Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei Ann.ch,

svarer deg her jeg. Det er jo som du sier, det begynner å bli en vane å teste negativt! Men samtidig synes jeg det er tungt. Man kommer litt ned i kjelleren. Men man vet jo at dette er ett av utfallene når man holder på med ivf. Men håpet er der jo alltid.

Angående nye forsøk så vet jeg ikke noe ennå. Venter på tlf fra sykehuset. Vet ikke om jeg får flere forsøk der. Men har hvertfall ett egg på frys. Sykepleier mente at hvis jeg fikk et forsøk til var det best å ta det først og vente med det som er på frys. De ringer meg i morgen.

Uansett må jeg vente tre perioder. Sånn er reglene på Haukeland.

Det positive oppi alt dette er at det er så mange som tester positivt for tiden som har prøvd lenge. Det gir jo håp til oss andre og!

Har du fått vite hvilke medisiner og doser du skal på neste gang?

Klem fra meg:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du.

Ja vi reagerer selvfølgelig på alle nedturene,det er helt klart. Husker spesielt da det siste offentlige forsøket ikke gikk,da gikk jeg i kjelleren. Var fryktelig langt nede og det var skikkelig tøft. Men det blir bedre,heldigvis. Jeg hvet at jeg kommer til å bli veldig nervøs før fryseforsøket,for da hvet jeg at da er det absolutt siste sjans for at det skal lykkes. Men skal iallefall kose meg i sommer og koble ut forsøket,så får vi ta det når den tiden kommer.

Hvorfor får du ikke flere forsøk der? Uansett så har du jo et på frys,så da blir det jo uansett et til. Blir spennende å høre hva sykepleieren sier.Vanligvis skal det gå tre perioder før event. nytt forsøk men noen ganger så overser de det. Jeg selv har valgt å vente den tiden uansett,for å få ut hormonene av kroppen. Jeg har alltid blitt veldig sliten etter et forsøk. Sikkert en reaksjon etter alle med. og spenning m.m.

Dette blir mitt første fryseforsøk så har aldri vært borti disse medisinene før. Hvet at jeg skal gå på estradot( tror jeg det heter ). Det er visst et plaster som skal byttes annenhver dag. Dette frem til UL på dag 10,for å sjekke livmorslimhinnen.Så skal jeg gå på Cyclogest frem til innsetting og frem til uke 10-12 ved event. graviditet.

Håper du får noe positivt ut av telefonsamtalen i dag.

Klem fra meg.

Skrevet

Hei gjen,

utrolig mange positive tester i uke 18-gjengen nå da:)

Bar vi to som drar statistikken ned.....

Angående nytt forsøk på Haukeland så er det vel alder og få egg som kan stoppe meg ettersom jeg har skjønt. Hvertfall i følge den sure legen som nevnte det.

Vi har også ett forsøk igjen hos klinikk Hausken som er betalt for. Tok en pakke på tre der.

Ja, uansett har jeg jo ett på frys.

Jeg har heller ikke hatt på frys før, så det er og nytt for meg.

Har dere bestemt dere for at dette er det siste forsøket?

Klem

Skrevet

Utrolig mye positivt i vår rugeklubb ja. Vi har nok blitt for gamle kanskje:-) så lenge vi drar ned statistikken.....

Så trist at du har opplevd en sur lege som slenger ut av seg noe sånt. Ille nok med det vi gjennomgår, at vi kan være foruten sånne kommentarer.

De er vel veldig flinke på klinikk Hausken? Har ikke hørt noe negativt om de ennå.Uansett så har du jo muligheten der.

Vi hadde egentlig bestemt oss i fjor etter det 4 forsøket at det var nok,men etter litt tenketid bestemte vi oss for et til. Så etter fryseforsøket i august er det definitivt slutt for vår del. Da orker vi ikke mere hormoner og bruke mere penger på dette. Vi er jo tross alt heldige med at vi fikk 1 sønn på første ivf-forsøk, så vi får kose oss med han. Ting hadde kanskje vært anneledes hvis vi ikke hadde fått han...

