Mari 75 Skrevet 17. mai 2008 #1 Skrevet 17. mai 2008 Etter å ha vært gjennom 3 ICSI forsøk med tilhørende fryseforsøk har jeg blitt gravid 5 ganger, og en gang på egenhånd (til sammen 6 graviditeter). Dessverre har alle endt i SA eller MA. Mannen min syntes at det hele har vært slitsomt og veldig fysisk belastende, så han vil gå for adopsjon. Men, jeg valgte å få samtale med lege på Rikshospitalet og hun sa at for hver abort økte faktisk sjangsen for å lykkes, så hun ville ikke gitt opp dersom hun var meg, men ettersom jeg er overvektig mente hun jeg skulle prøve å gå ned litt i vekt først. Spurte om det var mulig å få et forsøk til på Riksen og fikk beskjed om at det kunne jeg, men at jeg måtte betale 17500 for ICSI forsøket + betale alle medisiner selv, men dette er jo mye billigere enn i det privat. Så klarte faktisk å få mannen litt med på denne tanken..... I går var jeg til hysteroskopi for å se om alt sto bra til i livmoren og det var faktisk ingenting galt å finne der. Så da er det mannens nedsatte sædkvalitet som er hovedproblemet i tillegg til at jeg tydeligvis aborterer lett, hvorfor kan faktisk ikke legen heller forklare. Så, nå har jeg tenkt å pine meg ned i vekt (sunt kosthold og trening) sånn at jeg er klar for nytt forsøk til høsten, men først 3 ukers sydentur. Lykke til alle sammen og god sommer!!!!!!!
Snooopi Skrevet 17. mai 2008 #2 Skrevet 17. mai 2008 Ønsker deg kjempemasse lykke til! Jeg har mistet 3 ganger og endlig kommet i behandlig hos en spesialist på rigshospitaleti Kbh. Jeg skal få antistoffer intravenøst 1 gang i uka + kortison, prednison 10 mg pr dag. Det er ikke noe galt med oss, men det kan tyde på at jeg har for sterkt immunforsvar som "rydder opp" i livmora så egg ikke blir sittende... Det hjelper ikke at jeg er overvektig heller, sier de, så nå har jeg slanka med 12 kg og starter nedregulering på mandag.
Mari 75 Skrevet 18. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. mai 2008 Så fint at du har fått et opplegg som kan hjelpe deg. Jeg har fått beskjed om å gå på Albyl e og Fragmin i tillegg til crinone de første 3 mnd ved et eventuelt nytt svangerskapet selv om de ikke finner noe galt. At jeg kan ha et sterkt immunforsvar som "rydder opp" har jeg selv lurt på, men legene hører ikke på det øret. Så flink du har vært som har gått ned 12 kg. Kan jeg spørre deg om hva du har gjort for å klare dette, og hvor lang tid det tok????? Masse lykke til fremover:) Får ta en titt innom av og til for å se hvordan det går med deg. For meg blir det som jeg nevnte en pause, og får virkelig håpe at jeg også klarer å gå ned sånn som du har gjort, men som du vet er det ikke enkelt.
Tullemor1 & Gullemitt :-) Skrevet 18. mai 2008 #4 Skrevet 18. mai 2008 Hei Mari.. du har vært så tapper og du er så sterk!! At det er både psykisk og fysisk belastende er ikke tvil, men du gir deg ikke, og som jeg alltid har sagt, den som gir seg har tapt!! ) du vil lykkes, det er jeg helt sikker på. Så bra at de ikke fant noe, men ikke pin deg ned i vekt, bare forandre litt på livsstilen din, for da blir det en langsiktig endring og ikke kortsiktig.. det er jojo slanking og det er ikke bra. Dette fikser du, garantert!!! Men nå må du kose deg masse i syden, også 3 uker da gitt, noen som har det hehe, du fortjener det sikkert ))) Så skal jeg krysse alt jeg har for deg når høsten kommer, og vi satser nå på 2009 blir vårt år!! STOR KLEM FRA MEG
Snooopi Skrevet 18. mai 2008 #5 Skrevet 18. mai 2008 Hei igjen! Jeg brukte jan+ feb på de første 10 kg. I mars kjøpte jeg meg bil, og det ble slutt på å sykle på jobb... Dette merket jeg med en gang på vekta. Det gikk lekende lett de forste 2 mnd, men så stoppet det. Jeg har nå begynt å sykle på treningsykkelen jeg har hjemme, mens jeg ser sex and the city (har kjøpt alle episodene til formålet). Jeg spiser selvfølgelig mindre. Jeg har kuttet ut alt som heter brød, pasta, ris ol. De eneste karbohydratene jeg spiser er havregryna til frokost. Ellers går det i bakte grønnsaker, kyllingfilet og salat. Akkurat nå er jeg vel i en dårlig periode. Jeg er rutinemenneske og nå er det ikke så mange rutiner hverken hjemme eller på jobb, og jeg har ryggrad som en kokt spagetti:-( Men i morgen er det mandag og jeg skal starte opp med mitt forhåpntlig siste forsøk, så jeg skal ta meg sammen:-) masse lykke til med det hele:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå