Gå til innhold

Om å ha baby i magen (samme som inne på anonymeforum)

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er gravid i 7. uke, og er kjempeglad for det.

Det jeg lurer på er dette: Jeg føler at alle gleder seg til at magen skal komme, og at man skal kjenne spark og romstering i magen. Jeg forstår jo at dette er fantastiske tegn til liv. Men er det bare meg som skremmes litt ved tanken? Følelsen av å ha noe inne i magen? Det er fryktelig vanskelig å forklare hva jeg mener, og det er sannsynligvis en veldig tabu følelse. Jeg griner jo bøtter når jeg ser serier som jordmødrene og får se det mirakelet det er at moren får barnet i armene sine. Men det er bare en så fremmed tanke å skulle ha noen som beveger seg inne i magen..

Huff, håper jeg ikke høres helt mental ut :) Jeg er vanligvis en normal person :)

Fortsetter under...

Jeg trur det er ganske vanlig jeg, jeg tenkte litt sånn jeg også, ble egentlig litt redd og sjokkert da jeg fant ut at vi skulle ha barn, jeg grua meg til magen skulle vokse og var utrolig skeptisk til dette med spark og bevegelser. men når jeg kjente liv for første gang (uke 21 ) var det en utrolig deilig følelse!!! nå er jeg 29 og jeg er fortsatt litt skremt over at det ligger ei lita tulle inne i magen min. der er hun og lever sitt eget lille liv!!! helt utrolig. og jeg får nesten abstinenser om jeg ikke kjenner så mye liv!!

Du skal se at dette blir en utrolig bra tid framover!! Nyt det så godt du kan så går dette veldig veldig bra, lykke til!!

Hehe, no worries, du er ikke alene om den tanken!

Jeg får litt "aliens"-følelse når jeg tenker på det samme, er i uke 11, så kjenner ingenting ennå, men det er absolutt en snodig tanke at det plutselig skal begynne å vokse noe der! Ble helt svimmel på tidlig UL da jeg så lille vesenet snu seg rundt foran øynene mine ... men det rareste var egentlig at jeg ikke kjente det engang, så jeg ser faktisk litt fram til å kjenne spark og snuing.

Jeg synes også det er litt rart med alle som sier de har en spire i magen, tenker bare på hvordan unger prøver å lure hverandre med at hvis man spiser melonsteiner kommer det til å spire et melontre i magen. Jeg husker broren min var redd i mange dager etter at han uforvarende slukte et par-tre stykker og jeg kom med denne skrekkhistorien... men etterhvert er det jo jeg som kommer til å se ut som jeg har slukt en hel vannmelon, så det er vel en slags poetic justice på gang, hehe

jeg er lykkelig gravid, og skrekkslagen over det som skjer med meg... :) Er i uke 21 nå og kjenner liv hele tiden, han vrir og vender på seg og sparker og slår som en villmann... Jeg, derimot er overbevisst om at jeg har ufattelig mye luft i magen, og klarer ikke gape over det faktum at noe gror inne i meg...

Gleder meg til å få tilbake min egen kropp, men må jo si at jeg koser meg veldig med graviditeten... Føler jeg er en eneste stor motsigelse om dagen...

Du er veldig normal. Sånn tenkte jeg også, og en venninne som har to barn sa noe sånt som at egentlig er det ganske absurd med menneske inni menneske :) Og jeg er jo enig, og de først små bevegelsene var både ufattelige og litt creepy, men nå gleder jeg meg til og koser meg med hvert eneste spark!

Og ja, man kan få litt "alien-følelse" innimellom når det plutselig stikker ut en liten hæl eller hel fot her og der, men det er utrolig koselig. Så nei, du er ikke mental eller noe :)

det er som å lese seg selv, artig å se at flere tenker på samme måte, jeg er bare 16uker på vei, så har ikke kjent noe liv enda, men jeg har også bare mye luft i magen som går over snart...

Håper en ultralyd og litt liv der nede vil sette meg på andre tanker.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...