Gå til innhold

Erfarne mammaer- kvalm pga amming eller mulig gravid...?

Bohema77

Anbefalte innlegg

Hei dere, fikk en gutt i januar og skal nå prøve å få en til fordi vi ønsker to i nær alder. Ikke hatt mens siden fødsel, 4 mnd siden. Tror ikke jeg har hatt eggløsning. Jeg fullammer, hyppig men kan gå over 6 timer på natt som tilsier at mulighetene for eggløsning er tilstede. Jeg er uvel og kvalm og sliten, har vært slik siden fødsel. Negative svar på gravitest. Jeg lurer på om rett og slett er amminga som setter meg så ut...Er det noen som ha erfaring med dette?

Fortsetter under...

Hvis du har vært sånn siden fødselen, så trenger jo ikke kvalmen komme av en graviditet! Å være kvalm av å amme har jeg ikke hørt om før, men det kan godt hende det går ann, noen andre som vet?? Jeg er også plaget av kvalme i perioder selv om jeg ikke er gravid, og jeg ammer også! Kanskje det er pga at man er sliten, får lite søvn, spiser litt uregelmessig...etc. Vet ikke, du får bare fortsette å teste! Lykke til ihvertfall :)

Gjest amandine

For noen år siden satt jeg i sofaen med 7 mnd gammel datter på fanget og gråt mine modige tårer for jeg var så sliten at jeg ikke så land. Pga mye allergi fullammet jeg fremdeles. Mannen min så alvorlig på meg og sa: du er gravid! Og jammen var ikke lillebror 11 uker på vei i magen, jeg hadde vært så i tåka jeg hadde ikke merket noe engang! De andre gangene jeg har vært gravid har jeg visst det tidlig, nesten med en gang, faktisk, men lillebror som nå skal bli storebror snek seg frem i bakholdsangrep! Lykke til enten du nå har fått mensen eller ikke!

Takker for svar dere. Fremdeles ikke mens. Fortsatt kvalm og har nå begynt å kjenne bekkensmerter, så må nok være gravid da. Skal kjøpe noen nye tester for å være sikker, bor så langt unna apoteket og synes det er så slitsom å dra dit mrd baby - så uvel er jeg...:).

Det høres ikke ut som andre er kvalme pga amming, så er jeg ikke gradvid så må det være at er kvalm fordi jeg er utslitt. Mannen min jobber mye, så er alene med barnet nesten hele døgnet 5 dager i uka.

Gjest amandine

Kjære deg! Høres nesten ut som meg selv forrige gang! Jeg rakk 14 dager uten bekkenløsning mellom de to første og var kjempedårlig pluss mann med mye reise og familie på andre siden av landet... Må ærlig innrømme at det var tøft, men vet du, i dag med datter på 6 og sønn som snart er 5 er jeg veldig glad for at det ble som det ble! Hadde jeg hatt mulighet til å gjøre det om hadde jeg ikke forandret noe som helst! He he bortsett fra fjernet bekkenløsning og en ryggoperasjon he he. Lykke til kjære deg, sender tanker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...