en av hver Skrevet 15. mai 2008 #1 Skrevet 15. mai 2008 Vi venter nr to når nr en er 2,5 år, i des/jan. Lurer på om vi da trenger en søskenvogn? Vi har jo ikke lyst til å kjøpe en ny, dyr ogn, men samtidig, han må vel fremdeles sove, og han går jo ikke så fort og langt enda.. Meninger eller tips?
LegallyBlond Skrevet 16. mai 2008 #2 Skrevet 16. mai 2008 Min erfaring er at de blir mye større på det halve året fra de er 2 til de er 2,5 år. Vi brukte søskenvogna veldig mye det første halve året, da eldste var 2 til 2,5 år. Nå er han 3 år og vi har akkurat solgt søskenvogna, det siste halve året har vi bare brukt den kun noen få ganger. Vi har hatt eldste i bhg, og han sluttet å sove på dagen da han var litt over 2,5 år. Men om du har ham (mye) hjemme, går mye turer og han fremdeles sover så trenger du den nok. Du får gjerne hva du betaler for, og etter min mening bør du gå for en lett søskenvogn som ikke er for bred og som har svingbare lufthjul som kan låses. Det er tungt å trille to barn, iallefall når eldste er så stor. De bredeste vognene kommer man vanskelig fram med på butikker o.l, og kan være vanskelig å få gjennom dører. Babytravel sin skal være bra og til en ok pris, ellers anbefaler jeg å sjekke ut duowalker sky og tfk twinner twist. De to sistnevnte er dyre vogner, men ville heller sett om jeg fant noen fint brukte til en ok pris. Så får du jo også litt penger igjen om du selger den etter endt bruk.
mamma til 2... Skrevet 16. mai 2008 #3 Skrevet 16. mai 2008 jeg ville ha kjøpt det... se på phil & teds...så har du jo muligheten til å fjerne søskensete om du ikke trenger det noe mer... helt genial.. jeg har bestilt meg phil & teds Vibe i sort og rød:) et lite tips: bestill fra statene... du sparer ihvertfall 50% av prisen!!!
megc Skrevet 16. mai 2008 #4 Skrevet 16. mai 2008 Hei:) Jeg har en gutt som blir 2 år like før nr to kommer. Vi skal ha søskenvogn. Jeg har vært å kikka på ei billig ei som heter Instep. Den hadde svingbart forhjul, og virka veldig lett. Synes også den var stilig. Jeg tenkte kanskje jeg skulle bruke bare softbag i den. Til vinteren kan vi bruke voksiposen i stedet. Vi har jo ei duovogn til baby'n og har sportsvogn til eldstemann. Så vi ville ikke ha noe som var dyrt. Det blir vel begrensa hvor mye en bruker den, men jeg vil ha muligheten i allefall.
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2008 #5 Skrevet 16. mai 2008 Hei, Jeg har samme , fikk nr to i Januar og da var størstemann 2 år. KJøpte GT søskenvogn da jeg er mye alene med ungene og ikke har han i barnehagen. Det er veldig greitt å kunne ha han fastspent i selen i vognen av og til så jeg kan ha kontroll på han når jeg feks er i matbutikken, for de er virkelig rundt over alt når de er i to års alderen, og har du en til, er det ikke så gøy å springe fra vognen med den lille for å få tak i den store... Vognen fungerer utmerket og ikke så dyr brukt i hvertfall. Vanvittig lett å trille. Min er 2 og et halvt nå og har nå sluttet helt å sove. Men har du din i barnehagen/ ikke trenger rundt så mye alene hadde jeg ikke giddet å kjøpt tvilling vogn, men heller et søskenbrett, det er veldig stas og fungerer fint. Har du en to åring så legger en ikke ut på de lengste ekspedisjonene uansett.
trebarnsmamma84 Skrevet 17. mai 2008 #6 Skrevet 17. mai 2008 eg har brio doubble wave...og er veldig fornøgd med den..... Lett å trille,kjem inn alle dører(vanlige innedører og)....eg bruker den nå til ein på 1 og ei på 3...men skal bruke den med den på 1 og babyen når han melder sin ankomst....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå