Gå til innhold

Hjeeeeeelp meg litt her da??

Anbefalte innlegg

utgangspunktet hadde jeg vogn. skulle FÅ vogna min bror og hannes forlovende hadde kjøpt brukt til 3 mann så det var ikke noe problem. nå viser det seg at de ikke skulle gi den bort, men greier ikke komme med noen fornuftig pris til meg..

så jeg kikker heller litt rundt på brukte barnevogner andre steder, den de har er ei kombivogn mens jeg egentlig kunne tenkt meg ei Duovogn.

Fant i dag ei Emmaljunga Edge Duo 2005 modell som var brukt til 1 barn billig på nett, men så lurer jeg på om det er noen som har erfaringer med denne vogna.. vet at den tar litt plass, men har stasjonsvogn og takbos så dette skulle gå greit..

Burde jeg slå til??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137756615-hjeeeeeelp-meg-litt-her-da/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei..

Hvorfor har det seg slik at en liten pjokk på 3-4 kg skal ha en vogn på 20 kilo mens når ungen er 2-4, da får den en vogn på 9 kilo??

Så å si alle som kjøper de store variantene av Simo og Emmaljunga kjøper en lettere sportsvogn etter 6-7 måner. Også de kan brukers til nyfødte.

Tenk nytt!

Hilsen en som på død og liv ikke skulle ha en dum trehjuling til førstemann. Kjøpte en firehjuling på 17 kilo og angret.

noe av problemet er jo at de trehjulingene som du snakker om her koster mellom 6 og 8000,- hvis dui har de pengene til meg så blir jeg veldig glad, men her må vi desverre prøve og finne billigere løsninger..

Jeg synest det var godt å ha en stor bagvogn til ungene den første tiden jeg. Jeg ble drittlei den etterhvert, men har beholdt vogna mi og kommer til å bruke den til evt. tredjemann også (muligens med en lettere vogn i tillegg om økonomien tillater det =)).

Synes det er viktig med en stor, god og lun vogn med gode fjæringer når babyen er liten. Og vogna du spør om får mye god omtale (men kjenner ikke til den selv da).

Du kan jo bare bytte den i en lettere trille når barnet blir gammel nok til å sitte forovervendt. Og da finnes det mange rimelige triller også, både med 3 og 4 hjul =)

Ønsker du en trehjuling til babyen er teutonia spirit s3 en grei vogn, supert at den kan brukes begge veier og den er lun. Den kan du få brukt til en ok pris på finn!

Annonse

Har hatt en Edge Duo Combi selv og var kjempefornøyd. Stødig og god å trille.Mitt barn ble født på sommeren og begynte jo da å bli ganske stort når vinteren kom. Da var det veldig greit å ha en stor og god bag med plass til pose osv oppi. Brukte bagen med Voksipose i frem til ca 8 mnd. Sportsvogndelen er også stor og god med plass til pose, skinn slik at barnet har det lunt og godt også der. Så har man plass i bilen så er absolutt dette en vogn å vurdere.

"Nei..

Hvorfor har det seg slik at en liten pjokk på 3-4 kg skal ha en vogn på 20 kilo mens når ungen er 2-4, da får den en vogn på 9 kilo??

Så å si alle som kjøper de store variantene av Simo og Emmaljunga kjøper en lettere sportsvogn etter 6-7 måner. Også de kan brukers til nyfødte.

Tenk nytt!

Hilsen en som på død og liv ikke skulle ha en dum trehjuling til førstemann. Kjøpte en firehjuling på 17 kilo og angret.

Anonym"

Grunnen er vel at babyen trenger mer plass til å sove og slippe å ligge trangt. Ettersom babyen fort kan bli varm, kald, osv. Den trenger vel helt enkelt mer plass og komfort da den er et spedbarn? Mens da barnet vokser og kanskje kan sitte, ikke sover så mye, og vil titte ut av vognen, DA er det vel viktigere med en vogn som du rett og slett kan "frakte" barnet i (ikke misforstå meg - komfort er fortsatt viktig :-)). Da handler det kanskje ikke like mye om soveplass og vuggefunskjoner?

Ikke vet jeg - jeg prøver bare å orientere meg i denne enorme jungel av anbefalinger og nødvendigheter i vognskogen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...