Gå til innhold

Noen som vil dele sine tanker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann,jeg lurer på om det er noen som blir alenemamma som vil fortelle litt om hva dere vil si til barnet om at det ikke har noen far?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg synes dette er vanskeligere enn jeg hadde tenkt før jeg ble gravid. Mulig jeg ser enklere på det igjen når jeg har født, men tviler på det egentlig.

Jeg har vel tenkt å si til barnet at det er veldig ønsket og at vi har fått et frø fra en snill mann. Når barnet blir eldre må man jo fortelle mere. Jeg vet hvem donor erm ed anonymt navn, men kan greie og spre opp identiteten, så ikke lett dette. Fint om det er flere som kan komme med noen innspill.

sliter veldig med dette om fortiden.

Skrevet

Jeg har valgt anonym donor, så ikke helt samme problemstilling som hun over, men jeg komme rnok til å si noe av det samme:

"Før du ble født så, så var mamma en mamma uten barn, og alt mamma ønsket seg var et lite barn, som skulle vokse og bli stor. Heldigvis så er det mennesker som er så snille at de ville hjelpe mamma og andre mammaer med det. De leverer små frø/celler som blir til babyer inni magen til mammaene.

Og etter en stund så kom du ut, og mamma ble den lykkeligste mammaen i hele verden. Tenk at det finnes så snille mennesker uten at vi vet hvem de er.

Siden du ikke har en pappa, sånn som mange andre barn har, så er mamma ekstra ekstra glad i deg."

For meg er det veldig viktig med roller fra begge kjønn, så det er noe jeg vil legge vekt på i oppveksten. Bestepappa og onkler og oldefedre.

Jeg vil også være med i en gruppe hvor det er flere barn som heller ikke har noe pappa, slik at barnet har noen å identifisere seg med og senere i livet kanskje trenger noen å prate med som vet hva det dreier seg om.

Jeg syns det er kjempe viktig at barnet får et trygt nettverk rundt seg, med både like og ulike kjernefamilier.

Dette er hvertfall noen tanker som jeg har rundt emnet. Kom gjerne med kommentarer. Et kjempe spennende tema.

Skrevet

Du over som har brukt anonym donor?

Har du funnet en privat eller vært på klinikk?

Håper spent på flere tanker fra alle sammen:)

Hilsen trådstartern:)

Skrevet

Hei, anonym 01.08 her.

Jeg har blitt inseminert med anonym donor på en klinikk i Danmark.

Er veldig fornøyd med valget mitt, og vet at det er den aller beste løsningen for meg.

Lykke til , til deg.

Skrevet

Takk:)

Skal også bruke en anonym donor,dette skjer i begynnelsen av juni, så gleder meg veldig,og håper det hele går bra på første forsøk :)

Masse lykke til til deg også,regner med du er gravid nå?

klem:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...