Gå til innhold

noen som vet hva en romsdalsbunad koster?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...... bare litt nysgjrrig på det, og finner ikke prisen noe sted.

Skrevet

Å, det ønsker jeg meg også. Tenkte faktisk på det i dag at jeg skulle prøve å sjekke opp litt priser... :o)

Så kjempeflott om noen kan svare! :o)

Skrevet

Er ikke helt sikker, men tror det er en standar pris på 10 000 kr, bare for bunaden. Så kommer brodering, sy den sammen og søljer utenom.

Men er som sagt ikke sikker.

Skrevet

Hvilken romsdalsbunad da?

Det finnes to forskjellige typer.

Den eldste Bolsøy varianten eller den nye Veøy varianten.

Veøy er dyrere pga mer sølv blant annet.

Skrevet

Jeg tenker på Bolsøy-varianten... :o)

Skrevet

Oi, det var jo noen kroner da... Trodde det var broderingen som var dyrest, jeg... :o/

Skrevet

Datteren til en kollega av meg, konfirmerte seg nå denne måneden, og hennes bolsøybunad kostet 27500.

Vet ikke hva veøybunaden koster, men jeg synes den er kjempefin.

Ellers et lite tips: den vanlig romsdalsbunaden kommer i flere varianter ; bolsøy, malo og vågstrand. Bolsøy er vel den vanligste nå, men der absolutt verd en titt de andre også. Det som er forskjellen er broderiet. Tror jeg ville valgt Malo, om jeg viste det jeg vet i dag, når jeg skulle velge bunad:)

du kan se de forskjellige på husfliden.no

Skrevet

takk for svar. jeg er litt usikker på hvilken jeg skla ha. Er pappa som er født og oppvokst der, men selvhar jeg alltid bodd i akershus. men ettersom at min mor en dansk og ikke har noen slike drakttadisjoner føler jeg kanskje det er riktig for meg å følge etter den farmor har hatt. Hun er fra bud uten for molde.

Jeg vet bare at det er en romsdalsbunad:s har hvert å sett på husfliden.no og det er Malo som likner mest. mørkblå, to delt med stakk og overdel, og lue.

Min tante osm bor i sverige har arvet denne bunaden så jeg får ikke bare tatt en titt på den heller:( *arg* men når jeg skla kjøpe skal jeg vhvertfall være sikker på at jeg får "riktig" så skal undersøke nærmere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...