Hvor mange forsøk har dere hatt og hvor lenge har dere holdt på?

Klem.

Skrevet

Hei igjen,

ja de er veldig flinke hos Hausken. Det er de på Haukeland og. Men de kan jo ikke utrette mirakler de heller....

Det er nok som du sier. Dere har en sønn. Da er det kanskje letter å si stopp? Vi har ennå ikke diskutert om når vi skal gi oss hvis vi ikke lykkes snart.

Vi har 4 forsøk bak oss nå på litt over et år. Og i tillegg ble jeg jo gravid mellom de to siste forsøkene på egen hånd. Mistet etter tre måneder.

Har prøvd på egen hånd i mange år før det.

Fikk ikke tak i Haukeland i dag. Alltid sånn kø i telefontiden. Får ringe igjen mandag.

Huff, kjenner i dag at jeg synes alt er litt tungt, men går nok over:)

Vi må holde kontakten:)

Skrevet

Håper dagen er bedre i dag Mille. Bare en liten tur innom før kjøkkenet kaller:-) Har sendt mann og barn avgårde til byen men valgte selv og bli hjemme og være husmor pga migrene. Koselig om vi fortsatt holder kontakten.

Ha en god dag.

Klem fra meg:-)

Skrevet

Hei,

og vel overstått 17.mai.

Dagen i går gikk greit, men er i utgangspunktet ikke så glad i 17.mai. Er liksom mest for de som har barn. Da blir ting litt ekstra trist.

Blir sikkert bedre når jeg får snakket med sykehuset å vet mer nøyaktig hva som skjer videre.

Håper du hadde en fin dag:)

Klem fra meg

Skrevet

Hei igjen,

snakket med sykkehuset i dag. Sykepleieren mente at legen hadde sagt stopp, at jeg ikke fikk et siste forsøk der. De skulle ringe meg tilbake torsdag eller fredag med endelig resultat. Ble veldig lei meg nå.Hvartfall ettersom sykepleieren jeg snakket med sist mente det ikke skulle være noe i veien for et tredje forsøk der. Har du noen gang hørt at man ikke får det tredje offentlige forsøket?

Tror jeg vil ringe sykepleier opp igjen i morgen å be legen gi en begrunnelse for det hvis det blir nei.

Skrevet

Hei du.

I all verden. Hvorfor skal du ikke få et siste forsøk? Du har jo fått ut egg som har blitt befruktet og tilomed fått egg på frys???? Synes dette høres helt merkelig ut. Har aldri hørt om noen som har blitt nektet 3 offentlige forsøk,iallefall ikke når man har fått ut egg som har blitt befruktet. Skjønner godt at du er lei deg. Jeg hadde nok garantert ringt tilbake i morgen og bedt om en begrunnelse om hvordan de har kommet frem til den avgjørelsen. Uansett så har du et egg på fryseren der? Håper at det ordner seg og at du får et siste forsøk. Man bruker jammen nok penger i denne prosessen.

Klem fra meg.

Skrevet

Hei,

nei vet ikke jeg. Men som jeg skrev tidligere bygger de det kanskje på alder og få egg?

Men som du sier så har jeg jo fått ut egg og fått til befruktning!

Har tenkt å ringe tilbake ja, men man føler seg så utrolig dum!! Dumt nok med hele denne ivf-prosessen fra før, og da skal det så utrolig lite til før man går helt i kjelleren!

Som du sier har jeg jo på frys. Men de råder meg til å spare på det og heller gå på nytt forsøk hvis det er aktuelt.

Takk for at du gidder å høre på sytingen min...:)

Klem

Skrevet

Vi trenger alle å syte litt innimellom:-) Og her inne er det litt lettere pga

alle er i samme situasjon og skjønner hva vi går igjennom.

Jeg håper virkelig at du får et siste forsøk så lenge det er offentlig. Krysser fingrene for deg. Ha en fin dag.

Klem

Skrevet

Hei, hvordan går det?

Har du hørt noe endelig resultat ennå?

Venter spent på oppdatering og håper det er positivt. Tvi,tvi.

Klem

Skrevet

Hei du,

Fikk endelig tak i de i går. Snakket da med sykepleier å ga beskjed på at om jeg fikk endelig avslag ville jeg ha en redehjørelse på hvorfor. Det skulle hun legge frem for legen som kom i dag. De skulle ringe meg tilbake i dag eller i morgen...

Hvordan har du det?

Skrevet

Heisann!

Godt at du fikk tak i sykepleieren. Håper virkelig at det blir positivt svar i dag. Utrolig trøttsomt og må gå å vente på svar om man kan fortsette el ikke. Ille nok med ventetiden som der er..... Håper uansett du klarer å fokusere på litt andre ting og klarer å kose deg litt oppe i dette her!

Jeg har det bare bra. Arbeidsplassen min har for noen uker siden flyttet inn i et nytt senter, så har egentlig hatt nok å henge fingrene i. Mange nye mennesker å forholde meg til og alt er nytt. Utrolig spennende og morsomt. Så nå om dagen er tankene på alt annet enn prøving egentlig og det er veldig deilig.

Nå skinner sola ute og varmen har endelig kommet tilbake. Har nå fri frem til mandag ettermiddag så nå skal jeg ut og kose meg i hagen og plante litt blomster:-)

Håper det går bra med deg også ,og at du får svar i dag som er i til din fordel.

Stor klem fra meg.

Skrevet

Hei,

Fikk endelig telefonen fra sykehuset!! Og de sa heldigvis JA til ett nytt forsøk:) Men de sa også at hvis det ble avbrutt så ble det regnet som et forsøk, og jeg fikk ikke nytt. Ble veldig glad selvfølgelig!

Hatt en tøff uke med meg selv, sovet dårlig og ikke klart å tenke på annet enn dette. Tenker jo på om vi noen gang skal klare dette.

Så bra at du har det bra og klarer å tenke på andre ting. Kunne ønske jeg klarte det og.

Jeg har og hatt fri i dag. Holdt på i hagen og drivhus å plante, og klippe gress. Utrolig fint vær her i Bergen for tiden. Vi er blitt helt bortskjemt!

Er det i Oslo du bor?

Klemtil deg

Skrevet

Åh, det var gode nyheter Mille:-) Nå ble jeg veldig glad på dine vegne. Da får vi virkelig håpe at neste runde gir deg et perfekt resultat. Hvet du event. når du starter opp igjen?

Skjønner at det har vært en tøff uke for deg. Mange negative tanker som ikke er lett å bare koble ut. Håper iallefall at du nå klarer å kose deg litt,og kan nyte våren og sommeren.

Så bra at dere får litt finvær i Bergen også:-) Dere er vel ikke bortskjemte på det området.

Jeg bor ca 12 mil sør for Oslo. I den byen som "allsang på grensen" holder til,så da hvet du kanskje hvor:-) Det er iallefall en positiv ting som skjer her i byen,så gleder meg til det starter igjen. På det meste i fjor,var det 10 000 mennesker der, så det var kjempegøy.

Nå går turen til hytta igjen så vi snakkes Mille.

Ha en strålende helg.

Klem fra meg

Skrevet

Hei,

Vi har faktisk hatt et fantastisk vær i 3 uker nå Og ser ut som om det fortsetter:)

Vet hvor du bor da ja:)

Hatt en fin helg på hytten da?

Jag har bare slappet av, prøvd å koble ut "forsøk" og tenking...

Angående nytt forsøk, så må man vente tre måneder på Haukeland uansett. Så var det jo sommer ferie, og en god del som allerede hadde fått tid. Så foreløpig uke 36 eller 39 sa sykepleiere. Altså i september en gang.

Hva med dere-funnet ut når ? Blir det fryseforsøk da eller?

Skrevet

Hei igjen!

Ja været fortsetter å være strålende og det er hærlig.Så helga på hytta har vært topp. Deilig å koble ut hverdagslige ting og gjøre noe helt annet. Får bare håpe at været blir sånn i ferien også...

Det ser ut som det blir en pause på deg uansett ang. nytt forsøk. Er det noe man blir ekspert på i denne prosessen så er det vel venting:-) Det har gått med mange år med venting å prøving og det er egentlig tragisk å tenke på,men sånn er det. Får håpe vi slipper den ventinga lenger, men at det slår til etter sommerferien XXXXXXXXXXX.

Vi starter opp med siste forsøk i august når mensen dukker opp. Ut fra beregningene så er vel det rundt den 6.aug. Har jo 2 egg på frys så får krysse fingrene for de overlever. Har fått tilsendt resept på medisin som jeg starter opp med ved mens. Klinikken åpner ikke opp før 11. august så jeg må starte før og ringe inn og bestille time til UL når de åpner igjen.

Litt rart men også deilig å tenke på at dette er absolutt siste gang jeg skal gjennom dette her. Skal bli godt å begynne å "leve" normalt igjen,selv om vi har hatt en lang pause.

Nå har jeg levert guttungen i barnehagen ( han har 1/2 plass ) så nå skal jeg være litt husmor før jeg skal på jobb kl. 15. Dagene flyr avgårde:-) Hva jobber du med forresten?

Uansett,ha en god dag.

Klem

Skrevet

Heisann,

Ja, deilig med en hytte å reise til å koble ut! Ligger den med sjøen?Skal dere være der i ferien?

Ja, vi får inderlig håpe vi lykkes begge to etter ferien. Vi fortjener det:)

Hvilke medisiner har du fått resept på til fryseforsøket da? Har jo aldri hatt det før, så jeg aner ikke.

Hvordan er tankene rundt at det er absolutt siste forsøk? Tror jeg hadde fått panikk! Hvilket forsøk lyktes dere på sist gang?

Jeg jobber i butikk. Du da?

Skrevet

God kveld:-)

Ja det er utrolig deilig å ha en hytte som man kan koble ut. Den ligger ved sjøen så vi har mulighet til både fiske og bade.

Vi har også nå skaffet oss et gammelt torp i Sverige sammens med broren til min mann,så nå har vi nok å henge fingrene i. Skal dit i helgen og vaske og alt annet som trengs. Det ligger også ved vannet men det er innsjø. Blir nok litt kombinasjon begge plasser i ferien. Hytta ligger bare 10-15 min kjøretur unna mens torpet ligger 20 mil unna. Har dere hytte?

Ang. medisiner til fryseforsøket skal jeg gå på Estradot plaster. Det skal begynnes på mensdag 1 og byttes annenhver dag frem til UL. Tror ikke det er den medisinen som er mest brukt men på Aleris bruker de den. Har du fått noe info om hva du skal bruke? Du skal kanskje ha nytt ordinært forsøk først du kanskje? Venter du med frys?

Etter jeg var ferdig med de 3 offentlige forsøkene,så var jeg veldig frustrert og visste vel egentlig ikke hva jeg skaulle gjøre. var ganske langt nede også.Men vi diskuterte frem og tilbake om vi skulle fortsette eller sette en strek men vi ble enige om at vi skulle høre hva legeb anbefalte oss på sluttsamtalen. Legen mente vi hadde en 50% sjans til å lykkes så hun ville gi oss et forsøk til på Riksen men da måtte vi betale alt selv,så da ble det et 4.forsøk. Var veldig innstilt på at hvis det da ikke lyktes, så var det greit. Men etter 1 år så begynte mann min og ymte innpå at vi kanskje skulle gi det en siste sjans,så da var jo ikke ejg vanskelig å be så da er vi jo igang igjen da:-) Nå ble det jo negativt igjen men har jo fått 2 bonus egg da,så vi får krysse fingrene.

Det har selvfølgelig vært stunder innimellom som har vært tunge men det har jo gått greit. Ting hadde garantert vært anneldes hvis vi ikke hadde fått sønn vår.

Håper virkelig at du får oppleve det snart. Livet blir helt anneledes med barn.

Jeg jobber forøvrig i helsesektoren.På en demensbolig. Har vært innom butikk selv som jeg synes var veldig morsomt men har vært i helsesektoren de siste 18 årene ( herregud som tiden flyr)....

Er du gift forresten?

Nå må jeg gi meg for i kveld:-) Full fart i morgen igjen. Vi snakkes.

Klem

Skrevet

Hei igjen,

det er nok utrolig deilig med hytte ja! Vi bor med sjøen på en stor gård såh ar ikke det samme behovet for hytte.mye å holde med 2 steder? men dere er jo 2 familier om det.

Angående medisin så har jeg aldri hørt om det plasteret du snakker om. Er det den eneste medisinen du skal gå på?

Ja, jeg skal inn til anlig forsøk, men kort regime. Var lurt å spare på fryse-egget ment de. Men hvilket forsøk fikk dere den søte lille sønnen deres på første gang?

Jeg synes det er en veldig tung prosess dette, men vil veldig GJERNE ha ett barn, så klager ikke!! Men kjenner at kroppen min og jeg har det tungt for tiden. Klarer ikke helt koble ut prøvingen, og har nesten "truet" mannen min til å ha seks i en hel uke nå i forbindelse med eggløsning. Vi klarte det jo på egen hånd i november i fjor, så det burde jo være en sjanse. Jeg ser gravide damer hver dag som er rundt samme termin som jeg skulle vært. Og det gjør vondt kjenner jeg!

Trives du i helsesektoren da?

Vi giftet oss i fjor sommer, en fantastisk opplevelse::::::::::::::::::)

Klem fra meg

Skrevet

Heisann!

Det hørs flott ut å bo på gård,og spesielt ved vannet. Har dere dyr? Har alltid hatt lyst til å bo på et småbruk,men det har aldri blitt sånn. Vi bor ved vannet og trives med det.

Jeg hadde heller aldri hørt om det plasteret før jeg kom på Aleris. Etter UL på dag 10 skal jeg vel også begynne med cyclogest tror jeg og om det blir noe mere progesteron-støtte hvet jeg ikke.

Så godt at du skal ha kortregime neste gang. Kan ikke få rost den behandlingsmetoden godt nok. Så deilig å slippe den sprayen og ventetiden. Det er jo sånn når man først er igang så vil man bli fort ferdig.

Vi fikk sønnen vår på første forsøk så var utrolig heldig.Derfor ble vi vel ganske fortvilet over at det ikke gikk så lett med søsken. Vi klarte det på egenhånd i -95 men mistet.Prøvde i mange år etter det men uten å lykkes. Begynte med utredning med alt det innebar. LAP, røntgen med kontrast og hysteroskopi,men fant bare en tett eggleder ellers alt normalt,men må tilføre at jeg måtte fjerne den ene eggstokken pga en cyste,derfor så få egg. Så etter 8 års prøving fikk vi sønn vår:-)

Forstår at det blir veldig tungt for deg med denne prosessen. Det tar på disse behandlingene både fysisk og psykisk. Det blir nesten at livet blir satt på vent. Kan nesten ikke huske noe annet at jeg bare jobbet og prøvde å få barn de årene før sønn vår kom:-) Og det ble mye pliktsex,så man var nesten dritt lei det på slutten,he,he. Som du skriver så har dere klart det selv før så det kan skje igjen. Beste mnd å få det til nå vet du:-)

Ellers stortrives jeg i helsesektoren. Er glad i å jobbe med mennesker,men selvfølgelig så er det perioder man blir litt lei,men sånn er det med alle yrker. Hvet egentlig ikke hva annet jeg ville jobbet med!

Dere har snart 1 års bryllupsdag dere da:-) Vi har snart 2. Vi giftet oss etter 15 års samboerskap og det var som du skrev en fantastisk opplevelse. Skulle nesten ha gjort det en gang til pga dagen går så fort.

Nå står mannen og tripper her og bare venter på at jeg skal bli ferdig,så får avslutte for denne gang.

Håper du får en fin helg,så snakkes vi.

Skrevet

Hei igjen,

ikke vært så aktiv her inne siste dagene, så derfor sent svar!

Hatt en fin helg da? Vært på hytten?

Nei, vi har ikke dyr på gården. Ikke planer om det heller. Selv om det kunne vært koselig.

Ja, herlig å få kort regime neste gang og. Det er jo så enormt stor forskjell fra den h...... sprayen!

Det er sant som du skriver, livet blir satt på vent, og det eneste det dreier seg om er å prøve å få barn. Forferdelig egentlig. Man mister liksom noen år. Og pliktsex er ikke noe særlig nei. Forholdet blir helt klart satt på en prøve.

Klarer du å koble ut prøvingen om dagen?

Ja, vi har 1 års bryllupsdag i august. Bare en uke før jeg egentlig skulle hatt termin. Klarer jo ikke la vær å tenke på det.

Skrevet

Hei.

Har ikke vært så aktiv her inne de siste dagene jeg heller.Blir ikke helt det samme når man ikke er i forsøk.

Vi var på torpet i helga,men desverre så ble vi dårlige alle sammen.Så omgangsyken har herjet hos oss. Ikke noe særlig i den varmen kan man si,men det er heldigvis over nå.Nyter sol og sommer så lenge den varer. Har fri frem til helga så skal gjøre minimalt:-) hvordan har din helg vært?

Ellers klarer jeg til en viss grad å koble ut prøvingen. Det dukker opp innimellom,men stort sett går det greit. Venter egentlig på å bli ferdig. Jeg sliter veldig med PMS plager så legen min vil sette meg på p-sprøyte for at hverdagen min skal bli litt lettere. Så da er jo ivertfall løpet kjørt her. Får krysse fingrene for at de på frys gjør jobben sin.Klarer du og koble ut eller er det i tankene hele tiden?

Huff,så trist at bryllupsdagen blir forbundet med termin. Skjønner godt at det blit blandene følelser da. Merkelig at det skal være så fryktelig vanskelig å få barn for noen. Spesielt når man hvet at man har fått det til selv. Vi har jo også fått det til selv en gang,for 13 år siden men mistet,etter det har vi prøvd uten å lykkes selv..

Vel nå skal jeg bråvaske gulver og tøy så skal jeg dra på stranda og kose meg. Håper du får en strålende dag.

Skrevet

Hei,

lenge siden...er litt treg om dagen. Er innom her å leser, men ikke så ¨aktiv på skrivingen. Blir som deg, når man ikke er i forsøk selv.

Joda prøver å nyte helgene og det fine været som har vært. Men klarer desverre ikke slappe helt av for tiden å nyte livet. Plager meg selv med tankene rundt det å få barn hele tiden. Blir veldig slitsom. Og man føler litt at man ikke lever lenger. Bare eksisterer og venter...og venter og venter.

P-sprøyte ja, da er hvertfall løpet kjørt! Har du prøvd andre ting, alternativ medisin, akupunktur osv? Det er jo fælt å ha det sånn da.

Ja, dere har nå jammen prøvd lenge uten å få det til og da. Men heldigvis lykktes dere hvertfall med en. Håper dere får det til på siste forsøk nå da. Er det helt endelig at det er det siste? Lurer på om jeg klarer å si det liksom. Hm, ganske tøft gjort synes jeg!

Hvordan er været hos deg om dagen da? Her er det blitt skikkelig kaldt, blåser å regner. Føles som om deter høst! 20 grader i forskjell er ganske mye på en dag. Håper det fine været kommer tilbake. Alt blir mye lettere da. Skal dere feriere i Sverige i år da kanskje?

Har du kommet inn i vanlig syklus igjen etter forsøk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...