augustbaby!! Skrevet 16. mai 2008 #1 Skrevet 16. mai 2008 Jeg hadde omtrent bestemt meg for city cross med citybag, men i dag fant jeg og mannen ut at understellet er mye kraftigere, mer robust på sport classic, så regner med vi tar denne, og kjøper med citybag. Samtidig som den blir lettere og litt mindre enn mondial, edge og smart. Gode/dårlige erfaringer?
Snart 3 barns mamma Skrevet 18. mai 2008 #3 Skrevet 18. mai 2008 Er du sikker på at du kan bruke city bagen på classic sportsvogna?? Vi har emmaljunga city cross. Kjempefornøgd. Syns det er kraftig understell på den. Og veldig lett å trille kommer over alt! Så vi har vore kjempefornøgd! Har bestillt oss city bag som vi skal ha på når knøttet kjem i September! Men har ingen erfaring med classic sportsvogna.
Anonym bruker Skrevet 18. mai 2008 #4 Skrevet 18. mai 2008 Hei! Du kan fint ha city bag på sport classic sportsvognen ;-). Den er 2,5 kg tyngre enn city cross da. Sammenligner da vognene som sportsvogn, med bag vet jeg ikke. Lettere enn mondial/smart/edge (hvis du har classic understell på disse) er classic sport ikke. Blir nok riktignok litt lettere som bagvogn ja, men ikke lettere som sportsvogn. At den er litt lettere som bagvogn betyr ikke så mye, for når man bruker bag er babyen liten og lett så en litt tung vogn da gjør ingen ting. Jeg personlig ville mye heller kjøpt modial hvis jeg ville ha hatt emmaljunga classic sportsvogn. Sportsvogsdelen på modial er nemlig helt lik som classic sport. Egde med classic understell er også ganske lik, men jeg syns modial er finere. Årsaken til at jeg i stedet ville kjøpt modial enn classic sport er at bagen på den er litt større enn city bagen, man kan derfor bruke bagen lengre. Dessuten syns jeg modial bagen er finere enn city bagen. Men om du syns vognen ser finere og nettere ut med city bag på så går du helt klart for den! Fordelen med disse andre nevte vognene fremfor city cross er lufthjul, bakdelen er at de blir 2,5 tyngre som sportsvogn. Jeg tror jeg enten ville valgt modial jeg, så hadde jeg fått dratt nytte av det fine utseende og den store bagen. Eller så hadde jeg kjøpt city cross for å ha en liten og nett vogn. Lykke til!
-˙·٠•●♥ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♥●•٠·˙- Skrevet 19. mai 2008 #5 Skrevet 19. mai 2008 Egentlig litt enig med hun over her. Vurderte lenge selv City Bag, men har gått for Mondial med Classic understellet. (Også typen som syntes det så mere solid ut) og synes selv det er mye finere enn de andre. Jeg prøvde å legge en Voksi pose ned i city bagen, og stakkars baby tenkte jeg, det ble trangt!!! Får selv i August, og vinteren er lang! Et annet pluss med bagen til monial/edge i forhold til City Bagen er at du kan sette opp ryggen i bagen, så når de kan sitte i vognen er ofte sportsdelen litt for stor, og da er det fint at du kan bruke bagdelen enda litt lengre...
mememe Skrevet 19. mai 2008 #6 Skrevet 19. mai 2008 jeg kjøpte i fjor, og da kjøpte jeg emmaljunga classic duo eller no sånt. har vært kjempe fornøyd med både bagen og sportsdelen. ga bort vogna mi nå, og kjøpe meg emmaljunga classic sport nå. Merker ingen forskjell. Bagen var stor og fin. brukte den til han var 7 måneder tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå