. Den har krympet i skapet:s Min er med rødt liv og sort stakk. Fikk den til konfirmasjonen, så aner ikke hva den koster i dag. Håper jeg kanskje kan komme meg ned i vekt så jeg kan bruke den neste år. Må sikkert sys om noe også, kroppen er ikke som den var da jeg var 14 år..
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 17. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 17. mai 2008 Det var fint, minner meg veldig om borrehaugene:) Finnes det ikke en lys blå Vestfoldbunad også? Vanskelig valg, kikket på finn.no etter brukte meeeen tror jeg vil ha en helt ny. Fant den du vil ha da, til 15999 eller noe, uten søv vel og merke, men helt ny:)
Gjest sug lut laserfnask Skrevet 17. mai 2008 #7 Skrevet 17. mai 2008 Ja, har sett jeg og, men tenker at det skal mye til at den skal passe alle veier, vil ha den sydd etter mål når jeg endelig skal gjøre det. Lys blå kjenner jeg ikke til, men veit det er noe som heter Skjærgårdsdrakt som jeg mener kan være lysblå?
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 17. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 17. mai 2008 Okei:) Veldig greit å få den sydd etter mål ja, da sitter den jo perfekt, ikke like lett når man bare kjøper en på nett. Kikket litt på husfliden sine sider og jeg like veldig godt bunaden fra 1932, den blå, mellomblå eller hva man kan kalle det:)
Gjest sug lut laserfnask Skrevet 17. mai 2008 #9 Skrevet 17. mai 2008 Ja, om du skal ha Vestfold fordi du er derfra har du jo valget, for meg er det ikke noe valg, på en måte, siden jeg ikke har noe forhold til de andre utgavene, det ville vært å velge en bunad helt ut av lufta.
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 17. mai 2008 Forfatter #10 Skrevet 17. mai 2008 Hihi krympet i skapet ja, kanskje ikke så rart hvis du fikk den da du var 14:) Jeg fikk også min når jeg var 14, men da veide jeg dobbelt så mye som jeg gjør nå, har allerede sydd den inn en del, men gidder ikke å gjøre det igjen, den er så stygg... Min vokser i skapet, din krymper, skal vi bytte skap;0)?
schnappi Skrevet 17. mai 2008 #11 Skrevet 17. mai 2008 Jeg har 1932 modellen, den blå. Synes den er fin. Den har en del broderier på veska og capen. http://www.husfliden.no/hunf/productgroup.aspx?t=vestfold&containerid=10134&parentid=10049&entrypage=true&guid=1&lnodeid=15&pageid=5002 Har fått den så vet ikke prisen.
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 17. mai 2008 Forfatter #12 Skrevet 17. mai 2008 Er du ikke fra Vestfold? Jeg tror egentlig jeg kan velge mellom endel bunader, mamma er fra Nord, pappa er fra Bergen, men jeg er vokst opp i Vestfold.. Liker Vestfoldbunaden godt jeg da:)))
Mor&barn Skrevet 17. mai 2008 #13 Skrevet 17. mai 2008 Jeg har Sort stakk, grønnt liv Husker ikke hvor mye den kostet, men kommer jo ann på hvordan sølv man skal ha. Tror den ligger på rundt 20!
Gjest sug lut laserfnask Skrevet 17. mai 2008 #14 Skrevet 17. mai 2008 Nei, men kommer fra et sted som hørte til Vestfold før, så bunadtradisjonen har blitt hengende.
Skravlemamman Skrevet 17. mai 2008 #15 Skrevet 17. mai 2008 Jeg har den gamle vestfoldbunaden ( lyseblå), syes kun på vestfoldstua i Tønsberg. Kjempefin:-)
schnappi Skrevet 17. mai 2008 #16 Skrevet 17. mai 2008 Denne er også veldig fin, men er finest uten forkle. http://tunsberg-leikaring.no/upload/3/Kvinnebunader/DSCF0630.jpg
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 17. mai 2008 Forfatter #17 Skrevet 17. mai 2008 Vestfoldstua ja, hvor i tbg ligger den? Syr de alle typer vestfoldbunader eller kun den?
Skravlemamman Skrevet 17. mai 2008 #18 Skrevet 17. mai 2008 Vestfoldstua ligger ikke langt fra Farmandstredet. De syr kun den gamle vestfoldbunaden. Den finnes i lysenlått, sort eller hvitt.
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 17. mai 2008 Forfatter #19 Skrevet 17. mai 2008 Er det den som ligger på torvet i tbg?
Skravlemamman Skrevet 17. mai 2008 #20 Skrevet 17. mai 2008 Ja det er vel det, har nok ikke så god retningssans i Tønsberg, midt i byen ville jeg sagt. Kjempehyggelige damer der:-)
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 17. mai 2008 Forfatter #21 Skrevet 17. mai 2008 Tusen takk, da tror jeg at jeg vet hvor det er:) Får reise dit en dag og finne ut hvilken jeg vil ha:) Gleder meg til neste 17 mai:D
Skravlemamman Skrevet 17. mai 2008 #22 Skrevet 17. mai 2008 Kan anbefales, jeg følte meg som ei dronning i dag - fineste dama i byen ......, den er bare såååååå fin.......
schnappi Skrevet 17. mai 2008 #23 Skrevet 17. mai 2008 Det er Husfliden som ligger ved torvet mener jeg. Vestfold-stua ligger oppe ved Farmandstredet. Den gamle broderte Vestfoldbunden har de ikke på Husfliden(er ikke godkjent av husfliden trur jeg, men den er super fin)
mamma-ylle og snurpen! Skrevet 17. mai 2008 #24 Skrevet 17. mai 2008 jeg har den røde og svarte, men den er aaaaltfor kort! ønsker meg ny bunad, men vil enten ha den helblåe (syns den er finest) eller nordlandsbunaden. Både skjærgårdsdrakta og kystdrakta er også fine alternativer syns jeg!
sofia får lillesøster 13.12 Skrevet 17. mai 2008 #25 Skrevet 17. mai 2008 Den gamle broderte vestfoldbunaden er nyyyyydelig- de har den bare på vestfoldstua, stemmer at den ikke er godkjent av husfliden. Klarer ikke finne noen bilder av den på nett. Denne fins i dueblå, sort og hvit. Husfliden har en godkjent sort og en godkjent blå, men de er ikke broderte. Ønsker meg så innmari den broderte, jeg. Men altfor dyrt:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå