Gå til innhold

Nå har jeg endelig bestemt meg

Anbefalte innlegg

Jeg har vært så mye frem og tilbake, men klarer ikke helt å slutte å tenke på "tenk om dette går galt." Så nå har jeg bestemt meg for at det er bedre å ta en UL tidlig for å se om hjertet slår eller ikke så er jeg liksom ferdig med det.

Jeg har bestilt time til UL på tirsdag (da er jeg 6+6). Det skal bli fint å få litt mer visshet i saker og ting. Alt er sikkert ok, men klarer ikke helt å slå meg til ro med det uten en bekreftelse.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137753506-n%C3%A5-har-jeg-endelig-bestemt-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Har det slik som deg :) Skal på ultralyd på mandag. Gruegleder meg. Har nettopp hatt to MA og er så spent. Klarte ikke vente lengre. Så på mandag er jeg 7+5 Åååå ... jeg gleder meg sånn. Håper det blir en fin dag ..og ikke slik som forige gang.

Lykke til

Jeg har ikke fått noen henvisning fra legen, så tar det privat. Tror nok ikke det er en god nok begrunnelse at man går rundt å bekymrer seg, ihvertfall ikke i den grad jeg gjør.

Åh det var fint å høre at det var flere i samme båt. Følte meg litt pinglete der et lite øyeblikk...

Annonse

Hei!

Jeg hadde en MA i desember i fjor da var jeg 13 uker på vei.. er gravid igjen nå og er 7+3, fikk komme inn på UL på sykehuset og det var overhodet ikke noe problem i det hele tatt.. ringte bare gyn. poliklinikk og sa hva som hadde skjedd og de var superhyggelige.. så jeg var på UL på fredag og alt var ok så lang :-) hvis jeg ville ha noen fler UL den obligatoriske rundt uke 18-19 så kan jeg høre med fastlegen og eventuelt jordmor, og det skulle ikke være noe problem i det hele tatt å få tatt en UL til.. ingen er tjent med at man går å bekymrer seg, så hvis man selv føler seg roligere med en UL så hvorfor ikke? Jeg har ihvertfall tenkt å høre å få en UL i uke 12-13 igjen

Jeg har blitt henvist til spesialist i gyn før jeg ble gravid, grunnet celledeling. Er ferdigbehandlet for dette og skulle kun ta en etterkontroll.

I mellom tiden "satt den" og jeg ble gravid, og dermen var jeg heldig som allerede var inne i ett system og fikk tilbud om denne timen, når jeg ringte og sa at jeg er gravid. Hvis du har henvisning fra fastlege koster det ca 350 kr, uten henvisning koster det ca 900kr. I alle fall der jeg går.

Masse lykke til!!

Da har jeg vært på UL. Alt var ok. Fosteret var 8,6 mm (dvs 6+6) (er 7+3 i dag om jeg husker rikrig). Fikk både se og høre hjertet slå, morkaken lå fint til og alt så normalt ut.

Er litt mer rolig nå :)

Skal på 1. kontroll nå på onsdag. Spennende dette her.

Annonse

Hei Helene!

Hvor tok du ultralyd, og hvor mye kostet det?

Høres veldig deilig ut å vite at alt er som det skal... :) Har jo ikke egentlig noen grunn til å bekymre meg, men er så utålmodig på å vite at alt er normalt og at det er bare å glede seg...

Jeg har hatt så mye vondt i magen jeg, så jeg ringte legen min for å høre hva det kunne være.

han ville jeg skulle komme på legekontoret å snakke med han å sjekke det ut, så da fikk jeg ultralyd å fikk sett hjerte slå å babye var 17,5 cm lang:)

jeg er bare 8+1, men morro å se forde:)

så tror det ikke er verre å si du er urolig for At det kan være noe galt, så får du sjekket det.

å da er det jo gratis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...