Willy Wonka Skrevet 16. mai 2008 #1 Skrevet 16. mai 2008 Gutten min er 7 mnd. Spiser 2 grøtmåltider og resten får han mme. Av og til prøver vi oss med middagsglass. Skal han da ha Hipp 1 eller 2?? Hva er egentlig forskjellen på de to?
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #2 Skrevet 16. mai 2008 1 er for barn fra 0-4 mnd, 2 er fra 4 mnd og opp. Så med andre ord, du skal ha Hipp 2 :-)
aya75 Skrevet 16. mai 2008 #3 Skrevet 16. mai 2008 Nja ikke så sikker jeg. Hipp2 er tilleggserstatning (ikke mme). Så er litt usikker på hvor mye man "bør" spise utenom før man regner det som tillegg. Hipp1 har mere næring. Kanskje noen andre vet...? Vi gir Hipp1 selvom snuppa blir 5 mnd om ei uke, siden hun kun får en flaske om dagen.
Willy Wonka Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #4 Skrevet 16. mai 2008 Ok...bare mente å lese at Hipp 2 var for de som spiste flere måltider, og at Hipp 1 var frem til 7 mnd eller no.. Men da kjøper jeg Hipp 2 )
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #5 Skrevet 16. mai 2008 Tuller du med meg?? Shiiiitt! Vi har blanda grøt av hipp 2 i en måned vi nå! Har ammet utenom da.. wooææ.. uff.. Sorry, for feil info her altså. Trodde vi hadde alt på det rene her vi..
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #6 Skrevet 16. mai 2008 Riktig det som blir sagt ja.. Hipp 2 er ment som tillegg ikke erstatning. Man skal bruke 1'ern så lenge hovednæringen er melk. Når barnet bare drikker melk til måltidene,og det meste av næringen er fast føde, skal man bruke 2'ern.. Så her blir det til at vi bruker 1'ern i mange måneder etter 4!
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #7 Skrevet 16. mai 2008 Okei, men kan det være "riktig" å bruke 2'ern i grøt da? Eller bør 1'ern brukes der også? Sorry for at jeg "okuperer" tråden din her HI, men fikk litt noia nå.
aya75 Skrevet 16. mai 2008 #9 Skrevet 16. mai 2008 Det går sikkert helt fint anonym. Du har jo gitt annet ved siden av. Ville bare bytta til Hipp1 igjen nå. Men synes det er lett å missforstå med de Hipp`ene altså. Jeg kjøpte Hipp2 og ble skikkelig forvirra da jeg kom hjem å leste mere på pakkningen. Da fant jeg heldigvis info her på en tråd fra en som hadde ringt Hipp (husker ikke hvem det var) om at det er kun tillegg. Så bra man også kan lære noe her inne og innimellom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå