Gå til innhold

Termin 04.des. Bekymret..

Anbefalte innlegg

Det er helt rart, jeg har en merkelig følelse i kroppen. Etter regnet fra sist menstruasjon, fikk jeg en termin hos legen til 04.des. Allikevel er jeg veldig bekymret - jeg føler meg ikke gravid. Jeg har ingen menstruasjon, og jeg har spydd som en gal i 6 uker nå (gått ned 4kg), men allikevel føler jeg ikke at det er noe der inne.. Jeg har kun tatt en test, da jeg var fem uker på vei, og den slo ut positivt med det samme. Jeg høres sikker veldig paranoid ut, men er bare så bekymret. Frister ikke noe å fortelle om graviditeten til noen, hverken venner eller familie, da jeg er så redd for at det er feil. Kanskje jeg burde tatt en test til? Samboeren min synes jeg har rare tanker, så det synes sikker dere også;p

Jeg har vært hos legen, og har tatt en celleprøve. Utenom det har ikke legen sjekket at jeg er gravid, og jeg har ikke fått noe svar på celleprøven. Er dette noe jeg må ringe å høre om selv? Trodde kanskje de tok kontakt dersom det var noe galt? Glemte å spørre om dette når jeg var der ser dere.. Tok denne prøven 21.april.

Håper på svar :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/137752771-termin-04des-bekymret/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei:)

Jeg har heller ingen symptomer på at jeg er gravid, utenom at magen vokser, og veldig glad er jeg for det:)

Du får bare brev fra legen hvis det er noe unormalt med celleprøven, så dersom du ikke har hørt noe, så var det nok ikke utslag på den!

Fikk du ikke ny time hos legen? Hvor langt er du på vei?

Ok, takk:)

Nei, jeg fikk ingen ny time hos legen. Hun har bare sagt at jeg skal ringe til jordmoren å avtale en time til ca. uke 16. Nå er jeg 11+4 uker på vei, dersom dette stemmer. Burde jeg oppsøkt legen en gang tilfør jeg skal til jordmor?

Vet ikke hvor du bor, men jeg hadde i hvert fall fått tatt en ul i privat regi, fremfor å gå og bekymre meg så lenge. Selv brukte jeg Volvat i uke 7, for hos fastlegen var det ingen vits å komme før i uke 11-12, sa de, og det klarte jeg IKKE å vente på, i hvert fall. Fikk se at det satt på riktig sted og at det var hjertebevegelse. Meeeget betryggende!!

Annonse

hei.

eg var også til lege i slutten av april og tok alle dei prøvene. hadde det vore noe gale hadde du fått beskjed innen ei uke. so det kan du ta med ro. eg går i den tredje mnd og ha ikkje hatt noe tegn på graviditet. men veit der er ein liten i magen. men viss det er noko du er redd for eller lure på so skal du ta kontakt med lege. men det går helt sikkert fint med den lille. eg ha tremin den 5 des,.

Hei. Jeg ha ingen symtomer på at jeg er gravid, bortsett fra litt småkvalm. Et tips til deg er å ta en ultralyd så får du det bekreftet. Dersom ikke fastlegen har ultralyd apparat kan du gå til Privat lege. Det koster litt mere, men er verdt det. Min fastlege har ultralyd apparat og vi har fått to ultralyder alerede. Er 10 uker og 5 dager på vei. I dag fikk vi se hjertet bevege seg også. Helt fantastisk, og det føles mye mere virkelig nå. Vi fikk også med oss et ultralyd bilde. Masse lykke til.Følesen kommer nok etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...