Vona Skrevet 15. mai 2008 #1 Skrevet 15. mai 2008 Jeg synes det er kjempeflott å se at barna leker aktivt ute, at de blir skitne og "kliner" seg helt ut. Men er det ikke litt rart at de er "kål svarte" når vi henter dem og når de har vært inne den siste tiden? Hver gang vi henter ungene, er de helt svarte på både hender og ansikt. Jeg ville trodd at barnehager normalt hadde rutiner på å at barna vasker seg når de er ferdig med å være ute? Hvordan er det i deres barnehage?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 15. mai 2008 #2 Skrevet 15. mai 2008 i "min" bh må alle barna vaske seg når de går inn. har aldri opplevd at hendene er sorte, men møkete har han jo vært. noe annet ville forundret med ;-)
Honningmelon Skrevet 15. mai 2008 #3 Skrevet 15. mai 2008 Jeg har ikke opplevd å hente en så møkkete gutt i barnehagen hvis de har vært inne til slutt. Ikke det jeg kan huske i allefall.
Gjest Skrevet 15. mai 2008 #4 Skrevet 15. mai 2008 Hvis de er inne når jeg henter er han ikke skitten. Jeg henter vanligvis rundt 14.30 og da er de nesten alltid ute.
Vona Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #5 Skrevet 15. mai 2008 Akkurat. Begge barna våre er helt ekstremt skitne på hender og ansikt. Skjønner forøvrig ikke hvordan de klarer å bli det, de blir det aldri når de er ute hjemme. :-)
Vona Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. mai 2008 Er de ute, er det jo en ting. Men som regel er barna inne på den tiden, og har gjerne vært det en times tid. Synes da det er rart at de ansatte ikke har fått barna til å vaske seg på hendene. (Barna er 2 og 4 år) Ser ut til å bare være "vår" barnehage hvor de er sløve da?
Gjest Skrevet 15. mai 2008 #7 Skrevet 15. mai 2008 Jeg synest det er viktig at de vasker seg når de kommer inn igjen. De har jo sikkert gravd i både jord og sand. Ikke godt å si hva som kan ha begunnet seg der. Går de da inn igjen uten å vaske seg vil jo den skiten smitte over på alt de tar på - så må en jo huske at det er det vi ikke ser som er verst....
Vona Skrevet 15. mai 2008 Forfatter #8 Skrevet 15. mai 2008 Takk for svar, alle sammen! Det er tydelig at det er normalt å vaske ungene i barnehagen når de skal inn, og det var igrunnen det jeg trodde... (vi har det som rutine når vi er hjemme)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå