Gå til innhold

Og den evinnelige vekt-tabellen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem har den til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tabell for gjennomsnittlig vektøkning:

Uke 5 - 2,3 kg

Uke 7 - 2,6 kg

Uke 10 - 3 kg

Uke 13 - 3,5 kg

Uke 15 - 4 kg

Uke 17 - 5,6 kg

Uke 20 - 6,2 kg

Uke 23 - 7,2 kg

Uke 25 - 8,2 kg

Uke 27 - 9,3 kg

Uke 30 - 10,3 kg

Uke 33 - 11,3 kg

Uke 35 - 12,2 kg

Uke 37 - 13 kg

Uke 40 - 14 kg

Skrevet

hehe.. litt morro og se på den tabellen har lagt på meg bare litt over et kg og er i uke 23 i dag..

men er det sånn at alle MÅ opp veldig mye i vekt.. kan det være noe galt med meg siden jeg ikke går opp i vekt..

vet at barnet har det bra, har hørt hjertelyden, og kjenner stort sett daglige spark. er første graviditet dette da

Skrevet

Jeg er 23+2 i dag, og følger sjemaet. Ble faktisk kjempe letta da jeg leste det nå for jeg syns jeg har lagt på meg så mye og var redd jeg hadde lagt på noen kg for mye. Mest redd for hvor det skal ende og har sagt at hvis jeg havner under 20 kg så skal jeg være glad, men nå øyner jeg ett lite håp om å havne rundt 15 kg. =oD

Stoppet på13 kg forrige svangerskap.

Hvor mye hver enkelt legger på seg er avhengig av hva man spiser- ikke spiser, om man har mye "å ta av" fra før, trening, sykdommer/kvalme, arv, osv.. Så lenge barnet har det bra og får all den næringen den trenger, så hadde jeg vært glad jeg ikke hadde gått opp mer. Men mye kan endre seg og kiloene kan komme når som helst i svangerskapet. Noen har en jevn vektøkning, mens noen får "alt" veldig tidlig eller på slutten.

Skrevet

Nå ble jeg litt letta egentlig. Trodde jeg hadde gått opp skikkelig mye! Har gått opp 2 kilo mer en hva jeg skulle hvert på skalaen her, men trodde det var mer:)

Skrevet

Kan ikke med ord beskrive hvor glaaad jeg er i den tabellen der:):) Har lest andre steder at man helst ikke bør ha gått opp mer enn drøye 2 kg etter 16. uke.. Jeg er 14+3 og har gått opp 3,5 kg ;)

Skrevet

på denne siden kan du finne ut hvor mye det er meningen at du skal gå opp.. for her fyller du ut din vekt og høyde:)

http://www.indiacurry.com/women/pregcalc.htm

bare husk å bytte om til kg og meter i tabellen :)

Skrevet

Linken som viser til ny tabell her var jo grei, men viss jeg går utifra min startvekt på 70 kg så ligger jeg på minimumen nå i uke 24. Men jeg gikk ned til 67 de første 8 ukene, går jeg utifra den så ligger jeg på maximum nå i uke 24=) Men men, jeg ligger på normalen.. heldigvis.

Og den andre tabellen er også veldig grei, den har jeg faktisk følgt hele veien, så håper på å stoppe på 14-15 kg da, mot forrige gang da jeg gikk opp 30:p

Skrevet

ikke vær så bekymra da jenter:) dette er en "gjennomsnittlig" tabell - hvor mange er egentlig gjennomsnittlige? Det er helt induviduelt om man legger på seg mye eller lite =) Ha en fin dag!

Skrevet

Stemmer ikke helt på meg, men det er jo veldig individuelt da;) Har gått opp ca. 4 kg og er 20+2 idag. Legen sa dette varierer, like normalt å gå opp 10 kg i et svangerskap, som 20;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...