sekke Skrevet 16. mai 2008 #26 Skrevet 16. mai 2008 hei. jeg liker ikke ronja el rianna.men det er flott smaken er forskjellig... synes ikke det har noe med modenhetå gjøre hva man kaller barna sine .det er mer med smak og behag. men husk når du blir litt sint så synes andre det er artig å tirre mer.. vi voksne er som barn noen ganger.....
Vinterbaby+Sommerbaby Skrevet 16. mai 2008 #27 Skrevet 16. mai 2008 Synes det er nydelige navn jeg:D spesiellt Ronja:D Ikke bry deg om disse anonyme som tydeligvis kjeder seg;)
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #28 Skrevet 16. mai 2008 Navnet Ronja fantes ikke før Ronja-røverdatter Ronja er et Svenskt littelært navn:)
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #29 Skrevet 16. mai 2008 Takk for den Flott det er noen som skjønner hva jeg mener
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #30 Skrevet 16. mai 2008 syns ikke du bør hisse deg opp når du får negative tilbakemeldinger på navnene når du spør om folks meninger. jeg syns ronja er ok
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #33 Skrevet 16. mai 2008 Det at det var et svensk litterært navn. Undersøk litt før du skriver;)
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #36 Skrevet 16. mai 2008 Jeg får assosiasjoner til hun umbrella-dama, og selfølgelig Ronja Røverdatter. Syntes Ronja er litt "oppbrukt" og Rianna litt .. rart.. Og de navnene sammen blir litt rotete, om du skjønner..Roannarija, Rinjaroanna-- Det sklir liksom litt inn i hverandre.. Ikke fantastisk vakkert, men sånn skikkelig akkurat midt på treet navn. Terningkast 3
Willy Wonka Skrevet 17. mai 2008 #37 Skrevet 17. mai 2008 Jeg er mest fasinert av at du er så ung og har tvillinger. Sikkert ikke noen lett oppgave, synes du er tøff som klarer det. For du er jo ganske ung sånn antall år i hvertfall, men har sikkert vokst masse i forhold til dine venninner pga. barna dine. Har du støtte hos familie og barnefar slik at du kommer deg litt ut? Når det gjelder navnene så er vel smaken som baken. Tror ikke du blir så veldig mye klokere på hva andre skulle mene om navnene til barna dine dessverre.
Gjest Skrevet 17. mai 2008 #38 Skrevet 17. mai 2008 Tusen Takk for det - Ja, jeg har 100% støtte fra familie og barnefar. Jeg og barnefar er sammen og bor sammen. Har bodd sammen i over to år.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 17. mai 2008 #39 Skrevet 17. mai 2008 Syns ikke noen av navnene er fine. For meg som vokste opp på 70 og 80 - tallet blir Ronja helt feil. Litt som noen skulle kalt ungen sin for Harry Potter i dag. Forstår at det blir annerledes for noen som er yngre altså. Rianna har jeg heller aldri vært så glad i, men igjen handler det om assosiasjoner. Uansett så er du en tøff ung mamma med tvillinger:o) Det står det respekt av!
♥Innimor & guttaboys♥ Skrevet 17. mai 2008 #40 Skrevet 17. mai 2008 Jeg synes Ronja er kjempefint navn. Er tante til ei lita ei på 3 som heter det. Syntes navnet var litt uvant til å begynne med men nå synes jeg det er fint. Pappa'n til jenta er veldig glad i Ronja røverdatter
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2008 #41 Skrevet 17. mai 2008 Når du forteller at du fremdeles er i tenårene, så skjønne rvi i alle fall hvorfor du reagerer som du gjør. Hadde du vært 30 ville det ha vært verre...
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2008 #42 Skrevet 17. mai 2008 Nei, det kan godt være, men med 1215 som heter Ronja kan det ikke betegnes som sjeldent. Stavemåten Ronia derimot er sjelden: 11 som heter det (gammelt hebrarisk navn.
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2008 #43 Skrevet 17. mai 2008 Når du sier navnet rianna/rihanna lyder det jo ens (h'en i Rihanna er stum) og da er det jo nemt å tro hun er oppkalt etter artisten.
May-juli07+mai09 Skrevet 17. mai 2008 #44 Skrevet 17. mai 2008 jeg synes ronja er et kult navn, men for at navnet skal passe må jenta bli litt tøff!!!! rianna er et helt greit navn, men ikke noe jeg ville valgt selv!!!! syns du er tøff jeg, 18 år og tvillingmamma, jeg er selv 26 og mamma til en gutt og jeg syns det er NOK jobb hehe.... lykke til videre =)
Anonym bruker Skrevet 17. mai 2008 #45 Skrevet 17. mai 2008 Under my umbrella ah ah ah... Nei,så teit... Må nok si meg enig i at navnevalget sier mye om alderen din også.. Hvorfor MÅ navna være så forbanna sjeldne? Kjente en gang ei jente i Tromsø sm het Ranja, det synes jeg var kult.. Men Rianna????? Du må nok tåle høre hva folk mener når du selv spør. Og ikke være så hårsår.
ifie Skrevet 17. mai 2008 #46 Skrevet 17. mai 2008 Jeg syns Ronja er et kjempefint navn! Rianna har jeg ikke hørt før, så det må jeg tygge litt på før jeg mener noe om. MEN, du skrev at Rianna er et gammelt navn? Hvor kommer det fra og hvor gammelt er det? Jeg så etter det på "Navneguiden" men det kom ikke opp der. Nysgjerrig!
mumme Skrevet 18. mai 2008 #47 Skrevet 18. mai 2008 Ser hva som står på wikipedia, men leste en bok om Astrid Lindgren for en stund siden der det sto at hun har funnet opp navnet, ut fra en del av et finsk stedsnavn. Her er det åpenbart flere kilder som hevder ulike ting. Men det er vel ikke usannsynlig at boka Ronja Røverdatter førte til et oppsving i bruken av navnet i sverige og norge? Kanskje andre nordisk land også?
Gjest Skrevet 9. mars 2010 #48 Skrevet 9. mars 2010 Det er jo et svensk, litterært navn. Det er funnet opp av Astrid Lindgren, en svensk forfatter. Navnet ble konstruert i 1981 av henne. Det er et nytt, svensk, litterært navn.
født25august Skrevet 12. mars 2010 #49 Skrevet 12. mars 2010 Navnet Rianna er et gammelt arabisk navn!!!!
X10ne Skrevet 12. mars 2010 #50 Skrevet 12. mars 2010 Jeg kunne ikke brukt Ronja eller Rianna, men jeg tror neppe du kunne brukt det jeg har kalt min datter heller. Vi har nok veldig forskjellig smak. Forøvrig synes jeg de Anonyme her er skikkelig barnslige.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå