Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #1 Skrevet 16. mai 2008 jeg var gravid i uke 10 da jeg skulle på ultralyd(følte på meg at jeg bare måtte sjekke) det var for to dager siden. Jeg fikk sjokk da de fortalte at fosteret var dødt! hadde da vært dødt i ca 2 dager. Fikk utskrapning med en gang og det var jo greit nok. Men legen sa jeg må vente til etter sommerferien med og prøve på nytt! er det virkelig riktig?? har sååå lyst til å prøve igjen så fort jeg kan ha sex igjen... Men tør jo ikke hvis det han sier er sant. har sett mange her som sier de ble gravide igjen etter bare noen uker og så får jeg beskjed om å vente i flere mnd.. vet dere noe mer?? =)
Cillepille Skrevet 16. mai 2008 #2 Skrevet 16. mai 2008 Jeg var og tok blodprøver etterpå for å se at hcg sank som det skulle. Fikk beskjed om å vente en mens før vi prøvde igjen, men vi ventet ikke men jeg ble ikke gravid før etter 1 mens da;-)
Klemzi Skrevet 18. mai 2008 #3 Skrevet 18. mai 2008 Jeg hadde MA i mars. Ble anbefalt å vente én mens... det gjorde vi ikke, og jeg ble gravid igjen før mensen kom.... Hadde en liten blødning nå i uke 6, fikk UL og der så vi et bankende hjerte. Gyn sa at det var ingen vitenskapelige funn som tilsa at man kunne abortere lettere om man ikke ventet på mens, men livmorslimhinnen fikk hentet seg inn igjen slik at forholdene for et nytt svangerskap var gunstigere..... Min MA ble oppdaget i uke 12 forrige gang... fosteret hadde vært dødt siden uke 9... så jeg er fortsatt redd..... skal på kontroll hos gyn på torsdag, så da får jeg ny UL..... Grugleder meg.... Lykke til med prøvingen!!
Lemonia Skrevet 19. mai 2008 #4 Skrevet 19. mai 2008 Det er ikke nødvendig å vente helt til over sommeren. Mange leger anbefaler å vente en syklus eller to. Jeg har selv lest flere forskningsrapporter som indikerer at det er større sjanse for å ha en spontanabort hvis man blir gravid rett etter en MA/SA, så dette er en sjanse hver og en får tenke på selv. Vi valgte å ikke vente i det hele tatt (fikk heller ingen anbefalinger om det fra leger), og ble gravide igjen i 2. pp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå