Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei igjen.

Jeg er ikke så ivrig jeg heller:-) Det blir at jeg stikker innom her på morgenen og titter, men som du skriver,ikke alltid det blir skriving.

Så slitsomt at du ikke klarer å koble ut helt. Da blir tiden fryktelig tung og ikke minst slitsom. Det er så utrolig viktig å "leve" mellom forsøkene,selv om det er lettere sagt en gjort. Tankene mine streifer ofte innom tema her også men klarer å koble ut og sysselsette meg med div. ting.

Ja vi har prøvd i altfor mange år:-) men heldigvis fikk vi klaff etter 8 år. Nesten tragisk å se tilbake at vi prøvde så lenge. Men uansett så har vi bestemt at neste forsøk blir absolutt det siste. Jeg er så klar for å bli ferdig med dette, så det er helt greit.Det har nok mye med at vi har holdt på i så mange år og at vi har fått en sønn. Tror det er viktig å lytte til kroppen også. Det er nok begrenset hvor mye hormoner og forsøk den orker.

Får håpe det klaffer for dere på neste runde. Har dere vurdert adopsjon eller er det et tema som ikke har kommet opp? For oss var det ikke et alternativ,hvet ikke helt hvorfor,men følte ikke at det var rett for oss.

Her er været veldig variert for tiden,men varmen har absolutt forsvunnet. Fra å være opptil 30 grader er det nå 16, så det er rent kaldt. Regn har det vært lite av men vi trenger det sårt. Skogbranner stort sett hver dag pga tørken. Bare vi får pent vær til ferien så er jeg fornøyd. Det blir nok hytta i ferien regner jeg med. Så blir det kanskje noen småturer. Kommer helt ann på været. Hva er deres planer for ferien?

Stort sett så har syklusen min vært normal etter forsøk,og jeg tror den er det nå også. Venter mens i morgen så vi får se.Mulig den er litt forsinket. Pleier alltid å få migrene like før den bryter ut,men den er ikke kommet ennå. Hvordan ligger du ann?

Nå må jeg slutte for denne gang.

Håper du har det bra og klarer å kose deg litt tross alt.

Klem fra meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann,

ja jeg må bare ta meg selv i nakken kjenner jeg å bestemme meg for å KOBLE UT!!

Sikkert litt godt og som du sier at dere har bestemt dere for at det er siste forsøk. Det er en slitsom prosess! Men dere er jo så utrolig heldige som har fått det lille vidunderet:)

Adopsjon ja....det er liksom så utrolig fjernt for meg! Vi har ikke diskutert det engang. Klarer ikke se det for meg. Selv om jeg selvfølgelig har tenkt på det. Min mann har jo barn fra før, så jeg føler det er mest "mitt" problem, selv om han er veldig støttende og engasjert. Og ønsker seg veldig barn med meg:)

Her er det skikkelig surt og kaldt om dagen. Håper det bedrer seg igjen. Vi var liksom blitt så godt vant nå.

Vi har ingen spesielle ferieplaner. Utrolig godt å være hjemme å ha ferie når det er sommer synes jeg. Men selvfølgelig avhenger det jo av været. Skal kanskje en liten tur til Tønsberg, men ellers ingenting planlagt.

Joda her er også syklusene normale, mensen kommer som den skal!!

Jeg har litt korte sykluser, og akkurat det er en fordel når man holder på med denne prøvingen-blir ikke så lenge mellom hver gang da:)

Tatt meg fri fra jobben i dag. Litt lei der og. Alt henger jo sammen.

Blir det hytten i helgen da?

Vi skal i bryllup i morgen. Blir sikkert kjekt:)

Klem fra meg:)

Skrevet

God kveld!

Håper du har hatt en bra helg og at du har kost deg masse. Vi har vært på hytta tross været. Blåser og regner og det er absolutt ikke den varmen som det var:-( Nå starter en ny uke med nye muligheter!

Så du er stemor du da. Hvor mange barn har mann din? Hvordan synes du det er? Utrolig koselig at han ønsker seg barn med deg:-) Håper virkelig det lykkes for dere snart.

Jeg skrev vel at jeg pleide å få mensen til normal tid etter negativt forsøk,men jeg har nok vært litt forsinket tror jeg. Har fortsatt ikke fått mensen her,men har alle symptomene så det drøyer nok ikke lenge. Har også korte sykluser. 26-28 dager og det er som du skriver veldig deilig i denne prosessen. Ellers er det noe skikkelig herk.

Hvordan var bryllupet? Været kunne vel ha vært bedre,men gift ble de vel uansett:-) Alltid koselig med bryllup. Mye god mat og drikke. Det er iallefall en dag som man lever på lenge.

Vi blir alle dritt lei jobben innimellom. Jeg jobber i overkant av 50% og det holder for min del. Tror jeg hadde blitt gal av å jobbe full stilling,men noen må jo det også:-)

Klemmer fra meg!

Skrevet

Hei gjen,

dårlig vær ja, det er det her og:( Og utsiktene er ikke noe bedre desverre.

Min mann har 4 barn fra før! Ja, hva synes jeg om det. Både og. Hadde aldri gått inn igjen i et forhold med en mann med 4 barn igjen tror jeg....ikke misforstå. Men det er mye det fører med seg. Går greit nå, men de er jo ganske store etterhvert da. Men det har vært litt av hvert oppigjennom!

Jeg har kommet inn i mine normale sykluser igjen på 24 dager. mensen kommer som den skal desverre:(

Bryllupet var ikke helt det store desverre. Det ble liksom aldri noe. Visevert eller toastmaster hadde ikke styr på noe, og klarte aldri skape noe stemning desverre. Sant som du sier at vanligvis lever man lenge på en sånn dag. Får håpe for brudeparet at de opplevde det sånn hvertfall.

50 prosent jobb høres perfekt ut. Vurderer faktisk noe lignende. Dere er vel på hytten i helgen dere da? vi er bare hjemme å slapper av i regnværet. Når er det ferie for der?

Klem meg

Skrevet

Heisann!

Ja det været fortsetter å være dritt her også. Det var faktisk litt sol i går men da blåste man jo nesten av veien:-( Får håpe været blir bedre til ferien. Vi har ferie i uke 28,29 og 33. Har delt opp litt da vi synes det er deilig å ha en uke i august også.

Jobber i helga og var i 40-års lag i går,så denne helga har gått fort. Neste helg skal vi på slektstreff i Trondheim så det blir lang kjøretur... På vei hjem kjører vi innom Lillehammer og Hunderfossen. Alle skryter av det, så da får vi prøve.

4 barn ja. Det må virkelig ha vært en prøvelse kan jeg tenke meg. Greit når de har blitt store men sikkert en stor utfordring når de er mindre. Skjønner deg når du sier at du aldri hadde gjort det igjen:-)

I dag kom mensen hos meg. Hele 1 1/2 uke forsinket. Det har aldri skjedd før. Kun vært noen dager men ikke over en uke. Måtte tilomed ta en test,he,he. Men som vanlig var jo den negativ! Hvis syklusen holder seg stabil nå, så blir det vel forsøk litt senere enn avtalt.Tiden vil vise.

Trist at bryllupet ikke var noe særlig. Men som du sier så får man jo håpe brudeparet ikke opplevde det sånn. Vi hadde et enkelt og ikke stivt bryllup etter eget ønske. Selve vielsen var jo tradisjonell og litt stivt men etterpå var det bare å slappe av og kose seg. Holdt faktisk på med forsøk da, så sprayet for harde livet. Måtte ha litt hjelp av min mor til å huske på tidene for det var jo ikke akkurat det som jeg hadde i tankene:-)Det ble iallefall ikke noe mere positivt resultat av å gifte seg...

Får gi meg nå men ønsker deg fortsatt god helg.

Klem fra meg:-)

• 2 uker senere...
Skrevet

Heisann,

litt treg her inne om dagen...men glemmer ikke deg:)

Hvordan var Trondheim? Var dere på Hunderfossen på vei hjem?

1 1/2 ukes forsinkelse på mensen ja. Da tror jeg faktisk at jeg hadde tatt noen tester og. Synd den var negativ. Tenk for en herlig følelse om den hadde vært positiv. Drømte faktisk at jeg var gravid i natt. Så da ser du hva tankene mine dreier seg om for tiden!

Ja, bryllup er jo så forskjellige. Og det viktigste er vel at de som gifter seg har en flott opplevelse:) Hørtes ut som om dere hadde det fint!

Vi skulle ha et lite bryllup, men endte opp med et stort ett istedet. 120 gjester i et enormt telt her på gården. Og fint vær:) Ikke stivt det heller. Presten viet oss her. Så det var skikkelig romantisk.

Det nærmer seg ferie for deg:) Det blir nok deilig!

Her har de lovet fint vær fra i morgen eller onsdag. Det skal bli utrolig deilig. Det har vært så kaldt her de siste ukene.

Jeg har blitt sykemeldt. Sliter litt for tiden med hele baby-greiene. Skikkelig trøtt og føler meg utslitt. Gikk til legen og fortalte hvordan jeg har det, og hun sykemeldte meg tvert. Tror jeg trenger det. Føler jeg går på akkord med meg selv og tankene mine. Og alle de ca 50 damene som er innom butikken min hver dag som er høygravid. Og jeg tenker hver gang at det kunne vært meg om jeg ikke hadde mistet....Og noe av det verste er forventningspresset fra familie og venner som går rundt å tror at jeg kanskje er gravid igjen. Og kommer med små hint, spørsmål og blikk. Jeg synes mange er utrolig frekke og tankeløse. Og etter min mening må de ha lite å gjøre på.

Så jeg prøver å samle tankene, slappe av, og manne meg litt opp.

Ikke kjekt å være sykemeldt. Slapper ikke helt av liksom. Akkurat som om man gjør noe ulovlig. Men, ikke ofte jeg har vært det heldigvis.

Blir det bare hytten i ferien da eller Sverige også?

Nå så jeg at det snart er allsang på grensen igjen-skal dere på show?

Får vel legge meg snart.

Håper du har det bra:)

Klem meg

Skrevet

Hei Mille:-)

Man merker at det er sommer og sol for det er ikke så stor aktivitet her inne om dagen. Men så er vel de fleste klinikker i ferie også.

Trondheim var veldig bra. Vi var jo på et sted som ligger litt på utsiden byen,Skaun. Veldig flott. Men måtte jo kjøre innom selve Trondheim for å se på Nidarosdomen,for den er jo helt utrolig fin. Været var ikke helt det store, men solen kom da vi skulle inn på Hunderfossen i Lillehammer og det var jo bra. Fin park det også og guttungen storkoste seg.

Ja de drømmene kan man ikke styre nei. Har ikke telling på hvor mange ganger jeg har drømt at jeg er gravid. Tror jo hele tiden at det betyr noe positivt,men det ser jo dårlig ut.... Vi får fortsatt ha håpet:-)

Jammen litt av et bryllup dere hadde ja. 120 gjester!!!!!!!! Men det hørtes ut som et flott bryllup og ikke minst romantisk som du skriver. Bare så synd dagen går så fort.

Godt for deg å bli sykmeldt. Det er en stor påkjenning denne prosessen som tærer på både fysisk og psykisk. Blir jo ikke noe bedre når folk rundt en har forventningspress. Tragisk. Men jeg tror ikke de skjønner hva alt dette innebærer. All prøving,venting og nedturer. Utrolig slitsomt. Jeg har hele tiden vært åpen om forsøkene fordi jeg synes det var lettere enn å finne på unnskyldninger og bortforklaringer hele tiden. Men på vårt siste forsøk nå var det bare mamma og pappa som visste om det.Og det var egentlig deilig. Blir litt mindre press og forholde seg til da.Uansett så håper jeg du klarer å slappe av og nyte solen. Prøv å gjør ting som du liker så skal du se ting blir lettere etterhvert.

Allsangen er i full gang her. Første dagen var i går, men jobben må jo gå først:-) Var vel et par ganger der i fjor og det var utrolig morsomt. På det meste var det jo 10 000 mennesker der. Blir vel et par ganger i sommer også, men tar de gangene det er er artister som jeg liker. Blir når Kurt Nilsen og Style kommer iallefall.

I dag er det siste arbeidsdag før ferien begynner. Så i morgen går ferden til Sverige for å jobbe litt på Torpet. Blir der over helgen så reiser vi på hytta og blir der resten av ferien. Har bare 2 uker da jeg har tatt 1 uke i august også. Nå har endelig guttungen våknet så da er det å få han avgårde i barnehagen for sin siste dag før ferien starter.

Jeg håper du har det bra tross alt Mille og at du klarer å nyte sommeren. Jeg kommer nok ikke til å være her så mye de neste 2 ukene men stikker jo innom når jeg er hjemme:-)

Ha det bra så lenge,så "snakkes" vi.

Stor klem fra meg!

• 3 uker senere...
Skrevet

Heisann, ser du er tilbake fra ferie:)

Hatt det fint?

Jeg er hjemme frmdeles. Trenger å samle litt krefter!

Har fått tid til nytt forsøk. Blir i uke 36 hvis alt går etter planen. Når var det du skulle ha fryseforsøket igjen?

Stor Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...