Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips til meg når sønnen min vegrer seg mot en av mine pupper, foretrekker den andre, jeg får kuler i bryster, og elektrisk pumpe og manuell pumpe ikke funker, står i dusjen og masserer, men hjelper ikke stort?

Hjelp, begynner å bli desperat!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du proevd lecitin kapsler? Det skal hjelpe (jeg fikk aldri somlet meg til aa proeve, takler ikke helt store kapsler). Ellers kan det hjelpe aa staa i dusjen og haandmelke til man faar toemt, ikke bare massere. Ellers kan du bla deg nedover i forumet her, for jeg vet at det ligger mange gode raad mot tette melkeganger.

God bedring, tette melkeganger er forferdelig!

Skrevet

Man skal kun massere når melka renner, og da veldig forsiktig, stryke fra utsiden inn mot brystvorta.

Får du til håndmelking?

Prøv å flytte han over til den vonde brystet når han har tatt noen tak av favorittbrystet. Babyen er jo verdens beste pumpe.

Håper det order seg. Det er viktig å få tømt brystet på en eller annen måte.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har akkurat hatt dette. Brystet var så hardt og stort at han omtrent ikke fikk tak, men dette prøvde jeg (og nå er det nesten helt mykt igjen)

- lange, varme dusjer

- pumping regelmessig (de sier hver 3.time eller noe)

- håndmelket frem noen dråper før jeg la han til brystet

- bukkehornsomslag

- massering

- lot han suge leeeenge på det brystet til tross for at han ikke fikk noe melk, nesten ...

Lykke til!

• 2 uker senere...
Skrevet

La barnet suge på det brystet det gjelder først, da er han mest ivrig og sulten. Det får heller være om han blir litt sint. Ev. lag "tut" på brystet med fingrene så han får tak.

For å løse opp - i tillegg til rådene overfor

Ta en av babyens bleier. Dynk den i veldig varmt vann og legg den rundt puppen. Det hjelper til med å løse opp (disse varmegreiene man får til å legge på er jo så inmari små....).

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...