callmebecka Skrevet 16. mai 2008 #1 Skrevet 16. mai 2008 Fikk innvilliget keisersnitt idag, og kunne (innen rimelighetens grenser) ønske dato, så da falt vi på denne ;o) Veldig rart å sitte her og vite når han kommer, veldig rart... Men deilig!
lillebie på`n igjen Skrevet 16. mai 2008 #2 Skrevet 16. mai 2008 er det noen medisinske grunner til at du velger keisersnitt `? bare spør, for min mor kunne ikke føde verken meg eller lillesøster og måtte ta keisersnitt, men hadde derimot ei venninne som rett og slett hadde så fødeangst at hun fikk "innvilget" keisersnitt. lurer bare med tanke på meg selv:-) bra dato da :-) jeg har bursdag på nesten den datoen hehe:-)
callmebecka Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. mai 2008 Kun medisinske grunner, jeg synes det var fantastisk å føde, og skulle ønske jeg fikk oppleve det igjen, men jenta vår var litt for stor for meg, og det gikk skikkelig galt underveis og endte med full narkose og operasjon i flere timer etterpå. Jeg fungerte ikke "normalt" på mange måneder. De mener jeg kan klare en vaginal fødsel en gang til, så sant barnet er mindre enn forrige gang, men hva er nå sjansene for det? Allerede nå ligger han godt over gjennomsnittet..... Så nei, her blir det snitt! Når du blir gravid, ta det opp med legen din. Min JM presiserer hele tiden at vi er en blanding av vår mor OG far, og derfor overhode ikke behøver å ha noe som ligner på våre mødres fødselsopplevelser. Men man skal slippe å bekymre seg. Men kan du fysisk, vil jeg absolutt anbefale det! Masse lykke til hos Nordica! Det at egglederene er tette var en skikkelig strek i regninga, men det behøver jo ikke bety at du ikke er superfruktbar! Kanskje sitter den på første forsøk ) Jeg heier på deg fra sidelinja!
lillebie på`n igjen Skrevet 16. mai 2008 #4 Skrevet 16. mai 2008 huff det hørtes ikke noe godt ut det der med din første fødsel, forstår deg godt at du velger å ta keisersnitt da! ja sant det , blanding av mor og far..men men jeg får ta de problemstillingene når jeg blir gravid :-) Tusen takk for det :-) ja det var virkelig en strek i regningen, sitter å lurer på hvordan vi skal finansiere det hele...greit med runde en (og jeg krysser fingre og tær og alt jeg kan for at det går på første forsøk) men om det blir mange runder da..... har ikke SÅ godt betalt på jobben at jeg kan ut med 40 000 her og 50 000 der...men men jeg skal gjøre alt for at vi blir gravide:-) forresten hvor mye betalte dere for første forsøk??
callmebecka Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. mai 2008 Det er en nøtt det med å fikse det rent økonomisk. Vi har vel brukt rundt 300.000 alt i alt, men da over en periode på 6 år. Når de største utgiftene kom valgte vi å refinansiere leiligheten, pussa opp, men bare litt billigere enn det vi forespeilet banken. Det var veldig godt å slippe å stresse med pengene. Husker ikke akkurat nå hva vi betalte. Mener det var rundt 30.000 for selve forsøket og så medisiner og reise i tillegg. Men det var på triangelen og er 5 år siden. Mener de også ga oss litt avslag da eggene ikke delte seg som de skulle og forsøkene ble avbrutt. Jeg er glad dere fant det ut nå, og ikke etter flere mislykkede forsøk. Nå får dere også litt mindre stress rundt selve forsøket, så det eneste kjipe er vel egentlig pengene. Håper det ordner seg enklest mulig for dere!
lillebie på`n igjen Skrevet 16. mai 2008 #6 Skrevet 16. mai 2008 ja det er jo veldig dumt å ta opp forbrukslån også...selv om jeg er villig til å gjøre det! 300.000 er mye penger...men så absolutt verdt det når spira sitter og man får bli mamma:-) får vel ta en prat med banken vi også, å se hva vi får gjort:-) ja jeg er og glad vi fant det ut tidlig, før ins på storken, det kunne gått med mye penger og tårer der før vi fant det ut ! trenger jeg fortsatt å teste for EL frem til jeg skal til nordica?? men jeg er faktisk litt mer spent og har faktisk litt større forhåpninger på at vi skal bli gravide fortere med IVF enn vanlig ins, vet ikke hvorfor, men :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå