Fruen77.mamma-igjen.nr3 Skrevet 16. mai 2008 #1 Skrevet 16. mai 2008 Hei! 6Uker er nå gått siden fødselen,HERREGUD som tiden plutselig flyr av gårde nå da!!!!!! :-( Men nå koser vi oss glugg i hjel! Lillegutt var 2835 og 47cm og 32,5 rundt hodet da han ble født 02.04 23.27. To timer etter riene satte inn for fullt. Jeg ble som sagt satt i gang fordi han var litt liten og jeg hadde litt lite fostervann OG var VELDIG nervøs-Det var bare å få ungen ut!!!! Så legen og vi ble enige om å ta han i uke 36+6. Kom inn kl 11 til kontroll ctg,satt med det over en time også etter et par timer venting fikk vi rom og diskuterte hva vi skulle gjøre for å sette i gang. Vi ble enige om å ta modnings tab siden jeg har født før. Da måtte jeg ligge i to timer og etter 4 timer kunne jeg få en til...... En time etter siste tabl begynnte jeg å kjenne murringer,og hadde 3 cm åpning.Hodet var ikke ordentlig festet så de ville ikke ta vannet. Så var det bare å hyle og skrike i to timer til han var ute... :-) Jeg fikk litt lyst gass,men de skrudde den av tilslutt siden jeg ikke ville høre på jordmor som peste om puste rolig-HALLOOOOO!!!!!! Det var så sinnsykt vondt at jeg ville IKKE puste rolig!Hyperventilerte også av smerter,Var ikke tid til smertestillende.....Fikk litt akupunktur,men følte ikke at det hjalp noe,men..... Jeg hang over en prekestol å fødte,det var så bra altså!Stakkars mannen min stod bare å så på....Huff. Han strøyk meg på ryggen da :-) Lillegutt var så liten at det føltes som en stor bæsj bare-hehehe.... Sist jeg fødte var en baby på 4335 og 55cm,litt stor forskjell kan man si... Jeg fikk ett sting bare og ingen problemer,fødte natt til tors og dro hjem fredag på dagen. Etter 3 brystbetennelser og syke barn er vi nå friske og nyyyyyter våren!!!! ;-) LYKKE TIL ALLE HER INNE-Tenk positive tanker og ta det med ro så går det bra :-) (tok meg 4 år,men det gikk tilslutt!!!!!) KLEMMER
*påveitilåbli4barnsmamma* Skrevet 18. mai 2008 #2 Skrevet 18. mai 2008 Herregud. Og dette gjør jeg frivillig igjen. Veit det er vondt, men blir litt urolig når det kan gå så fort at man ikke rekker en liten epidural engang:-S. Så flink du var og gratulerer så mye med lille underet deres. Stor klem
Miss_X_1974 +lillegutt Skrevet 22. mai 2008 #3 Skrevet 22. mai 2008 GRATULERER!!!!!!!!! Dere har vært flinke........... kos dere masse, lykke til med den lille gutten Klem
Gjest Bjørnen Collargol Skrevet 23. mai 2008 #4 Skrevet 23. mai 2008 Gratulerer så mye! Synes det er så mange som får en del før tiden om dagen jeg, men så lenge alt ender godt så spiller det for såvidt ingen rolle :-) Vet at dere koser dere masse med nurket ;-) Klæm
sol m to prinser:-) Skrevet 3. juni 2008 #5 Skrevet 3. juni 2008 Gratulerer så masse:-) Da fikk vi omtrent like store babyer da. Min kom to uker før termin. Han var 2888 gr og 46 cm. Jeg var også veldig nervøs på slutten. Hadde hatt rier hver 5 min hele natten, men når jeg kom inn på sykehuset hadde jeg kun 2 cm åpning, noe jeg hadde hatt i flere uker..... de ville sende meg hjem igjen, men da kom all oppsamlet frustrasjon frem.... Jeg nektet å reise fra sykehuset, sa at de fikk ta keisersnitt, sette igang fødselen eller gjøre hva de ville, men ungen skulle ut NÅ. Jeg orket ikke en dag til. Det var som om bobla sprakk. Hadde klart meg godt gjennom hele svangerskapet, men når jeg var så nær mål orket jeg ikke mer... Mens vi ventet på legen som skulle vurdere hva vi skulle gjøre, gikk heldigvis vannet, og da var vi igang. Fryktelig vondt var det, men kun de to siste timene før han var ute. Jeg supet i meg lysgass. pinnholdt på maska, og tok noen ekstra drag, hi, hi. Vi fikk en nydelig prins, og storebror er veldig stolt:-) Koser oss masse i det fine været:-) Klem
Fruen77.mamma-igjen.nr3 Skrevet 23. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 23. juni 2008 SOL M SPIRE jeg skjønner deg veldig godt altså......når jeg nå tenker tilbake på svangerskapet skjønner jeg ikke at jeg klarte å gå igjennom dette en gang til..... enig med deg få de ut!!!flaks at vannet gikk-flink gutt ;-) hihi..... jeg holdt godt på maska jeg å :-) god sommer! klemmer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå