Gå til innhold

Fly i 1:e trimester....

Tinna*med nytt barn i juli!*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ok? Vet vel egentlig ikke at det skal ha noen betydning så tidlig - men spør alikekevel. Når man har slitt såpass lenge for å lykkes, vil man jo ikke våge å gjøre noe som kanskje ikke er bra...

Hva er riktig her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fløy i både 1. og 2. timester, og det gikk bra. 1 flyturen var vel i ca. uke 9, så det var mest plagsomt å være kvalm da husker jeg. Men fikk beskjed på sykehuset at det ikke var farlig å fly. I 2. trimester hadde jeg med helsekortet, sånn i tilfelle flyselskapet skulle nekte meg å fly fordi de ville tro at jeg var mer gravid enn jeg var. Men fikk ingen kommentar, og JM hadde på forhånd sagt at jeg bare kunne fly...

Skrevet

Jeg fløy også Stv-Oslo-Stv i første trimester og skal gjøre det igjen om noen uker. Sjekket først med sykehuset og de sa det var ingen fare. Soneterapauten min sa jeg kunne ta magnesium og e vitamin tilskudd hvis jeg var bekymret, det magnesium utvider blodårene og e vitamin er blodfortynnende.

Har jo lest på en annen tråd at noen som har spontanabortert flere ganger har blitt frarådet, mens andre har ikke.

Sjekk med sykehuset ditt på bakgrunn av din historikk er mitt tips :)

Skrevet

Jeg fikk ikke lov å fly i mitt forrige sv.skap, fordi jeg hadde mistet flere ganger tidligere. Denne gangen fikk jeg lov ut uke 25, men nå er det stopp :)

Skrevet

Eg har planar om å fly neste helg, er då 14 veker. Jordmor sa det var ingen fare.

Skrevet

Jeg har fått totalt flyforbud resten av svangerskapet. Se hva jeg har skrevet om flyforbud om hvorfor.

Skrevet

Oi, nå må jeg bare spørre deg hva du tror jeg ville fått til svar. Vi skal egentlig fly fra Tromsø til Oslo og tilbake igjen når jeg er i uke 19 og 20. Har mistet to ganger før. Har ikke hatt blødninger i dette sv.sk. (ennå). Hva tror du de vil anbefale meg? Skal jo spørre noen selvfølgelig, men begynner med deg;)

Skrevet

Tror det er like greit å spørre JM eller lege hvis man er bekymret. Som det nevnes, så kan dette variere fra person til person og svangerskap til svangerskap.

Men er du virkelig redd for å fly mens du er gravid, så er det nok best å avstå, så slipper man det stresset hengende over seg. Spesiet hvis noe skulle oppstå på et eller annet tidspunkt....

Skrevet

Uff, dette bekymrer meg litt også... har to flyreiser foran meg i nær fremtid, og lurer veldig på om det er lurt å ta disse flyturene... Det er et par uker til ennå, så jeg venter litt til før jeg tar en avgjørelse... Men, vil veldig gjerne høre hva slags svar du får fra fagfolkene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...