Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #1 Skrevet 16. mai 2008 Tenker på Staff. terrier og sånne typer. Kan dere ha de løse, eller må de gå i bånd hele tiden?
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #2 Skrevet 16. mai 2008 Kommer helt an på hunden og eieren, kan bare svare for meg selv. Mine amstaffer var kun løse på oversiktlige plasser i skogen og på tomta vår(helt avsidesliggende tomt). Hadde 4 stk på et tidspunkt. Ellers ville jeg personlig alltid hatt en kamphund i bånd, for å skåne andre hunder og eiere om uhellet skulle være ute. Uansett hvor god kontroll man mener å ha på hunden sin vet man ikke hvilke situasjoner som kan oppstå. Ved å holde kamphund (el type hund med nedarvede kamphundgener) mener jeg man forplikter seg til å vise ekstra hensyn. Blandt annet fordi utfallet kan bli veldig stygt, og for å bedre hundens rykte.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #3 Skrevet 16. mai 2008 Du brukte vel ikke dine til kamp??? Hvorfor har du ikke de hundene nå da?
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #4 Skrevet 16. mai 2008 Jeg har en "skummel" hund. Hun har aldri krummet et hår på noens hode, men mange (les:mennesker) synes hun ser farlig og skummel ut, det tar jeg hensyn til, og holder henne derfor i bånd.
Gjest Skrevet 16. mai 2008 #5 Skrevet 16. mai 2008 Jeg syns man skal ta hensyn til de rundt deg, uansett om man har en skummel hund eller ikke. Min hund er ikke skummel, har henne løs på oversiktelige plasser hvor jeg tar henne i bånd med engang det kommer folk. Er mange som ikke liker hunder, redd hunder osv. Vår er extremt lydig og går ikke bort til andre uten at hun får "lov" av oss. Men jeg vil gjerne at andre skal kunne passere oss og føle seg trygge på at hun plutselig ikke hopper på dem.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #6 Skrevet 16. mai 2008 Jeg hadde en am. staff tispe, Nala og en liten am.staff gutt. Nala var verdens søteste og snilleste, ikke ute etter noe bråk, lydig, gikk pent og var som en liten engel. Samtidig som hun var veldig overbeskyttende! Ringte det på døra f.eks. så løp hun som et lyn til døren og bjeffet. Følte meg alltid trygg med henne i huset. Lille prinsen derimot var en bajass uten like. Løp rundt som en galing, bjeffet, dro, løp til andre hunder, beit, skulle konstant leke osv osv. Slet ut mammaen sin til det maximale! Samtidig som han var en kose gutt Begge voffsene mine ble holdt i bånd da de ble større, av hensyn til andre. Nala ville nok neppe gjort noen noe, men hun var en STOR jente med et "skummelt" utseende. Am. staffer. har ikke noe godt rykte, og folk blir naturlig nok "redde" når de ser en.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #7 Skrevet 16. mai 2008 Har hatt en nydelig pitbull-tispe (bodde i utlandet). Hun var søt og snill, gjorde aldri noen noe vondt, og var veldig forsiktig med barn osv. Holdt henne likevel alltid i bånd på offentlige steder, lot henne ikke gå bort å "hilse" på fremmede om de ikke selv ba om å få klappe henne, og sørget for at det ikke var andre i nærheten før jeg slapp henne og lot henne løpe fritt... Akkurat samme retningslinjer følger jeg nå, med hunden min av rase som aller mest minner om en stor kosebamse, og som jeg aldri har sett noen være redde for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå