Gå til innhold

har ikke far rett på perm. når ...

påhanigjen79

Anbefalte innlegg

Skrevet

æ går på yrkesrettet attføring? fordi om han jobber...har han bare rett på de 2 ukene ved fødsel? ikke d 6 ukene seinere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For at far skal ha rett på disse 6 ukene, må du ha jobba over 50% stilling har jeg hørt.. Men kan være jeg tar feil.

Skrevet

når mor itje har rett på føreldrepænga, så har far itje rett tell 6 uke mæ betalt pappapermisjon!!! hata verskeli den norske stat akkurat no :\

• 1 måned senere...
Skrevet

joda far kan søke på eget grunnlag. Han kan da ta ut 29 uker 100% eller 39 uker 80 % eller fordele permisjonen over tidskonto dvs over 3 år, da må han ha begynt permisjonen innen barnet er 12 uker. Kan f.eks ta en dag i uka som permisjon. Dette er helt uavhengig av mor, da han søker ut i fra eget grunnlag og lønn. Ring NAV så får du tilsendt papirer :o)

Skrevet

For at far skal kunne ta ut permisjon må mor ut i minst 75%jobb eller 100% studie så om hun er på attføring går ikke det.

Skrevet

det er sant, om du går på yrkesrettet attføring etter fødselen også - har ikke far rett på egen permisjon, slik jeg skrev. Trodde du skulle ut i jobb etter fødsel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...