Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #1 Skrevet 16. mai 2008 kan ikke forstå de som velger dette fremfor bokmål.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #2 Skrevet 16. mai 2008 Kan ikke forstå de som velger det?Tror du virkelig at det er sånn det fungerer? Har vel heller noe med hvor man vokser opp.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #3 Skrevet 16. mai 2008 Folk er forskjellige, gitt. Jeg syns nemlig det er nydelig og poetisk.
Sjokoladekaka Skrevet 16. mai 2008 #4 Skrevet 16. mai 2008 Kvifor skulle eg velge ei målform som ikkje samsvarar med talespråket mitt? Og berre for å seie det; eg skriv bokmål like godt, men velger likevel nynorsk;)
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 16. mai 2008 #5 Skrevet 16. mai 2008 Nynorsk er faktisk et utrolig fint skriftspråk. Det er så norskt som det går ann å bli. Selv skriver jeg bokmål, er ifra Bergen så det er det jeg er vokst opp med. Dersom du lærer litt mer om opphavet til nynorsken så kansje du ser litt annerledes på det. Jeg forstår at nynorsk kan være vanskelig å lære, men det er jo ikke forferdelig selvom.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #6 Skrevet 16. mai 2008 Jeg foretrekker korrekt nynorsk framfor bokmål full av gramatikkfeil. Skal jeg ta fram rød-penna og bruke den på innlegget ditt, kanskje?
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #7 Skrevet 16. mai 2008 Eg likar nynorsk betre enn bokmål.. Det er meir likt mi eigen dialekt. Eg synast også at det er flott å lese nynorsk. Trur berre det er dei som kjem frå øst i landet som ikkje likar nynorsk.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #9 Skrevet 16. mai 2008 Nynorsk er mye vakrere enn bokmål. Skulle ønske jeg kunne skrive det, men lærte det aldri godt nok på skolen til det.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #11 Skrevet 16. mai 2008 Ser ut som du sliter litt med bokmålen din og... Jeg har hatt nynorsk på skolen i 9 år, snakker og skriver bokmål. Min erfaring er at jeg kan dobbelt så mye om det norske språket som de som bare har hatt bokmål. Jeg skriver og leser nynorsk like bra som bokmål, i motsetning til mine venner som bare har hatt bokmål på skolen. De kan ingenting om nynorsk og sliter like mye som deg. Bokmål får man alltid med seg ifm. media o.l. derfor syns jeg det er genialt med nynorsk på skolen. Man lærer så mye mer og slipper virke litt dum når det kommer til rettskriving...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå