Maaaamy. Skrevet 16. mai 2008 #1 Skrevet 16. mai 2008 Til vår datter kjøpte vi billig skinn på Reflex som vi har hatt i vognen til henne. Til babyen som er i vente har vi kjøpt soveskinn til å ha i sengen hos Nøstebarna. Det jeg lurer på nå, er hvordan kan jeg vaske/rengjøre det skinnet fra Reflex? og andre som har kjøpt hos Nøstebarna, har dere vasket skinnet før dere har tatt det i bruk? Eller er det nok med lufting osv?
Novemberbolle Skrevet 16. mai 2008 #2 Skrevet 16. mai 2008 Uansett hvor saueskinnet er kjøpt, holder det med lufting. Dette fordi saueskinn er selvrensende. Vi har hatt vårt saueskinn i snart to år, og vasket det tre ganger, da det var snakk om oppkast og urin.. Dersom du tenker å vaske det brukte saueskinnet, anbefaler jeg deg å håndvaske. Milo går fint, men det finnes også en slik såpe bereget for det, som du kjøper hos de som selger saueskinn. Jeg har brukt Milo ved alle vask, og det fungerte bra. Vær obs på at alle saueskinn blir litt stive etter vask, og du må bruke det et par runder før det blir helt mykt og fint igjen.
Duracella Skrevet 16. mai 2008 #3 Skrevet 16. mai 2008 Mitt er behandlet for å tåle maskinvask, bruker milo. blir litt fungt å vaske for hånd syns jeg. Sitter det ikke en kllistrelapp under med vaskeanvisning på? Er viktig å børste det flere ganger mens det tørker, ellers blir pelsen liggende i striper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå